Zadel schuift, wat kan ik doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maad_dfhhl

Zadel schuift, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 11:02

Heey,

Ik heb sinds een paar weken een nieuw springzadel van tekna, de s-line en hij lag wel goed naar mijn idee. De boom was net een beetje aan de brede kant maar met een bondje eronder lag hij perfect (mensen die er verstand van hebben hebben ook gekeken of hij goed lag). Maar nu een paar weken verder gaat de achterkant ineens heet erg schuiven, de achterkant gaat helemaal naar links of helemaal naar rechts liggen en dat verschilt steeds en de kussens zijn wel gelijk. Weet iemand waar het aan kan liggen en wat je er eventueel aan kan doen? Hij heeft er nu sinds een paar dagen namelijk ook last van want als een kussen op zijn ruggengraat komt te liggen ben je nog verder van huis.... het is een nrps E-pony die niet heel slank maar ook niet breed gebouwd is... dus gewoon normaal eigelijk!

Afbeelding

Peelie

Re: Zadel schuift, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:21

Zadelmaker laten komen....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:36

Peelie schreef:
Zadelmaker laten komen....

Dat is het enige juiste advies. Het zadel ligt duidelijk niet in balans.

Anoniem

Re: Zadel schuift, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 05:46

Zadel lag al niet goed aangezien je een bontje nodig hebt. Dus die mensen hadden er niet echt verstand van.

Niemand kan vanaf hun scherm je orecies de juiste aanwijzingen geven wat je met je zadel aan moet behalve dst je een zadelmaker moet laten komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 06:54

De Tekna kan je helemaal mooi op maat laten maken door een goede zadelmaker, het kopijzer is aan te passen.