Scheef zadel. Kussens zitten er verschillend onder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Scheef zadel. Kussens zitten er verschillend onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 17:32

Nou ik heb 2jr terug een nieuw zadel gekocht bij divoza een rossner Boston.
Eerste jaar heb ik het niet kunnen gebruiken , 2de jaar gelukkig wel en ben rustig aan begonnen zadel zal 20x gedragen zijn. Heb ook een springzadel.
Nou ben ik zo dom geweest en nooit gekeken of zadel wel echt goed was, en gewoon gedacht het is nieuw dus prima.
Dom van mezelf.
Nou is de ostio geweest en heeft ook naar de zadels gekeken, ze attendeerde mij op de 2 verschillende kussens, en ja toen zag ik het.
Zadel niet meer gebruikt gebeld en ik kon het zadel opsturen maar ik had het al zolang dat ze er geen garantie op gaven. Je ziet dat zadel bijna nieuw is en dat het een productie fout is, kan ik hier nog iets mee of heb ik pech omdat ik het eerder had moeten zien.

germie

Re: Scheef zadel. Kussens zitten er verschillend onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:22

Je hebt 2 jaar garantie op produktiefouten. Dus als je binnen 24 maanden zit wordt het opgelost. Was het echt jonger dan 2 jaar of al ouder?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:07

Je hebt sowieso recht op een deugdelijk product. Het moet wel duidelijk zijn dat dit niet door jou ontstaan is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 18:37

Tessebes schreef:
Je hebt sowieso recht op een deugdelijk product. Het moet wel duidelijk zijn dat dit niet door jou ontstaan is.

Je ziet duidelijk dat het anders aan het zadel genaaid is. Maar ja ze willen natuurlijk liefste er onder uit

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 18:39

germie schreef:
Je hebt 2 jaar garantie op produktiefouten. Dus als je binnen 24 maanden zit wordt het opgelost. Was het echt jonger dan 2 jaar of al ouder?

De eerste keer telefonische contakt was binnen de 2jr maar helaas niks over genoteerd. Nu zit ik net er overheen. Daarom weet ik niet goed hoe of wat. Ook al moet ik het betalen ik wil gewoon dat het opgelost word. En mijn zadel ziet nieuw uit. Je ziet dat productie fout is

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 21:11

Afbeelding

Afbeelding

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:36

Is het dan zo, dat na 2 jaar alle vormen van garantie vervallen? Wettelijk gezien?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:38

DenieesB schreef:
Is het dan zo, dat na 2 jaar alle vormen van garantie vervallen? Wettelijk gezien?

Nee, zoals gezegd heb je als consument recht op een deugdelijk product.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:55

Op de foto's kan ik niet zien wat er scheef aan is. Kun je het uitleggen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 12:35

germie schreef:
Op de foto's kan ik niet zien wat er scheef aan is. Kun je het uitleggen?

Ja toch zie. Ik het duidelijk. De kussens zitten anders

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:37

Het ene kussen begint hoger als het andere. Dit is mijns inziens een productiefout; knappe kop die het lukt om dit rijdend voor elkaar te krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:15

Op de telefoon zie ik het niet. Maar zal het eens op groot scherm bekijken. Maar kussens erscheef onder gezet, tja, dat rij je er niet zelf in.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:18

Lastig, ik zie inderdaad het verschil ook
Maar ik denk dat de divoza zich gaat gooien op het verhaal dat er wellicht in de tussentijd een zadelmaker is geweest die de kussens heeft opgevuld/opnieuw genaaid
Het eerdere contact (binnen 24m), ging dat over de kussens ook?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:50

Alsje foto’s wil maken om iets duidelijk te maken/aan te tonen, dan zal je met kwalitatief betere foto’s moeten komen. Hier is niets/te weinig aan te zien.

De eerste foto heeft een scheve horizon en is een tegenlicht opname. Het tegenlicht en schaduwwerking zorgen ervoor dat net dat wat je van het zadel wil zien niet duidelijk is.
Het zadel ligt op een bananendoos wat aan de ene kant al iets hoger is dan aan de andere kant. Door dit scheve effect van de doos is de scheefheid van de kussens slecht (niet) te beoordelen.

Leg het zadel over een stang of op een schraag. Zorg dat het waterpas hangt. Maak ook een foto van de waterpas. Zorg voor een zuivere horizontale horizon. Draai anders je foto een paar graden zodat de horizon horizontaal wordt. Denk om de belichting. Maak de foto’s bij voorkeur buiten bij daglicht.

Kussens scheef eronder zetten kan de beste overkomen. Het blijft nou eenmaal mensenwerk/handwerk. Het is een regelmatig voorkomende afwijking. Je mag verwachten van een professional dat die weet dat dit een regelmatig voorkomende afwijking is. En je mag van een zadelmaker of professionele (weder)verkoper zoals Divoza verwachten dat die dat controleert voordat het zadel aan de gebruiker verkocht wordt*. Zie het als een nieuwe fiets of auto. Die wordt ook niet verkocht als de wielen niet in hetzelfde spoor zijn gemonteerd of als er verschillende velg-/bandenmaten onder liggen. En net zoals een auto of fiets in dat geval voor geen meter rijdt en ongeschikt is voor het gebruiksdoel is een zadel met ongelijk aangezette kussens ook ongeschikt voor het gebruiksdoel.

Hier meer informatie over garantie:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product
Je zult zelf moeten aantonen dat het gebrek niet door jou veroorzaakt is. Wellicht even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering?

*Ervaring leert dat dit niet altijd gebeurt. Ofwel dat de zadelmaker/wederverkoper er onvoldoende verstand van heeft om de afwijking te zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:55

Kan je aan bewijs komen dat je al voor die 2 jaren termijn gebeld hebt?
Bij je mobiele profider kan je vaak (wel tegen betaling) contactgeschiedenissen opvragen qua bel verkeer?
Of weet je heel toevallig nog wie je aan de lijn gehad hebt?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 14:42

ik vind niet erg als ik ook wat moet betalen want ja ik ben te laat.maar ze moeten het toch zeker oplossen.ik ga het zadel trouwens opsturen.en er is nog nooit bijgevuld etc want het is zo goed als nieuw.als ik problemen krijg zal ik rechtsbijstand inschakelen. en zeker kan het iedere maker gebeuren daar zeg ik ook niks over,ben ook verder heel tevreden voor de rest maar met een scheef zadel kan ik niks.en de foto zijn misschien niet het beste maar toch zie je al dat het anders vast zit. bedankt in ieder geval.ik ga de link van garantie bekijken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 17:40

Mag ander zadel uit zoeken ze zagen meteen dat het productie fout is.wel jammer want dit zadel hebben ze niet meer en was super fijn op zicht. Of kon 300 euro tegoed bonnen maar dat ga ik niet doen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:19

Je hoeft dit niet te accepteren, je hebt gewoon recht op geld terug. Bron consuwijzer.nl

Wanneer hoef ik een tegoedbon niet te accepteren?
U hoeft een tegoedbon niet te accepteren als uw product ondeugdelijk is. Dat betekent dat het te snel kapot is gegaan. En dat dit niet uw schuld is. U hebt namelijk recht op een goed product. Is het product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Soms krijgt u uw geld terug

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:19

Mooi aanbod. En inderdaad een andere uitzoeken. De 2 jaar zijn voorbij, dus dan lijkt me dit niet slecht.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 20:17

germie schreef:
Mooi aanbod. En inderdaad een andere uitzoeken. De 2 jaar zijn voorbij, dus dan lijkt me dit niet slecht.

Precies ik vond het ook netjes. Want ik had het telaat gezien en hun komen toch tegenmoed. Koop ander zadel

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 09:49

Zo heb een Kieffer dressuur gekocht.