Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:52

ninne1 schreef:
Daar heb ik geen last van, ik kan er ongeveer 4 a 5 keer mee rijden voor ik weer moet opladen.


Bij mij ook 4/5 keer..

Misschien is er iets mis met je accu, laad je hem wel volledig op?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:55

Je zegt dat je hem voor het rijden een uur oplaad. Maar om hem vol te krijgen moet hij toch veel langer laden? Daarom zou het fus kunnen dat hij een stuk sneller leeg is :)

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:10

Als ik m oplaad kan ik er minimaal wel 4-5x mee rijden / 10 dgn lang is hij bruikbaar als hij volledoig is opgeladen.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:31

Ik kan er ook zo'n 5 a 6 keer mee rijden.

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:11

Ik heb ook wat troubels met het opladen. Maar als ik hem een nachtje aan de oplader leg is de accu wel vol en kan ik er een keer of 4/5 mee rijden.

Wat een ander zadel kan uitmaken.. en goed terug te zien via de saddle clip:


Afbeelding

Zadel 1 (oud zadel) gebruikt tot en met MA 15
Zadel 2 geprobeerd (do18-ma22-wo24) helaas was dit zadel te groot. Maar hij liep er wel fijn onder.
Daarna eenmaal weer met het oude zadel (zadel 1) gereden VR26
Zadel 3 past wel goed en zit heerlijk. Alleen de singel ligt nog niet helemaal lekker MA 29 tm MA 12
Nieuwe singel aan het zadel gedaan en nu 2x mee gereden. Zo zit het perfect denk ik DI 13 en DO 15
Even kijken of het zo goed blijft gaan :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:18

Voor de wetenschap moet je nu eigenlijk drie keer hetzelfde patroon rijden met je nieuwe singel en daarna drie keer hetzelfde patroon met je oude singel. Kun je het verschil goed zien (met patroon bedoel ik dat je bijv. steeds dezelfde dressuurproef rijdt tijdens het meten)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:50

Hoihoi,

Ik ga vanmiddag voor het eerst mijn clip proberen. Alleen is mijn paard geschoren en stap ik altijd in en uit met uitrijdeken. Hoe doen jullie dit met de clip? Bij het uitstappen hoeft hij er niet meer aan, dit doe ik toch altijd buiten. Maar het instappen wil ik eigenlijk wel meenemen.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:04

Ik denk er eigenlijk nooit zo erg over na. Clip zit gewoon aan het zweetblad en als ik alleen stap met mijn uitrijdeken ligt deze gewoon los over mijn beugels en zweetbladen heen.

Als het erg koud is laat ik de uitrijdeken weleens op tijdens het rijden en dan doe ik hem onder het zweetblad en de clip gewoon aan het zweetblad.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:05

Vanmiddag voor het eerst met clip gereden! Werkte goed, verbond makkelijk en training was in 1 min geanalyseerd vgm.

Ben best tevreden over de uitkomst! Wel wat meer linksom gereden dan rechtsom (hier heb ik sws echt de neiging toe merk ik)

Hier zat ie nog iets te hoog
Afbeelding

Ritme in de gangen is mooi vgm? Ik had het tempo in draf vandaag expres iets aan de hoge kant.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook over de symetrie erg tevreden! Zeker gezien paard (bijna 18 met nodige blessure verleden) alleen staat die grafiek bijna uit beeld? Weet iemand hoe dat kan?
Afbeelding

En hij heeft 2 sprongen geregistreerd maar we hebben helemaal niet gesprongen :+ ook niet gebokt oid dus ben benieuwd waar die vandaan komen haha

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:46

Grappig om dit van een 'pony' te zien. Bij mijn paarden staat alles meer naar links. Logisch want die hebben ruimere gangen. Maar wel leuk om dit zo te vergelijken.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:49

Mijn paard gaat steeds fijner lopen. Voelt krachtiger en met meer zweefmoment. Fijn dat de clip dat bevestigt :-)

Afbeelding
Afbeelding

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:52

Mij mijn paard ben ik sinds de clip ook echt bewuster gaan trainen. Het ritme mag nog stabieler, maar de afdruk gaat echt omhoog, beetje vergelijkbaar met de van jouw MyChoice.
Afbeelding

Afbeelding

Leuk om wat vergelijkingsmateriaal te zien!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:55

Hebben jullie ook geregeld dat de clip sprongen meet terwijl je helemaal niet hebt gesprongen? Mijn paard heeft best een grote galop, dus dat zou het probleem zijn denk ik....

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:12

voor n westernzadel is dat ding niet handig, hij registreert al onze buitenritten als 90% linksom hahha, ziet sprongen die er niet waren etc.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:35

Ik vraag mij echt af hoe iets op die plaats bepaalde dingen zou kunnen meten...
Ze kunnen wel van alles vertellen.
Als hij dat nauwkeurig zou kunnen en het is ook nog eens zo klein en net nieuw op de markt met de nodige (onderzoek)kosten dan is het zeker nog niet voor het huidige bedrag te koop

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:35

Arabesk schreef:
voor n westernzadel is dat ding niet handig, hij registreert al onze buitenritten als 90% linksom hahha, ziet sprongen die er niet waren etc.


Op mijn buitenrit was ook meerendeel linksom maar denk dat dat komt omdat hij dan vaker stelling die kant op geeft, je kan wel altijd zien hoevel procent je in totaal rechtdoor rijdt. Of het heeft met je laatste bocht te maken...

NoelNettur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:45

Renee_S schreef:
Vanmiddag voor het eerst met clip gereden! Werkte goed, verbond makkelijk en training was in 1 min geanalyseerd vgm.

Ben best tevreden over de uitkomst! Wel wat meer linksom gereden dan rechtsom (hier heb ik sws echt de neiging toe merk ik)

Hier zat ie nog iets te hoog
[ [url=m/sreq3B.png]Afbeelding[/url] ]

Ritme in de gangen is mooi vgm? Ik had het tempo in draf vandaag expres iets aan de hoge kant.


[ [url=m/w2ANkW.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tj39wz.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f1IM1s.png]Afbeelding[/url] ]

Ook over de symetrie erg tevreden! Zeker gezien paard (bijna 18 met nodige blessure verleden) alleen staat die grafiek bijna uit beeld? Weet iemand hoe dat kan?
[ [url=m/Dy4Eu3.png]Afbeelding[/url] ]

En hij heeft 2 sprongen geregistreerd maar we hebben helemaal niet gesprongen :+ ook niet gebokt oid dus ben benieuwd waar die vandaan komen haha


Mooi om te zien! Dat je grafiek zo naar rechts staat komt omdat je pony wat sneller beweegt dan een paard. Een sprong kan wel eens gezien worden als je paard een keer ergens voor wegschiet, of als je aansingelt en de clip een flinke zwieper maakt of iets dergelijks.

NoelNettur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:48

Festeropre schreef:
Ik vraag mij echt af hoe iets op die plaats bepaalde dingen zou kunnen meten...
Ze kunnen wel van alles vertellen.
Als hij dat nauwkeurig zou kunnen en het is ook nog eens zo klein en net nieuw op de markt met de nodige (onderzoek)kosten dan is het zeker nog niet voor het huidige bedrag te koop


Hoi, er is drie jaar aan ontwikkelt, oa gefinancierd door RVO (Rijksdienst ondernemend Nederland). En je hebt helemaal gelijk dat deze prijs zeker niet voldoende is gezien de ontwikkelingskosten...

NoelNettur
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:52

NoLimit_93 schreef:
Arabesk schreef:
voor n westernzadel is dat ding niet handig, hij registreert al onze buitenritten als 90% linksom hahha, ziet sprongen die er niet waren etc.


Op mijn buitenrit was ook meerendeel linksom maar denk dat dat komt omdat hij dan vaker stelling die kant op geeft, je kan wel altijd zien hoevel procent je in totaal rechtdoor rijdt. Of het heeft met je laatste bocht te maken...


Dat is het inderdaad. Linksom rechtsom is vooral interessant als je intensief in een bak traint. Bij een buitenrit minder. En omdat je in een bak een rondje linksom op de hoefslag altijd (als ruiter) helemaal als linksom beschouwd (met bijbehorende aanleuning) tellen we dat als allemaal links. Obv de laatst gemaakte bocht.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:05

NoelNettur schreef:
Festeropre schreef:
Ik vraag mij echt af hoe iets op die plaats bepaalde dingen zou kunnen meten...
Ze kunnen wel van alles vertellen.
Als hij dat nauwkeurig zou kunnen en het is ook nog eens zo klein en net nieuw op de markt met de nodige (onderzoek)kosten dan is het zeker nog niet voor het huidige bedrag te koop


Hoi, er is drie jaar aan ontwikkelt, oa gefinancierd door RVO (Rijksdienst ondernemend Nederland). En je hebt helemaal gelijk dat deze prijs zeker niet voldoende is gezien de ontwikkelingskosten...


Waarvan word dan het doorontwikkeling gefinancierd?
Want ga er vanuit dat de praktijk leert en dat er ook nog zeker kinder-ziektes in het systeem aanwezig zijn?

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:39

Was de trainigstijd die de clip registreert nou max een uur?
Ik dacht dat ik dat begrepen had.
Want hoe doe je dat dan in dat geval als je les hebt van een uur.... dan zou ik m graag bij t instappen van te voren al aan zetten maar dan redden we t niet tot t einde...?

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:55

Als je je telefoon bij je hebt kan hij langer dan een uur. Heb je je telefoon ergens liggen, dan gaat dat niet want er kan maximaal een uur geregistreerd worden op de clip zelf.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:57

Hij kan langer dan een uur registreren, ik gebruik hem ook weleens op buitenrit en dan ben ik meestal rond de 2 uur weg. was hem vrijdag vergeten uit te zetten en toen heeft hij 76 minuten genoteerd

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:47

Oh super! Wat een snelle antwoorden ook!
Ga t morgen gelijk doen met m’n les!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:19

Zijn er inmiddels ervaringen met mennen en de clip ? Bij voorkeur met kleine pony’s ?

Is er ook een mogelijkheid om een notitie van je training te maken ? (Smiley of tekst zodat je ook je eigen gevoel kan registreren ?)