dressuurzadel voor een tinker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laurapathuis

dressuurzadel voor een tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 21:30

voor mijn tinker ben ik op zoek naar een dressuur zadel... nu weet ik niet waar ik naar moet gaan zoeken... wat zadels gepast vandaag maar niks paste... het moet een zadel zijn met diepe zit en veel wrong... ook met wat dikke maar platte kussens... niet die uitsteken zegmaar. ongeveer 18 inch... iemans tips of ideeën naar wat voor zadel ik moet gaan kijken. het liefst tot max bedragvan €1000. eventueel site's of dat je zelf een te koop hebt aangeboden (mocht dat zo zijn graag in de omgeving van Nieuwe Pekela provincie groningen, aangezien ik wel wil passen)

alvast bedankt:D

Afbeelding

Kimley

Re: dressuurzadel voor een tinker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:49

Ik heb op mijn tinker met korte rug een massimo liggen. Dan wel geen "echt" dressuur zadel, maar hij heeft een hele fijn zit! Best wat wrong ook.
Boom is aanpasbaar en het zadel heeft korte kussens. Dit is een 17.5 inch maar valt iets groter.
Ik heb hem zelf 2kleurig maar hij is er ook gewoon in het zwart :)
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:50

Kentaur elektra. Valt ook nieuw binnen je budget. Flinke wrongen diepe zit. Vpunt singel systeem. Ideaal bij ronde paarden.

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 22:29

TurboTinker schreef:
Kentaur elektra. Valt ook nieuw binnen je budget. Flinke wrongen diepe zit. Vpunt singel systeem. Ideaal bij ronde paarden.

kon dee online niet onder de €1300 vinden...

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 22:30

Kimley schreef:
Ik heb op mijn tinker met korte rug een massimo liggen. Dan wel geen "echt" dressuur zadel, maar hij heeft een hele fijn zit! Best wat wrong ook.
Boom is aanpasbaar en het zadel heeft korte kussens. Dit is een 17.5 inch maar valt iets groter.
Ik heb hem zelf 2kleurig maar hij is er ook gewoon in het zwart :)
[ [url=m/kuwDh6.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw dat is wel een leuk zadel! maar waarom geen echt dressuurzadel? lijkt mij wel gewoon 1 hahaha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:53

laurapathuis schreef:
TurboTinker schreef:

kon dee online niet onder de €1300 vinden...

Oh das apart. Ik heb hem toen via john kool laten aanmeten. Was ecbt minder kwijt.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 00:24

Ik heb na lang sukkelen met zadels, een WoW gekocht voor m'n Tinker.
Nog nooit zo zalig gezeten! En helemaal aanpasbaar aan je paard!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 06:59

Tja officieel valt hij onder de veelzijdigheids zadels omdat er een lange singel aan moet, en geen korte dressuursingel :)
Maar de zit is gewoon als een dressuur zadel, 2e hands past hij zeker binnen je budget :D

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:10

Hier geen tinker maar een iets bredere haf, we hebben ook een massimo dressuur zadel, ligt als een huis!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:37

Ik weet uit ervaring dat je met brede paarden heel beperkt bent in je keuze. Wat is breed? Sommigen noemen boommaat 33 al breed en daar is nog heel veel keus in. 1 van mijn paarden heeft nu 35 en dan is de spoeling dun. Massimo en Zaldi gaan met hun standaardmaten breder dan de reguliere merken,die stoppen meestal bij 34, aardig wat ijslanderzadels en Friezenzadels kunnen ook breed geleverd worden. Zaldi heeft ook nieuwe zadels rond jouw budget. Alles is aan te passen door een zadelmaker in breedte maar niet onbeperkt, meestal maar een paar cm, dus een 30 gaat nooit een 36 worden zonder schade. Laat eerst de rug van je paard eens opmeten door een zadelmaker zodat je gerichter kunt zoeken, zoals je het nu aan het gokken bent resulteert het in een hoop no go's en dat is zonde. Misschien Leni Dijkstra eens contacten, verkoopt Zaldi, Friezenzadels en ijslanderzadels, die zit in het noorden en heeft ook veel 2e hands.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:11

Ik heb een een KN Symphonie met medium boom voor mijn Tinker X Fries tweedehands gekocht en door de zadelmaker op maat gemaakt.
Maar het is best lastig om een goed zadel te vinden voor brede paarden. Het beste is gewoon om verschillende zadels te passen.

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:39

Ik weet niet hoe behulpzaam ik hiermee ben maar ik heb ooit een maand een tinker geleased en die had een kieffer zadel wat ik echt geweldig vond. Geen idee welke soort :/