dik achterbeen, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaxieMaxe123

dik achterbeen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 00:06

hoi!
ik wil voor mijn kwpn'er beenbescherming kopen maar ik weet niet welke. Ze heeft dus bij haar rechter achterbeen een ongeluk gehad en hier heeft ze een dik been aan over gehouden (zie foto's).
Afbeelding

hier zie je de verschillen.

Afbeelding

niet zo'n scherpe foto maar wel zie duidelijk haar dikke been.

moet ik dan kogelbeschermers in twee maten, crossbeschermers of beenbeschermers?
oja ik had al kogelbeschermers geprobeerd maar ik weet niet of ze goed zitten. Moet ik hier ook nog een foto van maken en die hierop zetten?

alvast heel erg bedankt, maxe

Kendra

Re: dik achterbeen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 00:25

Hoi Mae, wat een leuk paard en wat jammer dat ze een dik achterbeen heeft. Heeft ze er nog last van?
Om jou vraag te beantwoorden is het handig als je even vertelt wat jij met je paard doet.
Want als je gewoon wat recreatief rijdt, kan het vaak prima zonder beenbeschermers....

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:59

Zijn die beschermers met het strijkkapje aan 1 kant niet gewoon een oplossing? Die zijn aardig verstelbaar met de klittenband natuurlijk.

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:12

Kendra schreef:
Hoi Mae, wat een leuk paard en wat jammer dat ze een dik achterbeen heeft. Heeft ze er nog last van?
Om jou vraag te beantwoorden is het handig als je even vertelt wat jij met je paard doet.
Want als je gewoon wat recreatief rijdt, kan het vaak prima zonder beenbeschermers....

Dit vroeg ik mij ook af: wat is je rij-doel en in hoeverre heeft het paard werkelijk last van het been?

Beenbescherming zou ik zelf alleen doen als het echt noodzakelijk is (dus bijvoorbeeld niet omdat je zulke leuke setjes kunt vormen). Zelfs met dressuur en springen hoeft beenbescherming niet altijd. Heb je een notoire strijker, dan zou het wel heel fijn zijn om erger te voorkomen. Maar soms kan beenbescherming juist in de weg zitten (bij niet goed gebruik/maat/etc.) en is het de vraag of je het dier met beenbescherming werkelijk ontlast of juist meer belast.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:04

Zeker mee eens Shenavallie!

Kan me alleen wel voorstellen dat juist met de verdikking de kans op strijken groter is, en misschien ook des te belangrijker om de pezen goed te beschermen.