durven jullie hier te bestellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

durven jullie hier te bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 09:59

Ik ben op zoek naar een speciaal lederen neusriem en ik kan het helaas maar op 1 plek vinden. En dat is ook nog eens niet in Nederland, maar in Belgie. Echter, de 'kleine lettertjes' maken mij huiverig:
Citaat:
Wij verzenden wereldwijd. Zendingen die in de brievenbus kunnen worden als brievenbuspost verstuurd.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies tijdens verzending van uw pakket, u kan desgewenst voor een verzekerde zending opteren

We hebben verschillende verzendopties! Indien je GEEN selecteerd worden de gewone standaard verzendkosten aangerekend, verzending is dan met B-post
Je kan ook opteren voor verzending met Kiala, selecteer hiervoor KIALA met uw land (Belgie, Luxemburg, Nederland of Frankrijk)

We ship worldwide. We are not responsible for loss of your order.

Dus dan mag ik betalen en als het zoekraakt, of (bij oneerlijke website) gewoon niet verzonden wordt, dan kan ik fluiten naar mijn 100 euro?
Mijn gevoel zegt dan maar gewoon niet te bestellen.
Wat zouden jullie doen? Ik vertrouw die eigenlijk niet.

Luca03

Re: durven jullie hier te bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:00

Hebben ze ook een winkel in België? Zo ja en het is voor mij in de buurt wil ik het wel gaan halen en naar jou opsturen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:01

Volgens mij is dit vrij standaard of niet? Anders kan iedere klant zeggen dat het product nooit aangekomen is en dat ze een nieuwe eisen of geld terug eisen en dan lopen alle bedrijven leeg.

Anoniem

Dit is toch bij elke site zo, niet? Verlies van verzending valt onder de post en die moeten vergoeden. Mag ik weten welke site het is?

Laurievc

Bij welke winkel is het? Mag via PB :)
Maar lijkt mij inderdaad ook standaard

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:02

Dan kies je toch voor verzekerde verzending? Dat staat erbij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:02

Klopt in principe wel wat ze schrijven... na het verzenden (hebben hun bewijs van) is het postorder bedrijf officieel verantwoordelijk als ze het verzekerd verzenden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:03

Brievenbuspost, de manier waarop zij standaard verzenden, is nooit verzekerd :)
Zoals je in je eigen quote kan lezen kan je ook kiezen voor verzekerd verzenden. Dan krijg je bij verlies je aankoop bedrag gewoon terug :)

Standaard postregels hoor, niets bijzonders

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:06

Nee, de verkoper is verantwoordelijk voor het aankomen van een zending. Daarom krijg je in Nederland ook vaak bij brievenbuspakjes een verzendkode. Dan is het te traceren.
Maar de verkoper is verantwoordelijk.
Ik heb weinig zin in iets wat door de brievenbus past wat dus niet te traceren is en wat dus mogelijk niet eens opgestuurd is en daar wel voor te betalen.
Ik heb deze week voor Oringen 5.95 euro verzenden betaald omdat ik zeker wilde zijn dat ik het zou krijgen. Dat had in een envelop in de brievenbus gepast, maar omdat Oringen niet mogen beschadigen wilde ik ze goed ontvangen.

Bij verlies is ook de afzender degene die er achter aan moet gaan. Helaas heb ik dit al eens meegemaakt. En zeker als iets naar het buitenland moet is het lastig, maar ik heb eens geeist dat de handtekening niet gezet kon zijn dus boven water kwam. Dat heeft 3 maanden geduurd, geen handtekening en toch kon je fluiten naar de centen. Want er werd gezegd ons systeem geeft aan dat. Dit was ook een zending naar het buitenland, had ik verzonden naar Engeland. Is echt zeker weten nooit aangekomen. Dus was ik 90 euro en 12 euro verzendkosten kwijt.
En gaat een verkoper dit doen? want als zij versturen moeten zij klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:09

Oh wauw, als het nou voor jou nu al zo een big issue is, laat het dan gewoon zijn... Ik woon in België dus als je gewoon even zegt welke website kan ik waarschijnlijk wel zeggen of die betrouwbaar is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:10

Je hebt een pb
Hopelijk kan ik daar gewoon bestellen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:18

Volgens deMolenhoek betrouwbaar, dus bedankt. Dan ga ik nu navragen of ze echt het leveren zoals op 1 van de foto's staat, want er staan 2 varianten op de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:46

Je mag me ook een PB sturen eventueel, wie weet zitten ze in de buurt. Ik bestel regelmatig online :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:52

deMolenhoek heeft ze in de buurt, en die zegt dat ze betrouwbaar zijn. Dus ik heb mijn vraag uitgezet en hoop dat ze echt hebbenwat op de foto staat :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:26

Dit is standaard hoor.
En verzekerd verzenden kiest de koper voor.
Daarnaast zodra je het afgeeft aan de post is het voor de post/koper en niet voor de verzender/verkoper.
Er staat in ieder geval niets geks eigenlijk. Daarnaast is brievenbus niet standaard met code. Dat kan wel en betaal je €4 voor. Je kunt ook zonder en dan kan het bv €1,60 zijn oid.. maar dan krijg je geen code en kan het kwijt raken.
Mijn zus verkocht veel spullen via webshop en die deed niet aan brievenbuspost tenzij die €4 betalen en dus met code verzonden kon worden. Dat is ze niet verplicht te doen maar scheelde haar hoop gezeur. Kopers lichten bedrijven net zo goed op niet alleen andersom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 00:53

In België kan je geen brievenbuspost met code verzenden. Wil je een code en verzekerd verzenden, dan is het automatisch een pakketje en betaal je bij Bpost €6 en via Kiala €4,5. Naar NL verzenden loopt snel op, denk Bpost eerder 13 en kiala 7,5.