Middeleeuws harnachement gezocht voor fotoshoot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Middeleeuws harnachement gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:57

Zoals de titel het eigenlijk al zegt. Ik ben bezig met het regelen van een fotoshoot en ik zou dit graag in middeleeuwse stijl willen doen. Ik ben dus op zoek naar middeleeuws tuig (te huur/te leen) om mijn paard aan te kleden. Het hoeft niet 'bruikbaar' te zijn, het worden geen rijfotos. Liefst redelijk historisch correct.

De uitdaging... Het is voor deze knul:

Mijn Belg van 1,76
Afbeelding

Bamii

Re: Middeleeuws harnachement gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:10

Wat voor maat heeft je paard qua hoofdstel? In maat full zal meer te vinden zijn dan in maat xfull :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 12:18

Ja ik ben bang dat het toch echt xfull gaat zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:24

Ik vrees dat je met deze maten toch echt in de wat minder historisch correcte lookalike tuigen terecht komt. Sowieso is echt historisch verantwoord tuig ontzettend duur dus het wordt niet snel uitgeleend, maar het wordt meestal ook voor Andalusier-types gemaakt, dus dat wordt dan lastig passen...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:26

Er is wel historisch tuig in deze maten maar dan men-tuig/aangespannen.

Dit soort paarden werden amper gereden (met tuig) in het verleden.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 13:43

Wat zouden jullie adviseren? Heb al met Arne gekeken naar zo'n kleed. Da's redelijk makkelijk zelf te maken. Dan moet ik alleen nog een hoofdstel of dergelijke vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:54

Je kunt inderdaad een dekkleed maken. Het simpelste is als je dan ook meteen van dezelfde stof en in dezelfde stijl hoezen maakt voor over de teugels, bakstukken en neusriem, dan heb je in 1x een setje. Wil je meer van je paard laten zien, dan kun je ook zulke hoezen maken voor over een bestaand borsttuig, en bijvoorbeeld een tweedehands broek tuig (achtertuig van een mentuig) kopen, dat aan je zadel knopen en daar ook die hoezen omheen doen zodat je helemaal in 1 stijl bent. Dan ga je meer in deze richting:

http://www.hetwoudderverwachting.nl/upl ... 784752.png
https://thumbs.dreamstime.com/z/middele ... 665510.jpg

Vervolgens een groot schapenvel over je moderne zadel zodat dat niet meer opvalt en dan heb je in elk geval een leuke middeleeuwse vibe. :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:12

Als het geen rijfoto's worden denk ik dat het ook mooier in thema gaat zijn om hem als karrepaard aan te kleden. Het is nogal pointless om het zo historisch correct mogelijk te willen terwijl het om een knoeperd van een koudbloed gaat.
Een leuk en historisch best correct voorbeeld hiervan is de (in het re-enactment) welombekende Rufus vom Schmar van Bert Riken. http://www.augusta.de/~schwarka/Schmarh ... &Itemid=27

Maar om de medieval vibe te geven heeft Xyzutu2 al wat leuke tips gegeven. En dan is de truc om er niet te veel Game of Thrones/Vikings/Robin Hood in te laten doorschemeren en je komt al een heel end.
Met een 15e eeuwse jurk (althans, dat gok ik dan 13-14e eeuws is meestal niet wat mensen in gedachten hebben met 'middeleeuws'), heb je ook wel meteen je zadel bedekt.