Welke maat peesbeschermers voor dit paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floorg18

Welke maat peesbeschermers voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 14:03

Hoii,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik ga dit jaar een paard voor iemand anders trainen en dan richting de eventing. Het paard heeft nog geen eventing spullen dus ook geen cross beschermers. Nu heb ik wel beschermers van mijn paard maar dit is maat full. Morgen is er online uitverkoop van DocHorses en als ik daar ze dan kan kopen zou heel mooi zijn.

Dus mijn vraag: Gaan deze cross beschermers passen voor het bruine paard?? Ik heb die van LeMieux en van NEW. (Let er niet op dat ze afgezakt zijn, hij had stalbenen toen ik ze omdeed)
De eigenaar zegt zelf dat full wel moet passen, maar ik vind zijn beschermers toch echt eerder cob. Zeker voor de achterbenen lijken de NEW veels te lang.

Hij staat ver weg dus kan ook niet even op een neer rijden om die van mij te passen. Ik weet dat het lastig te beoordelen is van een foto maar hopelijk hebben jullie enig idee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linnnh

Re: Welke maat peesbeschermers voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:12

Is het eerste paard op de foto jouw paard en de andere 2 foto's je nieuwe paard? Ik zie het niet helemaal :o

Ik denk dat de eigenaar het wel weet toch? :) Hoe groot is het paard?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:16

Dat moet de eigenaar gaan regelen en zelf kijken, vind ik dan he.
Want die ziet het dier dagelijks en kan dan gaan passen om te kijken of het past.

Dus dat is het beste, het moet wel echt goed gaan passen anders doen de beschermers meer kwaad dan goed voor de benen van het dier.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 14:48

Ja de eerste 2 foto's zijn van mijn paard met die beschermers om. Ik moet zelf de ontbrekende spullen aanschaffen omdat ik ze ook ga gebruiken. De eigenaar denkt dat full goed zit maar dat denkt ze.

Natuurlijk krijgt hij goed zittende peesbeschermers. Het is meer dat er morgen uitverkoop is en ik het liefst ze dan koop. Als het niet kan dan kan het niet. Dan koop ik ze later. Als hij dus de mijne past krijgt hij die, anders ga ik nieuwe kopen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:56

Kun je niet gewoon 2 maten kopen en dan degene die niet goed passen daarna terugbrengen?