Ervaring huls trens

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Joelle2003

Ervaring huls trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 21:45

Hey allemaal,
Mijn paard is de laaste tijd nogal sterk als ik haar nagevelijk vraag, ze trekt me bijna uit het zadel, word bijna onstuurbaar, hierdoor zitten mijn vingers helemaal onder de blaren. Ik denkt dat het mischien een oplossing kan zijn om der een ander bittje te haan gebruiken. Ik zat zelf te denken aan wen huls trens van Harry's horse. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Of weten jullie nog anderen oplossingen? Alsvast bedankt :o

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Re: Ervaring huls trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:21

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:44

Als een paard kan trekken... geef jij hem iets om aan te kunnen trekken. Dus rijtechnisch zal er zeker winst te behalen zijn.
Ik vind watertrens of bustrens geen verschil maken in gevoeligheid in de mond

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:56

Eens met reactie hierboven. Les nemen ;)

Joelle2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 08:32

Ik weet dat ik geen supper goede en ervaren ruiter ben. Ik moet nog heeel veel leren. Mijn instructrice zij dat als zij lings aan pakt dat ik dan rechts wat meer moest doorvragen, maar nu word ze dus op lings en op rechts sterk. Ik wou alleen weten of er mischien mensen waren die ervaringen hadden met dit bit, en of het mischien zou kunnen helpen,
Bedankt voor je tip! :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:39

op zich is dat geen rare tip van je instructie. als je aan de moeilijk/sterke kant blijft vragen, kan het paard zich vasthouden. neem jij de losse kant aan, is je focus weg vand e sterke kant. als je paard zich aan allebeid e kanten vast gaat houden kan het best zo zijn dat jij toch teveel vasthoudt in je armen, schouders of polsen. probeer maar eens je handen letterlijk zo ver mogelijk naar voren te doen als je paard sterk word. gewoon wegsteken je handen. dan kan je paard niet meer hangen en sterk worden, want je geeft hem niks. gewoon iedere keer opnieuw rustig je hand naar voren zetten en daaarna weer rustig je verbingen herstellen, word ie weer sterk? naar voren met je handen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:01

Hulstrens heb ik ook liggen maar is eigenlijk hetzelfde als alle andere normale trenzen.
Wat hierboven wordt gezegd is een goede. Als jij namelijk de druk laat wegvallen, stopt het paard sowieso met hangen. Lastig hoor en moet je best handig voor zijn om dit op te lossen. Geef het de tijd.

Wat je wel zou kunnen proberen is een kneveltrens. Dit is eigenlijk een normaal gebroken bitje, alleen aan de zijkanten zitten die pinnetjes. Die zorgen ervoor dat het bit niet door de mond gaat en die pinnen zorgen voor wat druk tegen de wang van het paard waardoor het soms wat beter begrijpt wat ie moet doen.

Jappeloe is van alle markten thuis: Volg springtopper Jappie!
Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1
Jappeloe dr: M1+2 SPR: B+20 L+15 M+2 SGW B+5

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:29

Als ze sterk is geworden sinds kort, waarom dan geen snelle check-up bij ostéopathe ?

Palomino sport merrie te koop

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:55

Mijn pony werd op de hulstrens van harrys horse enorm loperig/rennerig. Ze liep echt gehaast en kwam tegen de hand wanneer er druk op kwam. Nu tevreden met onze sprenger dynamic

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Bizzybijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:43

Joelle2003 schreef:
Ik weet dat ik geen supper goede en ervaren ruiter ben. Ik moet nog heeel veel leren. Mijn instructrice zij dat als zij lings aan pakt dat ik dan rechts wat meer moest doorvragen, maar nu word ze dus op lings en op rechts sterk. Ik wou alleen weten of er mischien mensen waren die ervaringen hadden met dit bit, en of het mischien zou kunnen helpen,
Bedankt voor je tip! :j

Wat valt voor jou onder doorvragen? Als je paard er zoveel weerstand op gaat bieden gaat een nieuw bit niet veel oplossen.

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie