Rossner Amerika knievrong

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blue123

Rossner Amerika knievrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 17:54

Hoi!
ik heb na heel veel gedoe met Divoza eindelijk mijn nieuwe bruine Rossner Amerika binnen. Ik heb op het zadel gereden toen er een zadelpasser van Divoza was en toen zat het wel fijn. Ik heb nu ong vijf keer met het zadel gereden en het valt me op dat ik echt bijna geen contact heb met mn knie tegen ehet zadel. Ik heb de beugelriemen al een paar gaatjes langer en een paar gaatjes korter geprobeerd maar ik blijf het probleem hebben. Hebben jullie dit probleem ook of ligt het aan mij? Of is dit altijd zo met een veelzijdigheid zadel? :?

Valerie_V

Re: Rossner Amerika knievrong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 06:04

Zelf heb ik ook dit veelzijdigheidszadel maar nooit problemen met de kniewrong. Mijn knie ligt er altijd netjes tegenaan. Vind zelf dat dit zadel best dikke kniewrongen heeft.
Had je dit probleem niet met het rijden bij de zadelpasser?

Vera! :D

Blue123

Re: Rossner Amerika knievrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 08:14

Toen de zadelpasser langs kwam had ik mijn beugels meer op een sprimg lengte. Ik heb pas het probleem als ik mijn beugels een gaatje langer doe om dresssuur te rijden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:54

Blue123 schreef:
Toen de zadelpasser langs kwam had ik mijn beugels meer op een sprimg lengte. Ik heb pas het probleem als ik mijn beugels een gaatje langer doe om dresssuur te rijden.
daarmee verklaar je zelf al het probleem. Als je je beugels langer maakt komt je been immers rechter te liggen

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:57

idefix4 schreef:
Blue123 schreef:
daarmee verklaar je zelf al het probleem. Als je je beugels langer maakt komt je been immers rechter te liggen

Precies dit dus. Dus toch iets korter. In een vzh zadel hoor je ook niet met net zulke lange beugels te rijden als een dressuurzadel. Mijn moeder heeft ook de rossner Amerika in vzh en daar heb ik zelfs als noodoplossing M2 dressuurwedstrijden in gereden. Reed prima hoor, alleen zit je wat korter.

Jappeloe is van alle markten thuis: Volg springtopper Jappie!
Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1
Jappeloe dr: M1+2 SPR: B+20 L+15 M+2 SGW B+5

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie