Stylingadvies gezocht: Want ik weet het even niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lily_Fee

Stylingadvies gezocht: Want ik weet het even niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:24

Op Bokt zie ik dagelijks prachtige paarden en pony's voorbij komen. Altijd keurig verzorgd door meestal de eigenaresse of verzorgster in prachtige setjes gestoken en daar ben ik nou eenmaal niet zo goed in... -O-

Ik ben opzoek naar een halster voor mijn 14 maanden oude merrie Lily-Fee. Zij is bijna uit haar oude halster gegroeid en ik ben nu opzoek naar een halster: maat cob. Omdat Lily-Fee voorlopig nog wel even groeit liefst een halster welke zowel verstelbaar is bij de neus als achter de oren. Het allerbelangrijkste vind ik dat het halster fijn zit, zowel om mee te wandelen als om mee vast te zetten. Dus een beetje zacht onderlegt en anatomisch gevormd is een pre. :D Nou zoekt menig paardenmens gewoon een simpel halster uit bij de eerste beste paardenwinkel, wat ik ook had gedaan. Ware het niet dat mijn moeder <3 het graag aan mij cadeau wil doen en het wat specialer mag. Er is niet specifiek een budget afgesproken en ik kan ook zelf geld bijleggen dus voor nu mogen alle prijsklassen aangeboden worden. Verder vind ik een halster van leer altijd heel sjiek ogen, alleen wat voor kleur weet ik niet zo goed. Vooral omdat ik ook graag een bijpassend touw wil en dat bij bruin of cognac niet zo makkelijk gaat. Toch hoeft het halster van mij niet perse van leer te zijn, dus alle stylingadviezen zijn daarin vrij. Een beetje out of the box mag van mij wel, vooral omdat ik zelf vaak vrij veilig kies, alleen de mega felle kleuren zullen het nooit worden :#

Lieve bokkers, zouden jullie mij stylingadvies willen geven, zodat ik niet weer met het meest simpele zwarte halster thuis kom... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tenslotte is dit Lily-Fee (in de winter is ze iets donkerder):
Afbeelding

Bedankt en dankzij jou loopt mijn paard er mooi bij := !
Groetjes Julia :wave:

Renee_S

Re: Stylingadvies gezocht: Want ik weet het even niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:25

Persoonlijk zweer ik bij mijn (zwarte) leren halster. Staat altijd sjiek, blijft mooi, makkelijk schoon te houden en blijft jaren goed!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:27

Heeeerlijk zelf gaan shoppen, uitpluizen en zoeken. Er is niets leukers dan shoppen voor je eigen peerd :D.
Ook zijn er veel websites waar je je eigen (leren) halsters kan samenstellen, dit is vaker dan wel duurder maargoed... aangezien het speciaal mag zijn, kun je daar best aan denken. Gewoon even googlen en je komt een heel eind.

Om toch op je vraag terug te komen: Hypostore heeft mooie (leren) halsters. Neem daar eens een kijkje.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:33

Renee_S schreef:
Persoonlijk zweer ik bij mijn (zwarte) leren halster. Staat altijd sjiek, blijft mooi, makkelijk schoon te houden en blijft jaren goed!

Ja is ook zo, af en toe poetsen en het glimt je weer tegemoet. Heb jij een bepaald zwart halster waar je heel blij mee bent en weet je misschien een goed merk. Kan ik daar eens op zoeken. Thanks voor je advies!

xDarkness schreef:
Heeeerlijk zelf gaan shoppen, uitpluizen en zoeken. Er is niets leukers dan shoppen voor je eigen peerd :D.
Ook zijn er veel websites waar je je eigen (leren) halsters kan samenstellen, dit is vaker dan wel duurder maargoed... aangezien het speciaal mag zijn, kun je daar best aan denken. Gewoon even googlen en je komt een heel eind.

Om toch op je vraag terug te komen: Hypostore heeft mooie (leren) halsters. Neem daar eens een kijkje.

Hahaha Darkness wat denk je dat ik aan het doen ben. Hypostore vind ik het cognac kleurige halster heel mooi. Alleen hoe vind je daar een bijpassend touw bij? Verder heb ik nog nooit een website gevonden waar je zelf je eigen leren halster kan samenstellen. Bij divoza en ej kan het in ieder geval niet. Weet jij waar ik dat kan vinden? Bedankt voor je tips!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:55

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 20:28

_Zoe schreef:
Ik heb een luxe lijn van dyon blauw met bruin (in het echt bruiner dan op foto divoza), van dyon heb je ook nog lichtere bruine lijnen als je erop zoekt :) https://www.divoza.com/nl/dyon-leather-lijn

Wouw ik heb even gezocht op Dyon en ze hebben echt hele gave hoofdstellen :oo maar dat is nog een beetje vroeg :=

Halster met het blauw kan ik alleen in maat full vinden en moet ik een keer in het echt bekijken. Moeilijk in te schatten hoe het er uit ziet in het echt. Andere halster hebben een hele bijzondere sluiting. Is dat wel veilig en stevig met zo'n jong ding?

Sluiting:
http://www.dyon.be/gb/head-collars/52-l ... fancy.html

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:31

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:51

als je van bling bling houd kan je ook eens kijken bij ascot
finest heb daar ook het halster van mijn nieuwe merrie gekocht

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:59

Lily_Fee schreef:
Renee_S schreef:

Ja is ook zo, af en toe poetsen en het glimt je weer tegemoet. Heb jij een bepaald zwart halster waar je heel blij mee bent en weet je misschien een goed merk. Kan ik daar eens op zoeken. Thanks voor je advies!

xDarkness schreef:

Hahaha Darkness wat denk je dat ik aan het doen ben. Hypostore vind ik het cognac kleurige halster heel mooi. Alleen hoe vind je daar een bijpassend touw bij? Verder heb ik nog nooit een website gevonden waar je zelf je eigen leren halster kan samenstellen. Bij divoza en ej kan het in ieder geval niet. Weet jij waar ik dat kan vinden? Bedankt voor je tips!

Bij Equest doen ze dit. Ik heb zelf verder geen ervaring met dit bedrijf.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:02

Wij hebben voor onze paarden 2 leren kieffer halsters en 1 van BR. Alle3 super kwaliteit. Welk model het is geen idee, hebben ze echt al jaaaaaren

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:21

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:43

Ik weet dat ze bij de Decathlon leren halsters hadden met een plaatje waar je een naam op kon laten graveren. Misschien is dat leuk? Ik weet echter niet of die er nog zijn, en hoe de kwaliteit is. Want ze zijn niet heel duur voor wat het is :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:46

Mooi cognac leren halster met een donkerblauw touw erbij <3

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:17

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 13:02

oly schreef:
als je van bling bling houd kan je ook eens kijken bij ascot
finest heb daar ook het halster van mijn nieuwe merrie gekocht

Oooo leuke website. Vanaf mijn telefoon zijn de plaatjes niet goed zichtbaar, maar ga vanavond daar eens op zoeken. Prijzen zijn vrij laag, hoe is de kwaliteit verder?

Renee_S schreef:
Wij hebben voor onze paarden 2 leren kieffer halsters en 1 van BR. Alle3 super kwaliteit. Welk model het is geen idee, hebben ze echt al jaaaaaren

Kieffer is altijd al een mooi merk, alleen beetje iedereen op stal heeft dat halster. Ik zoek iets uniekers denk ik. Vooral omdat ik bang ben dat ik binnen no time het verkeerde halster heb of mijne kwijt ben.. :+

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:18

wel de kwaliteit bevalt heel goed voor die prijs
heb hem nog niet veel gebruikt want mijn merrie staat altijd op de wei
ook heel zacht onderlegd ze vallen wel klein in de neusriem maar je kunt nog gaatjes bij maken
aan het hoofd zit het bij mijn merrie wel op de bovenste gaatjes maar de neusriem op het langst

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:46

Ik ben erg fan van de leren halsters van Ascot Finest. Fijn soepel leer, zacht onderlegd, leuke prints en betaalbaar.

Zelf heb ik deze: http://www.ascotsfinest.nl/ascots-fines ... -en-m.html
Inmiddels met bijpassende leadline (wat gewoon een hondenriem is geworden met een grote musketon :+ ). Hij is aan 2 kanten bij het kopstuk en bij de neusriem verstelbaar en is er in verschillende maten. Ze hebben ook nog andere prints.
Afbeelding

Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:53

Joysieee schreef:
Ik weet dat ze bij de Decathlon leren halsters hadden met een plaatje waar je een naam op kon laten graveren. Misschien is dat leuk? Ik weet echter niet of die er nog zijn, en hoe de kwaliteit is. Want ze zijn niet heel duur voor wat het is :D

Die van Decathlon raad ik af.. leer is super stug en bleef na veel gebruiken ook stug..

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 08:56

Luca03 schreef:
Joysieee schreef:

Die van Decathlon raad ik af.. leer is super stug en bleef na veel gebruiken ook stug..

Bedankt voor de tip! Dan wordt deze het niet... was misschien ook wel te verwachten voor die prijs..

Amanda schreef:
Ik ben erg fan van de leren halsters van Ascot Finest. Fijn soepel leer, zacht onderlegd, leuke prints en betaalbaar.

Zelf heb ik deze: http://www.ascotsfinest.nl/ascots-fines ... -en-m.html
Inmiddels met bijpassende leadline (wat gewoon een hondenriem is geworden met een grote musketon :+ ). Hij is aan 2 kanten bij het kopstuk en bij de neusriem verstelbaar en is er in verschillende maten. Ze hebben ook nog andere prints

Wouw inderdaad heel bijzonder! Weet jij wat de levertijd is? Leuke site om eens goed te snuffelen :j

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 08:59

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:50

Haha ja, dat van de Decathlon had ik ook wel verwacht. Soms Kan de kwaliteit verrassend zijn. Mijn leren halster is ook van Ascot's finest en daar heb ik destijds € 25 voor betaald. Het is echt een super fijn halster. Heel erg zacht leer, goed verstelbaar en hij is na bijna twee jaar nog steeds als nieuw! :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:00

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:09

TS, wat is er mis met een simpel zwart (functioneel) halster? Je paard zelf is toch het mooiste wat er is? Die ziet het verschil niet hoor! :D

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 11:52

Djeradalover schreef:
Is er ook in het zwart. Heb zelf de bruine, het halster valt wel groot.

Op de foto lijkt de bruine heel donker, is dat in het echt ook zo of is het gewoon midden bruin?

Shenavallie schreef:
TS, wat is er mis met een simpel zwart (functioneel) halster? Je paard zelf is toch het mooiste wat er is? Die ziet het verschil niet hoor! :D

Ergens helemaal maar en ergens mis ik ook gewoon wat originaliteit. Misschien gewoon toe aan iets nieuws en weinig durf om het ook gewoon te doen :o

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:09

Lily_Fee schreef:
Shenavallie schreef:

Ergens helemaal maar en ergens mis ik ook gewoon wat originaliteit. Misschien gewoon toe aan iets nieuws en weinig durf om het ook gewoon te doen :o

We hebben het hier toch over een halster, geen nieuwe auto... :') Ik zou zeggen: ga naar de ruitersportzaak, trek wat leuke halsters uit het rek en ienemienemut dan welke je neemt. :o :D