Ervaringen met after-sale MSFC zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElkeP

Ervaringen met after-sale MSFC zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 09:56

Beste,

Nog geen 2 jaar geleden heb ik een MSFC ESTA zadel Professional Special aangekocht, vervaardigd uit speciaal kalfsleder. Na 2 jaar vertoont dit zadel een enorm gat in 1 van de zweetbladen, ook aan de andere kant begint gelijkaardige slijtage zichtbaar te worden. Dit zadel is nooit gevallen, of heft nooit zonder toezicht op mijn paard gelegen.

Wanneer ik dit aan mijn zadelmaker vertelde zei ze me dat een slechte kwaliteit van leder op deze MSFC zadels wordt gebruikt (om de prijs te drukken) en dat het mij rond de 500 euro zou kosten om het te laten herstellen.

Dit vond ik een beetje overdreven, aangezien dit 1/4 van de aankoopprijs is en dit zadel nog maar 2 jaar oud is. Ik voelde me dan ook enorm in het zak gezet. Radeloos heb ik dan geprobeerd om MSFC zelf te contacteren (Dr Gerry van Oossanen), maar zij weigert elk contact.

Zijn er hier mensen die gelijkaardige ervaring hebben met MSFC? Hebben jullie nog een idee welke stappen ik kan ondernemen om mijn probleem toch opgelost te krijgen?

Alvast bedankt voor een reactie!
Elke

Dees

Re: Ervaringen met after-sale MSFC zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:26

Kalfsleer.
Het mag bekend zijn dat dit geen sterk leer is.
Als jij dit intensief gebruikt, kan ik me wel voorstellen dat het zodanig is gesleten.
Jammer is dat absoluut, maar de mate van gebruik zou hier moeten tellen, niet de jaren.
Ik zou het laten herstellen, maar dan niet weer met kalfsleer ;)

zorro

Re: Ervaringen met after-sale MSFC zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:12

Tja, kalfsleer is idd niet echt bedoeld voor intensief gebruik. Ik snap heel goed dat je je belazerd voelt als je daar toen speciaal voor gekozen hebt en niet wist dat dit eigenlijk juist niet geschikt is voor jou rij uren. Maar wie moet je dat aanrekenen, de verkoper, of had je zelf meer onderzoek moeten doen.. ik denk dat het daardoor nog best een lastig verhaal word.

Waarom heb je destijds voor kalfsleer gekozen? En is het zadel voor jou gemaakt? Hebben ze ook iets uitgelegd over de soorten leer?

ElkeP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 11:51

Ik had voor dit zadel gekozen omdat de Professional Special er kwaliteitsvoller uitzag en comfortabeler dan de Professional. Ook de monoflap die dit zadel heeft, prefereerde ik. Mijn zadelmaker zei me toen dat dit leder beter was... zadel is toen ook gepast geweest in de buitenpiste waar ik er altijd mee gereden heb...

Ik had inderdaad niet voor dit leder mogen kiezen, maar ik vertrouwde daar toch op het advies van mijn zadelmaker... ik wil ook best betalen voor een herstelling... maar 500 euro is overdreven, dan kan ik mij beter een nieuw zadel aanschaffen dat wel in buitenpistes gebruikt mag worden...

Maar ik ben vooral teleurgesteld in hoe ze mij nadien behandeld hebben. Ze hebben zelfs geen mailtje teruggestuurd om te zeggen dat ze me niet verder kunnen helpen. Dan lees ik dat dit bij andere merken van zadels toch heel anders is...

Een zware teleurstelling en een surieuze hap uit mijn budget...