Welke maat / merk is dit zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 13:20

bruintje123 schreef:
Ook al met wd 40?


Jep, ook en met ontvetter, en juist met vetter.
Zadelmaker heeft er ook met een soort tangetje tussen proberen te komen. Lukte niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welke maat / merk is dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:20

Nee dan kun je de hoop wel opgeven :D

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Welke maat / merk is dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:30

Hoe beoordeeld de winkel dat Pfiff zadel? Via foto's?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 14:46

Gwenvd schreef:
Hoe beoordeeld de winkel dat Pfiff zadel? Via foto's?


De winkel via dezelfde foto's ja.
Krijg van hun het tegenovergestelde te horen dus ik ben me er wel van bewust dat ik moet op letten hoor :)
Zadelmaker niet natuurlijk.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:03

Ik snap eigenlijk niet dat je al overweegt een zadel van €170 op je paard te leggen ( bij webshops is die €170). Je kan toch wel nagaan dat als een leren zadel nieuw voor €170 niks is. Een beetje leren zadel begint pas bij €1000 en dan heb je een matig merk. Zadel ligt ook niet goed op je paard en dat ga je ook niet goedkrijgen. Spaar lekker door en laat een zadelmaker komen met tweedehands zadels. Zadel moet je nooit op bezuinigen. Ik durf ook wel te zeggen dat geen een zadelmaker dit zadel ooit zou aanraden op een paard. En natuurlijk wil de winkel het zadel verkopen, en als ze al zeggen dat het zadel redelijk ligt vanaf een foto terwijl dit niet zo is moet je ze zeker niet serieus nemen.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 15:24

luffwinny schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je al overweegt een zadel van €170 op je paard te leggen ( bij webshops is die €170). Je kan toch wel nagaan dat als een leren zadel nieuw voor €170 niks is. Een beetje leren zadel begint pas bij €1000 en dan heb je een matig merk. Zadel ligt ook niet goed op je paard en dat ga je ook niet goedkrijgen. Spaar lekker door en laat een zadelmaker komen met tweedehands zadels. Zadel moet je nooit op bezuinigen. Ik durf ook wel te zeggen dat geen een zadelmaker dit zadel ooit zou aanraden op een paard. En natuurlijk wil de winkel het zadel verkopen, en als ze al zeggen dat het zadel redelijk ligt vanaf een foto terwijl dit niet zo is moet je ze zeker niet serieus nemen.


Ik hoef ook geen leren zadel. Als je het topic leest heb ik ook aangegeven dat het mij voor 170,- erg aansprak.( omdat het een vrij laag bedrag was ) Ik weet ook heus wel dat een zadelmaker dit niet aan zou raden hoor. En ik heb de opties nog open en zal ook zeker nog doorzoeken naar een merk zadel aangezien de kans klein is dat dit zadel passend te maken is.
.
Een zadel 2e hands met een beter merk zoals hier boven al een aantal keer gezegd is dat is het geen wat ik waarschijnlijk ga doen.
En dat omdat hier een paar postst is aangegeven dat het zadel te dicht op de schoft gaat komen waar ik nog niet aan gedacht had.

En ik hoef niet perse een zadel van leer te hebben. Daar is mijn budget ook niet naar.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:31

Maar waarom heb je dit zadel meegenomen dan? En snap dan ook niet waarom je het nog laat aanpassen?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 15:37

luffwinny schreef:
Maar waarom heb je dit zadel meegenomen dan? En snap dan ook niet waarom je het nog laat aanpassen?


Omdat het aan mijn eisen voldeed.
En natuurlijk ging ik er niet meteen vanuit dat het goed zou zijn maar het was het proberen waard.
Het aan laten passen is nog niet 100% besloten.
Dat bespreek ik wanneer ik face to face contact heb met de winkel niet via de mail.

De knight rider waar ik ben wezen kijken was er smal. En dit het eerste zadel wat ik gepast heb. Ik zal toch meerdere zadels moeten passen en bekijken en eventueel aanpassen voor ik de juiste heb gevonden dus het proberen waard.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:18

Maar als je nu dit zadel wel zou laten verbreden laat je het dan nog door een zadelmaker nakijken?
Ik begrijp je wel hoor maar als je bij dit zadel ook nog een zadelmaker laat komen zou ik dat zonde van het geld vinden dan ben je toch al gauw 50 euro kwijt voor een controle. En ik denk dat er weinig zadelmakers fan zijn van deze zadels en ze het je niet gaan aanraden om diverse redenen.

Toen ik een andere zadel zocht was het ook verleidelijk om voor een goedkoop nieuw zadel te gaan. Nieuw zien ze er op het oog nog redelijk uit. En tweedehands heeft mijn voorkeur niet voor de meeste spullen.
Maar ben er blij met m'n tweedehands zadel. Nieuw is leuk maar slijtage krijg je toch.

Pas er gewoon voorop dat goedkoop toch duurkoop kan worden. Dat is het nu eigenlijk ook al, zoals ik begreep is het ook niet naast de deur? Je ben dus toch ook nog een hoop tijd en benzine geld kwijt met het heen en weer rijden van het zadel.
Denk dat we allemaal het liefste goed en goedkoop zadel willen maar helaas werkt dat vaak niet.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 16:32

Tigra_ schreef:
Maar als je nu dit zadel wel zou laten verbreden laat je het dan nog door een zadelmaker nakijken?
Ik begrijp je wel hoor maar als je bij dit zadel ook nog een zadelmaker laat komen zou ik dat zonde van het geld vinden dan ben je toch al gauw 50 euro kwijt voor een controle. En ik denk dat er weinig zadelmakers fan zijn van deze zadels en ze het je niet gaan aanraden om diverse redenen.

Toen ik een andere zadel zocht was het ook verleidelijk om voor een goedkoop nieuw zadel te gaan. Nieuw zien ze er op het oog nog redelijk uit. En tweedehands heeft mijn voorkeur niet voor de meeste spullen.
Maar ben er blij met m'n tweedehands zadel. Nieuw is leuk maar slijtage krijg je toch.

Pas er gewoon voorop dat goedkoop toch duurkoop kan worden. Dat is het nu eigenlijk ook al, zoals ik begreep is het ook niet naast de deur? Je ben dus toch ook nog een hoop tijd en benzine geld kwijt met het heen en weer rijden van het zadel.
Denk dat we allemaal het liefste goed en goedkoop zadel willen maar helaas werkt dat vaak niet.


Bedankt voor je reactie en dat je mij ook begrijpt!

Ook als het verbreed word laat ik het checken ja, voordat ik erop stap zelfs haha. Geen controle dan stap ik er niet op :j
Het verbreden kon bij hun, dat is de service van de zaak. Kan het ook bij een zadelmaker laten toen en dat kost dan ongeveer 90,-
Het is inderdaad zonde om de zadelmaker te laten komen als het toch niet past, vandaar dat ik ook de eerste foto's hier op bokt geplaatst heb. Zo zie je maar dat je niet alles ziet vanaf een scherm maar als het goed fout is zie je het dus wel. Schilt weer een bezoekje :)

Het is inderdaad niet naast de deur ( 3 kwartier rijden ) maar dat is geen probleem aangezien mijn vader daar regelmatig in de buurt is met zijn werk, dus hij komt er zowat langs en doet dat dus ook als het nodig is.

Tweedehands heeft zeker ook niet mijn voorkeur vandaar ook deels dit zadel.
Dit zadel was nieuw, zonder beschadigingen, mooi, en ik zat er heel erg fijn in ( op de bok ) dus ja in vergelijking met een 2e hands zadel die vaak wat beschadigingen heeft maak je zo'n keus toch wel wat sneller tenminste je overweegt het.
Ik heb er geen problemen mee dat het uiteindelijk misschien toch een 2e handsje zou worden maar je komt zoiets tegen op internet en dan is het toch verleidelijk.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 16:49

Intussen het zoeken weer wat opgepakt.
Wil nu liever wat dichterbij gaan zoeken zodat het wat makkelijker word qua passen.
Kan echter nog niet zoveel vinden

Iemand ooit gehoord van een St. Charles dressuurzadel?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:56

Als je iets meer budget beschikbaar stelt kun je misschien kijken naar harry horse, wintec en thorowgood
Deze zijn ook lagere prijsklasse maar vermoedelijk wel nog steeds beter dan pfiff gezien meerdere bokkers deze merken ook geregeld aanhalen in andere topics is mijn ervaring als ik ga googlen.

Voordeel is dat al deze merken ook verwisselbare boom hebben

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welke maat / merk is dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:59

Dat is misschien een voordeel maar totaal geen zekerheid dat het past.
Je kan dus dat kopijzer aanpassen.
Maar dus niet de boom.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:01

[HAR] st charles dressuurzadel, ervaringen gezocht

Niet al te best zadel, zelfde verhaal als de pfiff

Kan.bruintje maar dan heeft ze al 3 meer opties en voor de nieuwprijs van één van die merken vind ze vast een tweedehands A merk ook ;)

Ik ben door mijn topics ook wijzer geworden en wacht geduldig met het kopen van een zadel tot mijn paardje én mijn budget het toelaten.
Zou zonde zijn om mijn knap bruin paardje te voorzien van witte vlekken op de rug door slechte kussens of nijpende zadels. En om dan van singelnijd of protest nog niet te spreken.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 23-08-17 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 17:03

Art_Ificious schreef:
[HAR] st charles dressuurzadel, ervaringen gezocht

Niet al te best zadel, zelfde verhaal als de pfiff

Kan.bruintje maar dan heeft ze al 3 meer opties en voor de nieuwprijs van één van die merken vind ze vast een tweedehands A merk ook ;)


Waar maak je dat uit op.
Uit de prijs? In dat topic staan namelijk niet zoveel dingen als bij de pfiff.
En wel een reactie dat het een fijn zadel is wil nog niks zeggen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke maat / merk is dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:04

Zadelmarkt zadel = goedkoop = duurkoop = pfiff

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 17:11

Art_Ificious schreef:
Zadelmarkt zadel = goedkoop = duurkoop = pfiff


Hij zit qua prijs gelijk aan de harry's horse zadels die jij net aanraadde in je vorige post.
Nu is harry's horse een bekender merk oke.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke maat / merk is dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:17

Harry horse is idd bekender. Maar als.ik st charles google kom ik regelrecht zadelmarkt tegen ook. En mij werd sterk afgeraden om daarvan zadels te nemen.
Ik wou bij mijn vorige pony ook goedkoop ervan af zijn. Maar desondanks toch A klasses gekocht die helaas niet pasten maar wel eeg fijn aanvoelden met rijden en heb vergeleken met een zadel van mijn kennis (merkloos) en bij die voelde ik de nietjes in de boom gewoon zitten. Er kwam zelfs een nagel los.

Terwijl de kieffer en tekna doe ik heb gehad echt beter aanvoelden. Kieffer was zelfs een ouder type.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:25

Harry's horse vind ik echt fijn in spullen. Maar of ik daar nu een zadel van wil?

De eerder genoemde ainsley die aangeboden werd niets?

En inderdaad kn. Kieffer. Veel beter dan dit spul.
Al zijn ze 20 jaar oud.

Ik heb hier zoals ik al zei een oude kieffer. Ik ga echt hopen dat hij gaat passen op mijn nu twee jarige.
En dan ben ik erg blij.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:27

Okee. Voor de laatste keer. Mijn twee centjes. Doe ermee wat je wilt.

Wat ik continu lees in je post is dat je liefst iets nieuws wil. Je bent op zoek naar een zadel waar je zo weinig mogelijk aan kwijt bent zonder goede begeleiding van iemand met kennis van zadels. Geen enkel zadel ligt hetzelfde. Als jouw zadelmaker je aanraadt om naar bepaalde maten van twee merken zadels te zoeken en jij komt thuis met totaal andere merken zadels, dan ben je dus al verkeerd bezig.

Tuurlijk vinden ze bij de winkel dat je zadel prima ligt. Zal aan hun aars oxideren of het goed ligt. Het is een winkel. Met winstbejag. Zij willen gewoon geld verdienen. Zou me nniks verbazen als ze het graag vverbreden, want dan kan het zadel vast niet meer terug...

Naar mijn mening ben je en blijf je aan het klooien. Mensen raden je een aantal merken aan en vervolgens kom je weer met een onbekend goedkoop merk op de proppen.

Spaar gewoon door.. Nee, je huidige zadel past misschien niet meer perfect. Waar moeten die beugelriemhaakjes voor open en dicht dan? Er moeten toch gewoon riemen aan hangen? Ga in de tussentijd als een malle sparen, misschien kun je dan over een paar maanden wel 350 euro kwijt bij een goede zadelmaker aan een goed zadel. Ruil desnoods jouw zadel erbij in.

Want simpel. De combinatie nieuw, goedkoop en goed komt nooit met zijn drieën. Je kunt alleen maar combinaties van twee vinden in dat rijtje van deze drie woorden.

En nu ga ik ontstippen. Want je roept heel hard dat je luistert naar de gegeven tips, maar je acties zeggen iets heel anders en dat doet mijn tenen krommen.

Succes ermee. Ik hoop dat je de goede keus maakt. En dus je paard op de eerste plek zet.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 17:44

Ik ga ook niet meer op je in upendo.

Volgensmij sta je niet in mijn schoenen en denk jij te weten wat ik van plan ben.
Beugelriemhaken zijn veiligheid, moeten open kunnen maar dat zegt jou niks blijkbaar.

Je maakt je wel druk over de keuze die ik hier maak maar over het huidige zadel wat niet past en evengoed slecht kan zijn voor de paardenrug hoor ik je niet zo veel over?

Het zadel waar ik hier naar gevragen heb 2 post geleden kwam ik tegen tijdens mijn zoektocht. Dit zadel licht in de buurt vandaar. Misschien had het wel een degelijk zadel geweest? Vragen mag toch voordat ik dadelijk weer een zadel heb zoals nu? Ik heb van tevoren ook al laten weten dat ik doorzoek op de kieffer etc. Neem aan wat je wilt.

Door de tip die gegeven is door het verbeden en het zadel dichter op de schoft ben ik al 90% van dit idee gebracht.
Dus of ik luister naar de tips? Jazeker maar oordeel hoe jij wilt :j

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:48

Meis spaar een jaar verder voor een écht goed zadel. Dit soort kartonleer mag de naam kwaliteit niet dragen dus je paard ook niet.

Je kunt nog beter je eigen zadel aan laten passen waar mogelijk en pas gaan kijken voor een ander zadel als je zo'n 750-1000 euro te besteden hebt.

Ik vind overigens 200 euro wel heel erg weinig als buffer. :=

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:52

Upendo heeft wel een punt. Je wilt een nieuw zadel maar wel goedkoop, dat werkt niet. Laat gewoon een zadelmaker komen dan heb je gelijk een goed passend zadel ( ook die hebben vaak tweedehands wintecs). Het lijkt inderdaad of je perse een nieuwe wilt, dan zou je toch voor een leren zadel ongeveer €1000 kwijt zijn, een leren zadel onder de 1000 nieuw is gewoon niet best. Daarbij kun je wel overal nieuwe zadels bestellen maar een zadelmaker laten komen kost ook geld met de kans dat zadel weer terug moet. Waarom denk je dat een leren zadel begint bij €1000? Niet alleen om beter leer, gaat wel wat verder dan dat. Dit doet me beetje denken aan ' als iets moois is om waard te zijn is dat het vaak ook'

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welke maat / merk is dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:06

Ik lees trouwens nieuw als een ander zadel dan wat ze nu heeft, en niet als splinternieuw uit een winkel. Ze sluit immers 2e hands niet uit.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 18:09

Ladygiroc schreef:
Ik lees trouwens nieuw als een ander zadel dan wat ze nu heeft, en niet als splinternieuw uit een winkel. Ze sluit immers 2e hands niet uit.


Dit dus