Ervaringen KN Symphonie zadel voor Tinker

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Lobke_

Ervaringen KN Symphonie zadel voor Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 10:36

Hallo,

Voor mijn Tinker zoek ik een nieuw dressuur zadel. Momenteel heb ik een kieffer Wien, helaas gaat deze heel erg achteruit en zijn de zitbeenknobbels zichtbaar in het zadel. Het zadel ligt nog wel helemaal goed en wordt jaarlijks nagekeken door de zadelmaker.

Heeft iemand misschien ervaring met de KN Symphonie voor brede paarden of een ander soortgelijk zadel voor brede paarden?

Johnnydepony

Re: Ervaringen KN Symphonie zadel voor Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:22

Hoe krijg je een kieffer passend op een tinker? De boom van kieffer is wel zo dakvormig met schuine rails dat ik me niet kan voorstellen dat dat lekker ligt.

KN geen ervaring mee, ik zou nog eerder denken aan passier als je degelijk duits merk wilt op een breed paard.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:28

Hier een Kn symphonie op een bredere Gelderse merrie. Bevalt prima.

kastopruiming: te koop o.a. fijn scheerapparaat: https://www.bokt.nl/markt/ad/506975/liscop-scheermachine-scheerapparaat-goedwerkend

springen is passie, dressuur is een kunst

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 14:51

Bedankt voor de reacties!
De kieffer is op maat gemaakt toen destijds.
Vandaag de KN Symphonie gepast het is een super fijn zadel moet alleen nog even goed op maat worden gemaakt door mijn zadelmaker

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:59

Hier hadden wij een brede NRPS'er, boommaat 34 uit m'n hoofd en lag ook een KN symphonie op. Super fijne combi. De pony is overleden maar het zadel hebben we gehouden, ligt nu op een brede Arabische merrie (oud type) en ook dat gaat super. Zelf vind ik het hele fijne zadels :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:44

Een oud model in boommaat 34 kan heel geschikt zijn om te gebruiken op een koudbloed, barok type of breder/ronder paard. Ik heb het al vaker gezien. Wel even oppassen bij de zitmaat 45 zadels dat ze niet te lang zijn voor het paard. Een maatje kleiner past vaak ook wel voor de ruiter en scheelt best een stukje in ruglengte.

Van alle stallen vol naar slechts één (rij)paard! :oo Wie helpt mij van alle overtollige spullen af?
Bekijk hier mijn Marktplaats advertenties!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie