Barebackpad kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Barebackpad kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 20:08

Hoi!
Op mijn fjord past letterlijk geen enkel zadel :( ik heb iets van 4 zadels gehad en van andere mensen zadels geprobeerd maar echt helemaal niks past |( maar ik wilde daarom met Barebackpad gaan rijden omdat ik graag zonder zadel rijd en van alle zadels krijgt ze drukplekken
Ik vroeg me dus af welke bbp ik het best kan kopen want er zit heel veel verschil in. Ik wil een hele dikke die alle druk verdeeld

Ladyloe

Re: Barebackpad kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:27

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:29

Ik zou gaan voor een barefoot Ride-on-pad. Ofwel de physio versie, ofwel er nog een pad onderleggen met inlages.

Afbeelding

Dit is de RoP met daaronder een pad voor de cheyenne, daarin zit een heavy-duty inlage met daaronder de standaard PU-foam inlage. Er bovenop zit het bontje voor de RoP. De singel is een fra supersingel ( https://www.horsetopshop.com/FRA-supersingel-dressuur )

Afbeelding

Dit paard had in een jaar tijd een barefoot cheyenne (3 pommels, PU-foam, moosegummy en HD-inlages afgewisseld), een wintec 500 (4 voorbomen met en zonder de cheyenne pad), een stubben siegfried en een KN versleten. Ik was er klaar mee en heb een bbp aangeschaft. Omdat ik de drukverdeling nog niet optimaal vond ben ik hierop uitgekomen en zo heb ik tot zijn dood gereden en hij is er altijd heerlijk onder blijven lopen, terwijl hij bij enig discomfort al staakgedrag laat zien.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:30

Ik zou als eerst een goede zadelmaker laten komen. Altijd zonder zadel rijden heeft nadelige gevolgen voor het paard zijn rug, ook als het een dikke pad is uiteindlijk. Een goed aangemeten zadel kost wel wat maar het is het dubbel en dwars waard.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:35

Ik zou inderdaad een goede zadelpasser/maker laten komen en investeren in een goed zadel. Al is het boom(loos). Er is tegenwoordig zo veel op de markt en ik ben er zeker van dat er echt wel een geschikt zadel zal zijn voor je paard, maar je moet wel bereid zijn om er voor te betalen idd.

Als je toch nog graag een barebackpad wilt voor erbij of tussendoor terwijl je spaart voor je zadel, dan kan ik je de Christ barebackpad aanraden. Ik heb nog nooit zo lekker gereden. Zitten ook inlagenvakken in en er is uiteraard de optie om er nog met een pad met inlagen onder te rijden. Ze kosten ook wel wat, maar met wat geluk vind je er eentje 2dehands voor een prijsje net zoals ik. :) Succes met je zoektocht!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:30

Ik denk dat je beter een goede zadelpasser erbij kunt halen. Altijd met een bbp rijden kan volgens mij niet goed zijn voor de rug van je paard (uiteraard afhankelijk van hoevaak je rijd)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:43

marleen_a_a schreef:
Ik denk dat je beter een goede zadelpasser erbij kunt halen. Altijd met een bbp rijden kan volgens mij niet goed zijn voor de rug van je paard (uiteraard afhankelijk van hoevaak je rijd)

Hier ga ik in mee.

Zoek een goed aangeschreven zadelpasser (hoewel er bij vrijwel elke ook wel mensen zijn met mindere ervaringen). Ook eentje die veel verschillende merken verkoopt en ook tweedehands zadels. Zodat je veel keuze hebt. Een goede zadelpasser meet de rug en vertelt je wat evt de moeilijke punten zijn van de rug van jouw paard en waar je op moet letten voor een passend zadel.

Boomloos is mss ook een optie? Let wel op dat boomloos ook geen wondermiddel is en dat je daarvoor het beste ook een zadelpasser kunt laten komen. Persoonlijk ben ik erg onder de indruk van de Easytrek (Engels) en de Freemax (Western); die lijken ook echt op conventionele zadels.

Voor Fjorden kan het lastig zijn, maar ik heb zonder al te veel moeite een passend dressuur zadel en een passend Westernzadel kunnen vinden! Beiden bij gerenomeerde zadelpassers. Beiden boomzadels. Liggen prima op mijn tonnetje ronde Fjord. :)