Schapenvacht als "zadel"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolina22

Schapenvacht als "zadel"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:14

Ik zoek voor een vriendin een schapenvacht die je kan gebruiken als zadel! Mijn moeder is best handig met de naaimachine ( en is goedkoper :D ) dus weet iemand hoe je zoiets kan samenstellen met singelstoten etc? Zijn de schapenvachten qua formaat van de Ikea (90 vm) voldoende, en kun je er ook twee op elkaar vastnaaien? Zodat je allebei een lekker zacht vachtje hebt? Wie weet iets? :)

Minimus

Re: Schapenvacht als "zadel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:21

Het lijkt me geen goed plan als je ermee gaat rijden door er singelstoten aan te maken. Het is leer, en dan heb je een beste naaimachine nodig :) Zoveel dempt het niet namelijk. Het zit wel echt heerlijk hoor, daar niet van maar hoe vaak was je van plan er mee te rijden?

Dan kun je beter een barebackpad aanschaffen van schapenvacht. Dan kun je er vaker mee rijden :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:24

Zo'n zelfgemaakt schapenvachtje heeft geen enkele drukverdeling.. als je er dan ook nog een singelstoten aan gaat gooien, kan ik je nu al vertellen dat je drukplekken en schuurplekken gaat creëeren en je de rug van je paard gaat vernaggelen

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:30

Beter een goedkope barebackpad kopen en daar de schapenvacht op naaien.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:52

Een schapenvacht an sich heeft geen enkele drukverdeling. Ouderen geloven dat vandaag de dag nogsteeds en leggen zulke dingen in hun stoelen enzo. maar het gaat alleen maar broeien.

gewoon een barebackpad kopen. het heeft geen enkele meerwaarde om met een schapenvacht te rijden. Het is niet voor niks dat we tegenwoordig met zeer sterke materialen rijden zoals leer etc. Daar heb je speciale apparatuur voor nodig om dat te kunnen naaien. Een gewone naaimachine is niet voldoende om dezelfde stevigheid te bieden.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:55

Misschien kun je beter sparen voor bijvoorbeeld het Barefoot Fellsattel. Zit ook heerlijk zacht en is een stuk veiliger en comfortabeler voor zowel jou als je paard.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:06

Ik heb n home made bbp. Is een bestaande bbp met schaap erop. Zonder beugels Afbeelding

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:44

Ik zou inderdaad gewoon een (goedkope) bbp kopen en daar het schapenvachtje aan vast maken. Ik denk namelijk dat het veel fijner voor het paard is als de druk goed verdeeld wordt in de plaats van dat het schapenvachtje zacht voor hun rug is. En zo is het voor jou wel nog lekker zacht :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:58

Wol heeft wel degelijk heel goede schokdempende eigenschappen. Wel de vachtkant aan de kant van het paard doen. Voor de leuk/mooi zou je er een blanket overheen kunnen gooien. En een boomloosonderlegger met inlages er onder. En om het geheel dan een singel. Dus niet een singel aan de vacht zelf vastnaaien.

Al is het natuurlijk niet een constructie voor intensief en heel regelmatig gebruik. Dan heb je meer aan een goed passend zadel.