Nu heb ik een paar dingetjes aan het zadel die me hebben besluiten te gaan sparen voor een andere. Punt één is dat het al een ouder zadel is, en daardoor zonder VPS. De nieuwere Barefoot modellen hebben wél VPS en daardoor betere drukverdeling. Dit vind ik belangrijk. Het tweede punt is dat de oudere modellen van Barefoot geen verstelbare beugel-ophang-systeem hebben. De beugels hangen voor mij niet zo geweldig, waardoor ik in een stoelzit gedwongen word. Dit zorgt voor verlies van balans bij zowel mij als bij mijn pony.
Ik wil wel graag boomloos blijven rijden omdat dit me erg goed bevalt, en ik ben ook wel tevreden over Barefoot als merk. Mijn voorkeur gaat uit naar een westernzadel, dus zit ik naar drie Barefoot modellen te kijken. De Arizona, de Arizona Nut, en de Missoula Nut. Nu heb ik een aantal vraagjes voor de kenners

Bij de Arizona Nut staat dat het zadel vooral geschikt is voor paarden met een langere, rechte rug. Ik vermoed dat mijn Fjord hier niet aan voldoet

De Arizona wordt geleverd zonder fenders en beugels, passen de fenders en beugels die ik aan mijn Cheyenne heb hangen gewoon aan dat zadel?
Zijn er nog andere boomloze westernzadels waar ik absoluut eens naar moet kijken en die ik eventueel mee moet nemen in mijn overweging?
Alvast bedankt voor jullie input!