Ik ben langzaam op zoek naar een nieuw bitje voor mijn paard. Hij heeft een fijn mondje en is bij moeilijke oefeningen een bommetje van spanning. Springen vind hij erg leuk en pakt soms het bit vast en gaat zijn eigen gangetje.
Ik heb nu een een dubbelgebroken sweet iron watertrens.
Mijn voorkeur gaat uit naar een bustrens, sweet iron, aurigan of iets in die trant. Ook graag een beweeglijk bitje, zodat hij er een beetje mee kan spelen en zijn spanning hiermee deels kan af laten vloeien.
Blijft toch een kwestie van uitproberen en vaak moet je er meerdere keren mee rijden om echt verschil te merken. Een bit wat wel erg aan jouw eisen voldoet is is de WH Ultra van Sprenger. Denk dat dat wel iets voor je kan zijn..
Ja Trust ben ik ook positief over, enige nadeel vind ik dat die een vrij dik mondstuk hebben (20 mm) ik wacht nog tot ze ooit met exemplaren van 16mm op de markt komen Heb nu zelf de Sprenger DUO D-trens, ook erg tevreden over!
Waarom wil je geen bitfitter langs laten komen? Is toch juist een mogelijkheid om meerder bitten te bekijken, onderzoeken en uit te proberen wat fijn is voor jullie?