Getten met wol (veredus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Getten met wol (veredus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:27

Hallo allemaal!

Ik ben sinds kort opzoek naar een nieuw paardje en heb bijna een nieuwe gevonden. Elke keer als ik een nieuw paardje koop, koop ik wel enkele nieuwe spulletjes voor het paardje (want ja, ik ben een vrouw ...)

Ik ben nu van plan om getten met wol te kopen. Niet voor een bepaalde reden, eigenlijk gewoon omdat ik het mooier vind. Ik zou graag de CARBON GEL VENTO FRONT SAVE THE SHEEP van Veredus kopen. Maar heeft iemand ervaring met getten waar wol bij is? Ik heb namelijk een singel met wol, en na een jaar ziet het wol er echt vies uit .... Heeft iemand misschien nog tips voor dit er terug mooi te laten uitzien? Ik ben namelijk bang dat mijn getten er na een tijdje ook zo gaan uitzien van het zweten etc. En daarvoor zijn ze misschien een beetje te duur ...

Voorbeeld van getten: https://www.google.be/search?q=CARBON+G ... IYsxhK7TBM:

Thanks!

Rena100

Re: Getten met wol (veredus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:29

Ik zou er zelf niet aan willen beginnen. Wordt snel vies en dat vind ik echt heel onpraktisch. Als je goede beschermers hebt, kan je de binnenkant er wel uithalen en wassen, dat zou je met je singel ook kunnen doen. Maar van veel wassen wordt echt wol ook niet veel beter.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:31

Ja wol word vies door huidvet. Af en toe wassen helpt, maar van te vaak wassen worden ze lelijk.

Veredus zijn goeie beschermers, dus ik gok dat er ook goed wol in zit hoor! Maar denk goed na of je ze wil, in een natte buitenbak kan je ze al niet meer gebruiken.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:48

Dit soort wol (ik heb zelf van kentucky maar komt op hetzelfde neer als je de gedachte erachter leest van beide bedrijven) blijft een stuk mooier in gebruik dan echt lamswol. Mijn kentucky singel komt mooier uit de was, gewoon 30 graden zonder wol wasmiddel oid, dan dat hij nieuw was bijna.

Dus verwar echt wol niet met deze nieuwe producten :)

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:53

Capriootje schreef:
Dit soort wol (ik heb zelf van kentucky maar komt op hetzelfde neer als je de gedachte erachter leest van beide bedrijven) blijft een stuk mooier in gebruik dan echt lamswol. Mijn kentucky singel komt mooier uit de was, gewoon 30 graden zonder wol wasmiddel oid, dan dat hij nieuw was bijna.

Heb net ook wat opzoekingswerk gedaan en ik zie inderdaad dat dit ander soort wol is dat beter blijft! Het is ook makkelijker om te wassen en wordt blijkbaar niet geel door het wasmachine ... Jij hebt dus goede ervaringen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:56

pompidou2602 schreef:
Heb net ook wat opzoekingswerk gedaan en ik zie inderdaad dat dit ander soort wol is dat beter blijft!

Het is niet een ander soort wol, het is gewoon helemaal geen wol.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:03

pompidou2602 schreef:
Capriootje schreef:

Heb net ook wat opzoekingswerk gedaan en ik zie inderdaad dat dit ander soort wol is dat beter blijft! Het is ook makkelijker om te wassen en wordt blijkbaar niet geel door het wasmachine ... Jij hebt dus goede ervaringen?

Ja mijn singel blijft echt heel mooi :j heb hem nu een jaar en meerdere keren gewassen en blijft mooi fluffy en zacht :j