Dat ligt aan de grootte van het hoofdje. Bij alle ruitershops hebben ze wel van die kinder capjes. Als dat nog te groot is, kun je van die kussentjes in de rand plaatsen. Dat hadden wij toen voor onze zoon gedaan.
Zo'n kleintje laat je toch niet los rijden dus een hele goede fietshelm misschien een optie?? Die zijn er in veel meer maten.
JoyceLa
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-17 17:48
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn zoontje draagt nu inderdaad een fietshelm als hij op mijn paard rondstapt. Gebeurt toch best regelmatig dat hij samen met 12 jarige verzorgster samen een rondje dijk stapt. En al loop ik ernaast, ik zou een goede cap die goed past fijner vinden Maar een goede fietshelm is inderdaad misschien ook een optie. Die hij nu heeft is toch een ' goedkoper' modelletje die niet heel erg veilig oogt
Mijn dochter had al een cap toen ze 2 was, recent een nieuwe gekocht.(usg). Maar ik raad zeker aan om te gaan passen, mijn dochter zaten ze lang niet allemaal lekker. Eigenlijk elke ruitersportzaak heeft ook kleine capjes.
hier past onze dochter(2.5j) niet eens in de cap van een meisje die we kennen die 9j is..... mijn zoontje van 4.5j heeft bv capmaat 57 nodig.... hebben beide een groot hoofd.
Ik vind de decathlon caps juist heel fijn voor de kids.. wij hebben een paars roze dara vandaan maat xs pas hier bij mijn zoontje van bijna 2 prima, en zijn zus van bijna 5 past hem ook.. kosten 25 euro geloof ik. Een fietshelm vind ik totaal onverantwoord, losstappen wel of niet, als ze naar beneden vallen heb je helemaal niks aan een fietshelm. Ik laat mijn kindjes ook een cap dragen bij de verzorging.
Tink89
Geplaatst: 01-08-17 20:01
Charaz schreef:
Mijn dochter heeft een Uvex kindercap, goed te verstellen met draaiknop. De decathlon caps vind ik echt om te janken, slechte pasvorm.
Hier paste de uvex juist niet fijn (bovendien vind ik die wel heel duur) en klopte de Decathlon-vorm toevallig met de vorm van het hoofd van m'n zusje. Kwestie van uitproberen dus.
De Uvex kost 70,- bij EJ en die hebben regelmatig mooie aanbiedingen dus ik geloof dat ik niet zoveel kwijt was. Dan ligt het misschien inderdaad aan de vorm van het hoofd, ik vond de Decathlon caps erg klein vallen (maten in de tabel kwamen naar mijn mening niet overeen met de caps) en toen ik er zelf een opzette vond ik hem ook niet prettig zitten. Ik vind ze wél erg leuk om te zien.
Ik reed gisteren door Duitsland en onderweg even gestopt bij krämer voor een paar dingetjes. Daar hadden ze van die hele kkeine capjes voor kindjes in het roze en in het grijs. Ik denk dat het Ride-a-Head heet. Zagen mij er wel sterk en degelijk uit en volgens mij nog niet zo duur. Je kan dan wel niet passen in de winkel (want Duitsland) maar misschien kan je ook gewoon online bestellen en terugsturen als het niets is. Misschien even hun website bezoeken? Ik weet niet hoe het precies zit met verzendkosten etc.