Mijn merrie (een arabische prinses op de erwt ) heeft heel veel last van jeuk onder het zadel, zodra ze een klein beetje gaat zweten/warm wordt. Eigenlijk heeft ze dit op alle plekken, ook achter de oren onder het hoofdstel, maar het meest onder haar dekje. Ik heb al best wat geprobeerd.. verschillende dekjes (katoen, lamswol, endurance pad). Ik was alles met neutral en spoel daarna met schoonmaakazijn en zorg uiteraard dat haar huid schoon is. Dit helpt iets, maar het blijft haar irriteren. Soms dusdanig dat ze eigenlijk het liefst alleen nog stil wil staan en onder haar zadel gekrabt wil worden, ze kan zich dan ook niet goed meer concentreren. Heeft iemand tips? Bestaan er dekjes die echt heel goed droog blijven? Of talkpoeder oid onder het dekje doen? (Weet niet of we dan gaan glijden )
Bedankt allemaal! Cal Rei klinkt goed! Even sparen.. als het werkt is het zijn geld wel waard! Die van Lemieux lijken vooral aan de randen extra zacht? Talkpoeder ga ik in ieder geval eens proberen
Ireen_
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 18:27
Even verder gekeken bij Lemieux.... die Mesh air variant lijkt me wel fijn ademend! Mooie dekjes
En de dekjes van Husk? Daar zouden ze droog onder moeten blijven blijkt... Zelf geen idee of het werkt. Ik heb sinds kort de Air Mesh van LeMieux, maar daar blijft zweet hij gewoon onder. Het leek minder als een normale, maar heb het pas 1x geprobeerd. Wel een heel fijn dekje verder