Hoe heten deze teugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Hoe heten deze teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 15:42

Ben op zoek naar een specifiek type teugels om online te kopen, maar zou niet weten hoe ze heten. En vanaf de verschillende webshop fotos of product omschrijvingen kan ik het niet goed zien/bepalen.

Misschien weet een bokker het:
Het zijn teugels die aanvoelen alsof ze van rubber zijn, maar zien eruit alsof ze van stof zijn.

Dit is een foto ervan:
Afbeelding

Het zijn NIET deze:
Afbeelding

Ze lijken op deze, die zijn van stof, maar dan dus van twee kanten "rubber/kunststof" gevoel.
Afbeelding

Is dit:
Band-teugel?
Webband?
Antislip-rubber?
"Ingeweven/doorweven met rubber" teugels?
Leren-teugel-met-eenkleurige-elastische-overtrek?

Kom online allerlei omschrijvingen tegen, maar geen idee of het 'deze' tegels zijn. Vind het ook eng om te kopen en dan weer terug te moeten sturen, dan ben je steeds verzendkosten kwijt.
Wie-o-wie weet wat ik bedoel?

Juttertje88

Re: Hoe heten deze teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:48

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:53

https://www.grandeurruitersport.nl/a-23 ... doorweven/

Dit lijkt er wel op, ook naar jouw omschrijving. Ik zou ze even opbellen, dat is misschien het makkelijkst. Ik snap wel wat je bedoelt met het lastig te kunnen zien. Ik snap precies welke je bedoelt, maar waar je die koopt?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:01

Die hebben niet dat golf patroontje zoals springteugels wel hebben.

Gok idd dat het anti slip is.. maar welke durf ik je niet te zeggen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 16:23

Het onhandige is dat ik maar voor even in Nederland ben, en de dichtsbijzijnde ruitersportzaak met pensioen is. Heb gekeken hoe ik bij andere kom met openbaar vervoer, maar denk dat ruitersportzaken graag ergens zitten waar geen openbaar vervoer makkelijk/snel in de buurt komt. :+

We hebben op stal alle drie de teugels van de fotos, en in mijn hand kan ik heel duidelijk het verschil 'voelen', maar om uit te leggen... Ze voelen zoals de teugels op de tweede foto, maar zien eruit als de teugels van de derde foto.

Teugels van de foto zijn ook niet in Nederland gekocht, dus misschien bestaan ze hier wel niet eens.
(heb 4 paar nodig)

Denk dat die van EJ niet dezelfde zijn, niet dat rubber laagje. Die van Grandeur zou kunnen.
De Agradi ook gemaild, maar die kwamen met "bandteugels", en op de web-foto lijken ze zoals de derde foto.
Mijn uitleg-skills zijn ook niet meer wat het geweest is. :o

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:26

Laatst bijgewerkt door VinandoW op 28-07-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:27

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:29

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:30

Ik denk dat je moet vragen om supergrip teugels, in de Ijslander wereld zie je dit soort teugels regelmatig.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 16:38

Denk dat deze:
VinandoW schreef:

en deze:

Oliefanter schreef:

het wel eens zouden kunnen zijn wat materiaal betreft, maar dan met iets andere structuur. (die van de foto zijn 4 banen met bobbeltjes), deze twee lijken meer geweven.

Die IJslander teugels en FRA zouden het dan ook kunnen zijn, maar dan voor dressuur hoofstel zonder clips.

Denk dat ik 1 ruitersportwinkel ga proberen (is half uurtje met OV), en anders online die van Agradi of Kramer koop. (maar dan eigenlijk zonder die leren stopjes)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:53

Die zoek ik ook!
Lees eventjes mee

Zie hierboven die van agradi, die hebben twee stalgenootjes en ik gekocht en we vinden ze allemaal niet fijn. Snijden erg in je handen en zijn niet heel soepel vinden we

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 17:32

Niekj_Jente schreef:
Zie hierboven die van agradi, die hebben twee stalgenootjes en ik gekocht en we vinden ze allemaal niet fijn. Snijden erg in je handen en zijn niet heel soepel vinden we

Dank je Niekj_Jente, die we op stal hebben zijn heel soepel. Zijn al iets ouder, maar juist omdat ze zo soepel zijn in vergelijking met de (stijvere) rubberen teugels op de tweede foto, liggen ze lekker in de hand.
We hebben ze met en zonder stopjes, (of hoe die dingen ook heten) die zonder stopjes zijn fijner want die kunnen inderdaad nog al eens schuren.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:21

Die ga je niet snel vinden in NL. Wellicht in wegshops voor race- of endurancespul. Dit verkopen ze zekerweten in de UK.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:42

Ik heb ze maar weet even niet meer waae ik ze gehaald heb. Heb eerst 2x verkeerde vesteld, die waren heel stug en dik maar dat zie je op de fotos niet zo voor je ze besteld.
Uiteindelijk wel gevonden maar moet even mail doorspitten waar dat was.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:24

Misschien is dit wat? Geheel met rubber doorweven.
Afbeelding
Is er in verschillende kleuren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:31

Rivano schreef:
Die IJslander teugels en FRA zouden het dan ook kunnen zijn, maar dan voor dressuur hoofstel zonder clips.

Helaas zitten aan IJslanderteugels nou eenmaal van die irritante clips.

Stiksel loshalen, clips er af, gaatjes in teugels prikken, conway buckle er aan. Klaaaarrrr. Ziet er gewoon netjes uit en je bepaalt zelf of je er een rvs of een messing gesp aan maakt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:46

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:50

Ik heb menleidsels met dit materiaal. Lekker smal, zacht en soepel. Alleen geen idee hoe ze heten en waar ze vandaan komen trouwens, die van dabo lijken er idd erg op

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 10:24

Bedankt iedereen voor het meedenken! Ga alle links bekijken en indien nodig/bij twijfel, naar die winkel bellen.

Rivjenn schreef:

Zo van de beschrijving te lezen lijken die erg fijn, zoals het stukje dat ze geen brandplekken veroorzaken bij een val. Heb andere in de hand gehad en daar moest je dikke handschoenen bij aan.

Rivjenn schreef:

Hier zie ik beschrijvingen die ik nog nooit eerder gelezen heb. Leuk! De Smokkelteugel, Teugels overtrokken met suede (nooit gezien, maar klinkt interessant), teugels met onderhuidse stops.
Kan zien dat ik lang niet meer in een ruitersportzaak geweest ben...

Nielojram schreef:
Die ga je niet snel vinden in NL. Wellicht in wegshops voor race- of endurancespul.

Die van de foto waren inderdaad in Brazilie gekocht. Verder heeft een ruiterzaak daar praktisch niets, maar deze teugels dan weer wel, (en... veel fijngeprijst western spul en dingen speciaal voor Mangalarda's).

Ga vandaag naar de enige bereikbare ruitersportwinkel, en anders online mijn geluk proberen via 1 van bovenstaande links.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:00

Verleden week een setje weggegooid.. Het (weinige) leer wat ik had ingevet, was niet lekker ingetrokken in de schuur en had geen zin om het schoon te maken en gebruikte ze al jaren niet meer.. Jammer had ze je graag gegunt. Ik heb nog een setje teugels van hetzelfde maar dan ook nog met nopjes ertussen. Die gebruik ik nog altijd en heb ik idd gewoon gekocht onder de benaming 'antislip teugels'. Maar dat is denk ik wel een benaming voor verschillende soorten "rubberachtige" teugels. Ik denk dat je er alleen maar achter kan komen, door echt winkels te gaan bezoeken en te gaan neuzen tussen het assortiment teugels..

Veel succes iig.

Edit*
Volgens mij zijn ze prima te vinden in NL hoor :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 19:59

Casarell schreef:

Zijn die hetzelfde als de teugels op mijn tweede foto? (wat dikker)

Euforie schreef:
Ik heb nog een setje teugels van hetzelfde maar dan ook nog met nopjes ertussen.

Vele kleine nopjes erop? Of zitten die nopjes ergens anders (omdat je schreef 'ertussen') Voor mijn idee zeg maar van mogelijkheden.

Euforie schreef:
Volgens mij zijn ze prima te vinden in NL hoor :j

Ik blijf hoop houden. :j
Al denk ik dat die van mijn eerste foto, lastig gaat worden. De supergrip teugels ik tot nu toe in de winkel(s) gezien heb bestaan uit superdunne gevlochten/geweven rubberen "draadjes". Die ik bedoel zijn veel soepeler/zachter, en bestaan niet uit "draadjes". Het is alsof er stof van binnen zit, en er een dun maar stevig laagje rubber omheen zit. (door een "badje rubber" gehaald) Ze zijn niet geweven zoals de meeste teugels in dit topic/op online sites.
Ik had ze doormidden moeten knippen, om te kijken hoe de binnenkant eruit ziet. :+

Mocht ik ze weer vinden, dan begin ik een handeltje. :D Ze zijn heel fijn, niet zo hard/scherp/stug als die ik in de winkel gevoeld heb. Op stal wil iedereen (een extra) paar dus 'moet' er 4 kopen. Er wordt vol smart naar uitgekeken, ik voel een zware missie.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 20:22

Denk dat de 2 linkjes naar de teugels van de EJ nog het meest in de buurt komen.
Zal eens kijken waar de EJ zit en of ik er met OV kan komen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:22

Ik heb ze ook zijn idd fijn gewoon in nl gekocht bij (klein) ruitersport winkeltje
Ze hebben een website maar ik heb de teugels al zeker 4 jaar... weet niet of ze deze nog hebben