Mijn paard loopt momenteel met een bijelkaar geraapt setje van mijn fjord (hoofdstel en stang) en een onderlegtrensje dat ik voor hem had liggen.
Vind voor hem eigenlijk deze onderleg trens te dun en zou graag iets dikkere hebben (nu dubbel gebroken ringentrensje gok het op`13 mm).
Iemand ervaring met iets dikkere onderleg trens denk 16 mm? En dunnere stang 13 mm?
Stang vind ik dan weer te dik, zou graag dunnere hebben. (nu een simpele HH, met weinig tongboog, meen 18 mm)
Dit vanwege het feit dat ik iets dikker trensje erin wil hebben en de ruimte uiteraard beperkt is.
En je stang moest meende ik halve maat groter zijn dan je trens, lang geleden dat ik ben wezen winkelen zal ik maar zeggen.
Nog iemand tips?
Paard lijkt S&T geen probleem te vinden, na eerste keer indoen toen hij wel dacht dat ter plekke de aarde zou vergaan en hij nog geen koekje wou aanpakken. (het is soms beetje aparte) Maar ben er gewoon opgestapt en naar vereniging gereden toen vond ie het al wel oke.
En nee, het is geen noodzaak dat hij met S&T loopt als hij met trens fijner lijkt te lopen gaat die er weer in, maar voor nu lijkt hij S&T ook prima te vinden, maar wil wel geschikte combi S&T proberen.
Het is een paard dat makkelijk zijn mond open doet en ik ben een ruiter die niet zijn snuit dichtsnoerd, dus met keuze hier ook rekening mee houdend.
Aangezien EJ nu karting 25% heeft wel interessant om nu bitten te gaan kopen.

Iemand wijze tips en adviezen over wel of niet waarom welke dikte?
Waar hij nu mee loopt.