Koel beschermers /ice vibe boots fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Koel beschermers /ice vibe boots fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:50

Dag bokkers,

Mijn fjord heeft heeft al jaren last van vocht in de benen. (Oude peesblessure, artrose, ouderdom, etc. Hij loopt er overigens loepzuiver op en volgens DA is het vocht an sich geen probleem) Nou hebben we het idee dat het de laatste tijd erger wordt. Ik koel de pezen nou na het rijden maar dit vind ik persoonlijk zo'n k*t werk :+

Nou had ik het idee om koel beschermers voor hem aan te schaffen. Mijn oog viel op de ice vibe boots. Dat ze werken heb ik gelezen :p wat ik me echter afvroeg is of deze zouden passen op een paard met behoorlijk stevige maar niet zon lange benen? (Omvang op kogel ongeveer 31cm)
Ook vroeg ik me af hoe lang ze koel blijven in de koeltas? Als we met de trailer ergens gaan trainen bv zou ik ze graag na het rijden gebruiken maar dan moeten ze dus mee op de trailer

Andere alternatieven mogen ook aangeraden worden :D het liefst wel zonder het gebruik van water (liever in het vriesvak dus)

Groetjes!

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:14

Hier een paardje wat een peesklap heeft gehad . Advies van de Da was om altijd te koelen na het bewegen (ook als je paard geen blessure heeft gehad) .

Ze raden mijn overigens niet aan om de ice vibe te gebruiken . Volgens haar moet je de elementen er in schuiven en kan je niet goed plaatsen op de blessure plek . Zei adviseerde om gwn met een oud bandage en 2 IJspaks (van de Kruidvat of zo) het been te koelen . Zo kan je ze namelijk op de juiste plek/pees leggen. Overigens was het haar mening maar er zullen anders Da's zijn die er anders over denken.

Btw gebruik deze metode al bijna 2 jaar en ik mag zeggen dat het goed en makkelijk werkt :D

Renee_S

Re: Koel beschermers /ice vibe boots fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:17

Oh dat is inderdaad ook een idee! En goed betaalbaar ook dat is ook een voordeel ^^ leg jij de ice pac gewoon op de huid en doe je er dan de bandage om? Of leg je er nog iets van stof tussen om de huid te beschermen? Groetjes!

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:22

Renee_S schreef:
Oh dat is inderdaad ook een idee! En goed betaalbaar ook dat is ook een voordeel ^^ leg jij de ice pac gewoon op de huid en doe je er dan de bandage om? Of leg je er nog iets van stof tussen om de huid te beschermen? Groetjes!

De bandage moet er altijd tussen zitten !! Je mag icepacks nooit zo op de huid leggen i.v.m bevriezings verschijnselen :brr:
Succes !!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:24

Okee dankjewel!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:41

Ik heb twee sets ive vibes, dus vier beschermers.
Ice vibes bestaan uit twee delen. 1 deel is het ijs, dit is een soort beschermer op zich en gaat dus om het hele been. Ze kunnen zo op de huid aangebracht worden. Er zit een vrij brede strook klittenband tussen, dus wel redelijk goed verstelbaar. Ze zijn ook los te koop dus je zou er bv een maat XL bij kunnen kopen als je een maat L icevibes wilt nemen.

https://www.agradi.nl/ice-vibe-cold-packs-black.htm

Als je de icepacks erom hebt gedaan doe je een beschermer eromheen. Deze zijn heel ruim verstelbaar en vergelijkbaar met een 3 in 1 beschermer. In die beschermer zitten drie stroken waar je het trilplaatje in kan doen, links, rechts en in het midden, ik gebruik zelf altijd de middelste. De trilling werkt op het hele onderbeen door, ik gebruik altijd stand twee omdat ik die al behoorlijk vind trillen maar er zitten drie standen op. Als ik mijn hand aan de voorkant van het been onder de beschermer leg voel ik heel goed de trillingen.

Je kan ze eventueel ook zonder ijs gebruiken, bv voordat je gaat rijden als warmup.

De icepacks blijven bij mij erg lang goed in de tas, ik heb er altijd vier in zitten. Als je er twee in doet zou je nog een extra ijselement erbij kunnen doen, bv een gewone voor in de koelbox oid, om de temperatuur laag te houden in de tas.

De trilplaatjes zijn ook los te koop geloof ik, dus als je heel handig bent zou je ze ook zelf kunnen maken van gewone 3 in 1 beschermers en losse ijspacks. Ik weet alleen niet of je dan goedkoper uit bent.

https://www.agradi.nl/ice-vibe-integ-4- ... 191178.htm

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:56

Ik kan je de Ice Vibe boots echt afraden, vind het voor geen meter werken. De ijspacks koelen echt maar heel kort, ze zijn zo opgewarmd ook omdat er zo'n dikke beschermer om zit en dan wordt het super warm bij het been. De trilplaatjes gaan ook best snel kapot.. dan kan je beter voor de goedkope optie gaan en gewone simpele ijspacks vastbinden met een bandage, werkt bijna hetzelfde alleen heb je dan geen trillingen. Overigens vind ik koelen met water nog steeds het beste werken, aangezien er dan verkoeling blijft komen en bij ijspacks oid verdwijnt de kou na een tijdje.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:41

Zo zie je maar weer...
Ik heb er juist goede ervaringen mee :+

Ik heb ook gewone koelpacks maar vind de benen met de icevibe boots juist beter gekoeld.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:51

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:56

Equinice :j
Super fijn spul.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:19

Ik gebruik ook de icevibe boots omdat mijn haflinger een peesblessuren heeft
De boots gebruik ik nu al 4 maanden intensief en er is nog niets kapot gegaan
Ik gebruik ze altijd met de koelelementen en stand 2 van de trilfunctie
Ben er zeer tevreden over en het blijft ook netjes om zijn been zitten en 10 minuten koelen is ook genoeg
Ik doe dit 2 x per dag