Ik ben zelf erg benieuwd naar ervaringen over dit hoofdstel van PS of Sweden! Ik zit erover te denken om dit hoofdstel aan te schaffen. Nu ben ik dus benieuwd of er mensen zijn die dit hoofdstel al hebben?
Laatst bijgewerkt door magootie op 15-07-17 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb geen ervaring met het hoofdstel zelf, maar als ik naar de bovenste foto kijk dan lijkt het me lastig om het goed passend te krijgen. Ook op die reclamefoto zit het riempje dat schuin omhoog gaat namelijk al tegen het jukbeen aan, en schuurt daar zelfs met de gesp langs. Doordat je de lengte van het neusstukje en de 'schuinte' van de schuin omhoog lopende riem niet kunt veranderen denk ik dat veel paarden hiermee in de problemen zullen komen.
magootie
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-17 12:34
Als je deze foto bekijkt zie je dat het riempje niet in de buurt van het jukbeen kan komen. Bij de schimmel is het slecht te zien.
Jawel hoor, het verschil tussen de vos en de schimmel is namelijk dat de neusriem van bij schimmel een stuk hoger zit dan bij de vos. Bij de schimmel ligt hij daardoor duidelijk zichtbaar tegen de onderkant van het jukbeen aan. Door deze twee foto's zie je dat dit hoofdstel een stuk beter ligt bij paarden met een lang hoofd (vos) dan bij paarden met een korter hoofd (schimmel).
Ik ken dit hoofdstel niet persoonlijk, alleen van de foto's maar heb wel een vergelijkbaar Antares model gehad.
wittepit
Geplaatst: 17-07-17 10:36
Ik vind het onlogisch dat het bit vastgegespt wordt met een blinde sluiting, zie dat uitstekende puntje al achter het onderliggende riempje haken bij een niet zo charmante ingreep in bos of parcours oid. Had dat glad over glad gemaakt
Ik heb dit hoofdstel maandag gepast op mijn jonge paard. Het hoofdstel zat erg mooi en het is fijn dat je de neusriem apart in hoogte kan verstellen. Leerkwaliteit is ook erg mooi.
Waarschijnlijk ga ik het hoofdstel in het zwart bestellen, maar dan wel met een andere frontriem. Nog even in overleg met de bridlefitter of het een cob hoofdstuk of full hoofdstuk wordt. Rest van het hoofdstel iig cob.
Nee ik heb er nog niet mee gereden, had hem smiddags al gedaan (hij is ook pas net zadelmak haha).
Hoofdstel is idd goed te verstellen, de neusriem zou nog lager kunnen, zowel via het kopstuk als de gespjes opzij. De bitringen liggen wel mooi vrij overigens
Ok. Ik ben heel benieuwd hoe hij bevalt met rijden!!
De karabijnhaak zou er miss ook wel af kunnen of niet? Dat je het riempje door die ring haalt in plaats van de haak eraan klikken. Niet dat ik me stoor aan die haak, hij is door een top amazone ontwikkeld dus dat zal wel goed zitten!! Zij is erg te spreken over hoe haar paarden erop lopen!
Capriootje
Geplaatst: 08-08-17 09:53
Mijn paard liep ook heel fijn op de vergelijkbare Antares Die had alleen 2 riempjes en geen verstelling bij de neusriem. Maar ook op het high jump model van EQP vind hij fijn gelukkig!
Hierbij mijn bruine Pioneer Revolution Alleen het riempje onder de kin is iets aan de lange kant, kan nog een gaatje bij en anders laat ik die iets inkorten, verder past hij super!
Vandaag wat foto's gemaakt met mijn Pioneer Revolution. Ik had de neusriem toch in een maat kleiner besteld en een riempje in laten korten, nu is hij helemaal perfect!
magootie
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 19:02
Ik heb de frontriem van mijn Pioneer Revolution gepimpt, best goed gelukt vind ik!