Van boomloos naar boom: singelplekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Van boomloos naar boom: singelplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 14:13

Aangezien mijn ritten langer en intensiever werden wilde ik naast mijn Heather Moffet boomloze zadel een boomzadel hebben.
Zadel ligt top.

Ik gebruik dezelfde singel als bij mijn boomloze zadel.
Een zachte/ leren brede anatomische singel.
En opeens singelplekken voor de singel thv de oksel?! Best flink ook...

Maar weer even naast het paard dus.
Maar goed, toch apart... iemand ideeen?!

Anoniem

Re: Van boomloos naar boom: singelplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:19

Benen strekken voor het rijden eventueel?

Zou even niks anders weten.. Wellicht dat een ander zadel ook een andere singel behoeft? Vervelend zeg!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:21

Misschien zitten de singelstoten van dit zadel verder naar voren waardoor deze singel niet geschikt is

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:26

Hier ook, wel met boomloos zadel dan. Ook benen naar voren trekken geprobeerd, daarnaast veel verschillende singels geprobeerd maar altijd singelplekken of ruwe huid..
Nu singel bontje erom en nu nergens meer last van :)
Misschien is dit ook wat voor jou?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:42

Zou voor mij voldoende aanleiding geven om te denken dat het boomzadel dat je nu hebt minder goed bij je paard past dan. Aan de singel kan het niet liggen als je de zelfde singel altijd al hebt gebruikt zonder problemen bij de HM. Welke HM heb je? Waarom vind je die niet goed genoeg voor intensiever? Mijn HM is enige zadel die ik heb en mijn paard al een tijd mee rijdt, ook de lange ritten met sprongen ed. Paard mankeerd er niks door.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 14:15

Boomzadel ligt fenomenaal.
Na het rijden onder het zadel ook geen indicatie van het feit dat het zadel verschoven is.

Ik heb echter, wat ik nooit meer deed, sinds ik dit zadel heb het been naar voren getrokken om de huid glad te trekken.
Zo, da's nog best een hoop los vel dacht ik toen nog... :-p
En omdat het zo ver naar voren zit verdenk ik nu niet direct de singel of het zadel, maar eerder de hoeveelheid dunne huid die VOOR de singel zit/ zat opgezameld en wellicht wat in de verdrukking is gekomen.

Uiteindelijk is de pret van pony het belangrijkste, dus we doen alleen wat kan/ past... al moet ik er voor eeuwig naast fietsen ;-)
Maar voor nu gok ik op 'opgestroopt kippenvel', en anders nog een arsenaal singels aanrukken voordat ik dit zadel afwijs....