Ik ga einde van dit jaar op zoek naar een goed passend zadel voor mijn jonge Lusitano. Aan één kant zonde, want hij gaat nog heel erg veranderen, aan de andere kant.. Ik ga zijn jonge lijf niet verpesten met een slecht passend zadel. Dus ik wil een keurig op zijn maat aangeschaft nieuw (!) zadel, waar ik stiekem dan zelf ook nog fijn in zitten met mijn nogal hypermobiele rug..

Inmiddels heb ik me in aardig wat merken verdiept. Ik twijfel nu tussen Zaldi of Ninon Schutte. Over zadelmakers die Zaldi verkopen hoor ik wisselende verhalen, over Ninon vooral positieve. Om die reden neig ik naar de laatste. Maar omdat ik nog even de tijd heb (een maand of 6 zeker), wil ik graag alle ervaringen met elkaar vergelijken.
Volgens mij zijn er best wat bokkers met Iberische paarden zijn die beide merken hebben (gehad). Wat is het verschil in kwaliteit? Wat zouden jullie doen?
Ik weet dat ook nog andere merken passend te maken zijn, maar die heb ik allemaal om diverse redenen 'afgeschreven'. Ik ben dus echt alleen op zoek naar ervaringen met Zaldi en met Ninon!