Welke springschoenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 19:44

Hi Bokkers *\o/*

Ik heb een vraag betreft springschoenen. Sinds 1.5 maand ben ik gebruik gaan maken van springschoenen omdat mijn paard zich enorm vangt en daar ook wondjes van krijgt. Sinds het gebruiken gaan de wondjes mooi dicht, maar na 1,5 zijn de schoenen alweer kapot... Ik moet wel zeggen dat ik rubbere schoenen heb gebruikt die maar een 10tje kosten.

Maar aangezien ik dus niet na elke 1,5 maand nieuwe schoenen wil kopen, ben ik benieuwd welke springschoenen/welk materiaal ect nou het beste is. En welke zijn dus echt aan te raden, er is namelijk zo veel keus.

Brand maar los :D

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:17

Afbeelding
Die van Decathlon echt super, gaan heel lang mee en kosten niet eens €15,-

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:26

Elco schreef:
[ [url=m/Q8dXHs.png]Afbeelding[/url] ]

Precies! Op de stal waar ik rijd en help met de verzorging van alle paarden hebben we veel jonge (sport) paarden die rondom ijzers hebben. Ze krijgen allemaal deze met rijden om, maar ook in de wei (anders kan de hoefsmid elke dag komen als ze zonder de wei opgaan :P ) en deze blijven super mooi! Wij hebben ook van eskadron en br springschoenen die het dubbele kosten, maar vinden deze misschien nog wel fijner!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:57

Hier 1 die op de wei heel de dag en met rijden springschoenen aan heeft. En de eskadron met nylon blijven hier al heel t seizoen heel. Waar hij normaal per week een paar nodig had.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:58

Ik heb ook die van de decathlon ook! Heel fijn en stevig! Ook een mooie pasvorm.

Naaoommii

Re: Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 23:50

Fijne reacties over Decathlon! Bedankt, ik ga ze aanschaffen :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:01

Ik ben helemaal niet zo tevreden van decathlon. Er zit zo'n irritant bultje in vanbinnen die tussen de hoefballen zou moeten liggen om zo te vermijden dat het gaat schuiven. Maar je paard moet echt al de ideale voetjes hebben wil dat mooi passen. En dan schuiven ze alsnog. Ik heb liever eskadrons of die van epplejeck.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:20

Heleennn schreef:
Ik ben helemaal niet zo tevreden van decathlon. Er zit zo'n irritant bultje in vanbinnen die tussen de hoefballen zou moeten liggen om zo te vermijden dat het gaat schuiven. Maar je paard moet echt al de ideale voetjes hebben wil dat mooi passen. En dan schuiven ze alsnog. Ik heb liever eskadrons of die van epplejeck.

Je moet ze natuurlijk wel goed om doen :D .Ik heb het echt nog nooit gehad in al die jaren dat ze gaan schuiven.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:27

Naaoommii schreef:
Hi Bokkers *\o/*

Ik heb een vraag betreft springschoenen. Sinds 1.5 maand ben ik gebruik gaan maken van springschoenen omdat mijn paard zich enorm vangt en daar ook wondjes van krijgt. Sinds het gebruiken gaan de wondjes mooi dicht, maar na 1,5 zijn de schoenen alweer kapot... Ik moet wel zeggen dat ik rubbere schoenen heb gebruikt die maar een 10tje kosten.

Maar aangezien ik dus niet na elke 1,5 maand nieuwe schoenen wil kopen, ben ik benieuwd welke springschoenen/welk materiaal ect nou het beste is. En welke zijn dus echt aan te raden, er is namelijk zo veel keus.

Ikzelf gebruik de LeMieux springschoenen. Iets aan de prijzige kant, maar doe er al meer dan ene jaar mee. Als je ze schoon houdt blijven ze ook mooi (er zit nog geen scheurtje of iets wat daar op lijkt in)
Mijn paard vind het volgens mij ook beter zitten dan de wat goedkopere versies. Ik ben zelf niet van hoe duurder hoe beter, maar deze zijn echt geweldig!!! *\o/*

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:33

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:19

Elco schreef:
Heleennn schreef:

Je moet ze natuurlijk wel goed om doen :D .Ik heb het echt nog nooit gehad in al die jaren dat ze gaan schuiven.

Ja zo dom ben ik ook niet. Ik weet heus wel hoe je springschoenen moet om doen, moet je niet echt geniaal voor zijn. Hoe zou jij ze omdoen dan? De bol moet tussen de hoefballen komen (bovenin zeg maar), ik zou niet weten hoe je dat anders gaat doen.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:28

Ik heb ook die van de decathlon. Door dat blokje blijven ze bij mij juist echt perfect zitten. Zelfs na een crosstraining zijn ze geen cm verschoven.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:43

Elco schreef:
[ [url=m/Q8dXHs.png]Afbeelding[/url] ]

Heb ik ook. Fantastisch fijne springschoenen en heel duurzaam.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:45

In decathlon hebben ze er ook van Waldhausen, daar ben ik fan van :)

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:15

Inderdaad die van Decathlon. Blijven juist prima zitten.
Soortgelijke van ander merk waaronder Epplejeck kregen ze wondjes van.
Horse en Passion springschoen bij Divoza en epplejeck neopreen houden het ook lang vol. Voor rijden gaat echter de voorkeur uit naar Decathlon.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 18:24

Iedereen bedankt voor jullie meningen en ervaringen. Ik ga vanavond de schoenen van decathlon bestellen, ben heel benieuwd hoe ze bevallen

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 19:16

Uhm vraagje, wat is jullie ervaring met decathlon? Ik krijg serieus echt maar 1 springschoen :') terwijl er in de omschrijving 1 paar staat. Ik zit hier echt met open mond naar mn bestelling te kijken

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:26

Heb zelf fijne ervaringen met decathlone, gewoon even bellen of naar de winkel terug gaan.

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:58

horsezz578 schreef:
Naaoommii schreef:
Hi Bokkers *\o/*

Ikzelf gebruik de LeMieux springschoenen. Iets aan de prijzige kant, maar doe er al meer dan ene jaar mee. Als je ze schoon houdt blijven ze ook mooi (er zit nog geen scheurtje of iets wat daar op lijkt in)
Mijn paard vind het volgens mij ook beter zitten dan de wat goedkopere versies. Ik ben zelf niet van hoe duurder hoe beter, maar deze zijn echt geweldig!!! *\o/*

Hier ga ik in mee