Zadelmaker gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xx_denise_xx

Zadelmaker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 14:16

Na heel veel slechte ervaringen met verschillende zadelmakers ben ik nu op zoek naar een goede zadelmaker.

Zelf heb ik een PRE ruin die best barok gebouwd is. Voor hem ben ik op zoek naar een dressuurzadel waar ik zelf redelijk 'vast' in zit, maar toch genoeg ruimte heb om mee te zijn met zijn gangen.

Graag wil ik van jullie horen met welke zadelmaker jullie een goede ervaring hebben.

Ik woon in Zeeland, dus graag iemand die ook naar Zeeland toe kan komen.

Alvast bedankt!

Groetjes Denise

Yevrah

Re: Zadelmaker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:27

Goeie! Ik denk dat over elke zadelmaker wel iets te zeggen valt. Ik heb nu contact opgenomen met Ruitersport Den Beste voor het laten aanmeten van een nieuw Anatomica zadel. Wellicht ook iets voor jou?

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:35

Godfried van de verlichte zit. Echt een super zadelmaker vind ik en komt in heel Nederland.
Heel veel kennis en kunde, legt goed uit wat hij ziet en waarom hij iets doet. Nooit negatieve ervaringen over hem gehoord en ook niet op Internet te vinden voor zover ik weet.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:38

Ik zeg ook Godfried Broekman, al jaren mijn zadelmaker en super tevreden. Legt ook veel uit en echt een enorm kundige man!
Succes!

www.deverlichtezit.nl

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 14:57

Pieneliene schreef:
Ik zeg ook Godfried Broekman, al jaren mijn zadelmaker en super tevreden. Legt ook veel uit en echt een enorm kundige man!
Succes!

http://www.deverlichtezit.nl

Bedankt voor je reactie! Welke merken meet hij aan?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:02

Provincie Zeeland? Want dan kan ik je helaas niet helpen met een zadelkamer. Wel heb ik zelf het nieuwe type thorowgood op een pre liggen (die met de wrongen op het zweetblad) en daar ben ik heel blij mee.

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 15:08

0000 schreef:
Provincie Zeeland? Want dan kan ik je helaas niet helpen met een zadelkamer. Wel heb ik zelf het nieuwe type thorowgood op een pre liggen (die met de wrongen op het zweetblad) en daar ben ik heel blij mee.

Ja provincie zeeland inderdaad. Een thorowgood heb ik zelf al eens geprobeerd en ik was er niet zo'n fan van. Ik heb eigenlijk het liefst een zadel wat ik volledig op maat en naar wens kan laten maken.

Maar bedankt voor je reactie :)

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:34

xx_denise_xx schreef:
Pieneliene schreef:
Succes!

http://www.deverlichtezit.nl

Bedankt voor je reactie! Welke merken meet hij aan?

Volgens mij alles wel. Even bellen en je voorkeur opgeven. Hij heeft altijd zo'n 60 zadels bij zich.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:37

Wat is je budget?

Bregmans zadelservice heb ik, net m'n erreplus (volledig maatwerk) zadel en ben er zooo blij mee! Kees heeft meerdere merken maar Erreplus is wel z'n topper :j

Ik heb dan wel spring maar fotootje voor het idee

Afbeelding

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 15:57

Capriootje schreef:
Wat is je budget?

Bregmans zadelservice heb ik, net m'n erreplus (volledig maatwerk) zadel en ben er zooo blij mee! Kees heeft meerdere merken maar Erreplus is wel z'n topper :j

[ [url=m/2UqICE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prijs naar kwaliteit. Ik wil gewoon dat het goed is, een maatzadel is altijd duurder. Erreplus heb ik vaker voorbij horen komen, lijken hele fijne zadels! Zelf ken ik dit niet. Bregmans zadelservice meet dus verschillende merken aan begrijp ik?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:24

Vivary zadels van Hans en Ans Zuidweg, absolute aanrader. Ze komen door het hele land om aan te meten, er is enorm veel mogelijk. Ik ben zo ontzettend blij met mijn zadel, wereld van verschil hoe mijn paard nu loopt en ik ben daar zeker niet de enige in. Heb inmiddels naast het dressuurzadel ook het springzadel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:02

xx_denise_xx schreef:
Capriootje schreef:
Wat is je budget?

[ [url=m/2UqICE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prijs naar kwaliteit. Ik wil gewoon dat het goed is, een maatzadel is altijd duurder. Erreplus heb ik vaker voorbij horen komen, lijken hele fijne zadels! Zelf ken ik dit niet. Bregmans zadelservice meet dus verschillende merken aan begrijp ik?

Ja meerdere merken, welke durf ik zo niet te zeggen omdat ik voor spring zadels een afspraak had maar wel keuze. Erreplus is zeker de moeite waard om te proberen voor je denk ik :)