Barato Springzadel Denice - Mid Brown

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 18:50

Iemand ervaringen met dit zadel?

Perryx

Re: Barato Springzadel Denice - Mid Brown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 19:23

Niemand?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:25

Barato betekent goedkoop.. alle waar is naar zijn geld, weet je zeker dat je dit wilt?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 19:34

Billy schreef:
Barato betekent goedkoop.. alle waar is naar zijn geld, weet je zeker dat je dit wilt?

Ik ga hem maar weinig gebruiken, alleen met springen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:45

Dan zou ik toch eerder kijken naar een A-merk tweedehands voor hetzelfde geld vind je al leuke zadels.
Heb zelf ook slechte verhalen gehoord over Barato.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:58

Perryx schreef:
Billy schreef:

Ik ga hem maar weinig gebruiken, alleen met springen.

Met een slecht zadel kun je zo zn rug vernielen.. wordt goedkoop toch nog duurkoop

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 22:20

En een merano dan?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 01:09

Perryx schreef:
En een merano dan?

Dat is mogelijk toch wel de grootste bagger die er bestaat :j barato is slecht en merano in mijn optiek nog een tandje erger!

Ga opzoek naar een 2e hands van a of b merk. En kijk bv uit naar een wintec, thowowgood of tekna als je het echt op budget wil doen(kunststof blijft nou eenmaal goedkoper dan leer). Staat nu een 2e hands wintec pro springzadel te koop bij een ruitersport zaak voor 230€ als ik het goed heb gezien op facebook.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:13

Perryx schreef:
Iemand ervaringen met dit zadel?

Een vriendin van mij heeft die en I have to be real
de prijs-kwaliteit verhouding is heel goed!
natuurlijk kan je beter een Kieffer hebben, maar ze doet er nu al jaren mee en onderhoud hem goed. En het blifjt mooi en soepel. Past nog goed en bijna geen slijtage. GO FOR IT GURL

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:49

Het punt blijft dat je naar de pasvorm moet kijken en niet alleen naar het merk, maar ik zou ook nooit voor Barato of een ander flutmerk kiezen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 18:01

Ik heb nu gekeken naar een lemetex, deze is wel goed of ook niet? _-:(

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:00

Waarom zoek je al die onbekende merken? Ze zijn niet voor niks niet erg bekend... ik ben geen zadelexpert maar zou eerder voor iets als stubben, kieffer of euroriding gaan. Geen pb's meer graag

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:04

Dubbel post, excuses ging iets mis..
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 13-06-17 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:06

Ik heb twee zadels van barato (waaronder die uit de OP) en gaan al jaren mee. Ik onderhoud ze goed en liggen perfect op mijn paardje. Destijds in de aanbieding voor 200,- per stuk bij de epplejeck gekocht :)

Edit: enige nadeel was wel dat ik ze al redelijk snel moest laten opvullen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 22:38

Billy schreef:
Waarom zoek je al die onbekende merken? Ze zijn niet voor niks niet erg bekend... ik ben geen zadelexpert maar zou eerder voor iets als stubben, kieffer of euroriding gaan. Geen pb's meer graag

Onbekend?? Deze is absoluut niet onbekend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:46

De prijs voor een zadel is ondergeschikt.
Koop een zadel dat past en ga niet op de gok wat kopen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:47

Lemetex is niet echt onbekend maar houd er rekening mee dat ze niet bekend staan om de gemakkelijke pasvorm en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de kussens eigenlijk nooit aan te passen zijn omdat Lemetex alles leverde met latex kussens dus geen wol. Qua leer is het een B merk en ondertussen zijn de zadels zeker 15 jaar oud aangezien Lemetex failliet is gegaan een doorstart heeft gemaakt onder de naam Courbette en ook dat ten onder is gegaan een hele poos geleden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:01

Lemetex is een absoluut A-merk, later inderdaad Courbette geworden. En het zijn hele goede zadels. Sommigen hadden Latex kussens. Schöntal is de voorloper van Lemetex en ik heb nog een wolgevuld dressuurzadel van dat merk liggen die nog steeds volledig voldoet aan de huidige tijd.

Barato betekent goedkoop in het Spaans. Maar Barato en ook Zadelmarkt laten soms zadels maken bij Megatack en doen aan rebranding. Je hebt dus ook wel eens st. Charles gehad, dat is gewoon een merk van Megatack. Het wil niet zeggen dat het direct slecht is. Maar er zit wel vaker rommel tussen.
Maar ook zadels van Pagony of Quur of iets dergelijks worden gewoon elders gemaakt in goedkope lonenlanden. Zijn vaak wel van iets beter leer. Bij Megatack kun je de leerkwaliteit gewoon kiezen. Ook Loesdau liet zadels daar maken (de website van Megatack waar dat ooit opstond is inmiddels al geruime tijd offline). Als een Barato zadel past, waarom niet zou ik zeggen.

Pasvorm wisselt per merk, maar Lemetex is vrij universeel is mijn ervaring, zeker als ze met wol gevuld zijn.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:05

germie schreef:
Lemetex is een absoluut A-merk, later inderdaad Courbette geworden. En het zijn hele goede zadels. Sommigen hadden Latex kussens. Schöntal is de voorloper van Lemetex en ik heb nog een wolgevuld dressuurzadel van dat merk liggen die nog steeds volledig voldoet aan de huidige tijd.

Barato betekent goedkoop in het Spaans. Maar Barato en ook Zadelmarkt laten soms zadels maken bij Megatack en doen aan rebranding. Je hebt dus ook wel eens st. Charles gehad, dat is gewoon een merk van Megatack. Het wil niet zeggen dat het direct slecht is. Maar er zit wel vaker rommel tussen.
Maar ook zadels van Pagony of Quur of iets dergelijks worden gewoon elders gemaakt in goedkope lonenlanden. Zijn vaak wel van iets beter leer. Bij Megatack kun je de leerkwaliteit gewoon kiezen. Ook Loesdau liet zadels daar maken (de website van Megatack waar dat ooit opstond is inmiddels al geruime tijd offline). Als een Barato zadel past, waarom niet zou ik zeggen.

Pasvorm wisselt per merk, maar Lemetex is vrij universeel is mijn ervaring, zeker als ze met wol gevuld zijn.

De dressuurzadels zijn vaker wel wol bij lemetex/courbette maar de springzadels over het algemeen genomen hebben een latex vulling die aangeboden worden. Qua pasvorm heb ik andere ervaringen maar goed als het past op ts haar paard waarom niet?
Ik schrijf dus zeker lemetex niet af als merk maar zijn paar factoren om rekening mee te houden