Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Perryx schreef:En een merano dan?
Perryx schreef:Iemand ervaringen met dit zadel?
Barato Springzadel Denice - Mid Brown
germie schreef:Lemetex is een absoluut A-merk, later inderdaad Courbette geworden. En het zijn hele goede zadels. Sommigen hadden Latex kussens. Schöntal is de voorloper van Lemetex en ik heb nog een wolgevuld dressuurzadel van dat merk liggen die nog steeds volledig voldoet aan de huidige tijd.
Barato betekent goedkoop in het Spaans. Maar Barato en ook Zadelmarkt laten soms zadels maken bij Megatack en doen aan rebranding. Je hebt dus ook wel eens st. Charles gehad, dat is gewoon een merk van Megatack. Het wil niet zeggen dat het direct slecht is. Maar er zit wel vaker rommel tussen.
Maar ook zadels van Pagony of Quur of iets dergelijks worden gewoon elders gemaakt in goedkope lonenlanden. Zijn vaak wel van iets beter leer. Bij Megatack kun je de leerkwaliteit gewoon kiezen. Ook Loesdau liet zadels daar maken (de website van Megatack waar dat ooit opstond is inmiddels al geruime tijd offline). Als een Barato zadel past, waarom niet zou ik zeggen.
Pasvorm wisselt per merk, maar Lemetex is vrij universeel is mijn ervaring, zeker als ze met wol gevuld zijn.