Ervaringen Thrust Inno Sence bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elsjuuh

Ervaringen Thrust Inno Sence bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 12:13

Hoi,

Ik zit er over te denken om een thrust Inno sence bit aan te schaffen. Nou kan ik eigenlijk maar heel weinig informatie en ervaringen van dit bit vinden.

Zijn er mensen hier die zo'n bit hebben of hebben gehad? Wat vinden jullie er van?

Als ik er een zou aanschaffen zou dat een bustrens worden, eventueel met een tongboog. Wat is het voordeel van een tongboog? Ten opzichte van een recht bit?

En stel je paard bijt met zijn tanden op het bit, zie je hier dan beschadingen van terug op het bit?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

dieseltje09

Re: Ervaringen Thrust Inno Sence bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:53

Het materiaal is me wel bekend en goed slijt vast. Rij je KNHS wedstrijden? Dat is wel even iets om op te letten aangezien per 1 april dit jaar je niet meer mag rijden met een ongebroken trens dat een tongboog heeft....

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:28

Oké, ik rij zelf geen wedstrijden maar heeft een tongboog een groot nadeel voor een paard?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:19

Zwaai! Ik heb daar toevallig pas geleden nog over geblogd! Het linkje naar m'n blog staat onderin m'n beschrijving. :D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:21

Elsjuuh schreef:
Oké, ik rij zelf geen wedstrijden maar heeft een tongboog een groot nadeel voor een paard?

Dat is heel erg paard verschillend, die van mij vind het verschrikkelijk. Maar zijn genoeg paarden die er juist veel fijner op lopen omdat ze niet tegen te veel druk op de tong kunnen.

Ik zou je aanraden om eens te gaan proberen met bv een bitfitter om te zien of het wat voor je is voor je hoop geld uit geeft aan bitten terwijl het niets is

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:28

dieseltje09 schreef:
Elsjuuh schreef:

Dat is heel erg paard verschillend, die van mij vind het verschrikkelijk. Maar zijn genoeg paarden die er juist veel fijner op lopen omdat ze niet tegen te veel druk op de tong kunnen.

Klopt, dat is iets wat je van te voren niet kunt weten. M'n eigenste vind 't heel erg prettig, terwijl we d'r ook op stal hebben die je er echt niet blij mee maakt. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:25

Als je pech hebt dan mag je wel 50 bitten proberen voordat je de juiste hebt. Ik heb zo'n paard wat door de jaren heen andere voorkeuren gekregen heeft. Van een dubbelgebroken bitje naar enkelgebroken naar nu een comfortrens van Myler level2. Ze heeft liever geen druk op de tong, en bepaalde bitten mogen niet meer (nu liep ze op de bitten die niet meer mogen ook niet fijn). Bij mijn paard moet het of echt dik zijn, 23mm of meer, of dus de tong vrijlaten.
Een bitfitter heeft weinig nut omdat je toch wel een bit 2 weken moet proberen. Je kunt er hooguit meteen een voorselectie mee maken. Maar dat kun je ook als je wat bitjes kunt lenen van stalgenoten bijvoorbeeld.