Vraag over maten felix buhler vliegenmasker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Vraag over maten felix buhler vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 14:58

Hoi bokkers,

Ik vroeg me af of iemand misschien weet hoe de vliegenmaskers van Felix Buhler vallen qua maat. Normaal gesproken moet ik voor 1 van de ponys cob hebben, 1 heeft full, en de ander zit er precies tussen in (cob te klein, full te groot)

Nou zie ik dat de vliegenmaskers van Felix Buhler van maat XXS t/m XL gaan. Weet iemand welke maten ik dan het best kan nemen?

Het gaat om dit masker:
https://m.kramer.nl/vliegenmasker-Basic ... &ci=257492

Alvast bedankt!

Cassia

Re: Vraag over maten felix buhler vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:03

Wij hebben al jaren vliegenmaskers van Felix Buhler en zijn er zeer te tevreden over! Mijn haflinger heeft een L maar we moeten de klevers helemaal toedoen. Voor de rest zit die perfect. Ze heeft normaal een full. Voor de pony die er net tussen in zit, zou ik een M nemen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 15:05

Bedankt voor je snelle reactie en goed om te horen! Dan ben ik alleen nog benieuwd of ikvoor de cob een S of een M moet pakken :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:52

Mijn paard van 1.60 (maat cob) en het paard van mijn vriendin van 1.74 (maat full) hebben alle 2 de maat M van het vliegenmasker. We zij er super tevreden over.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:43

Ik lift even mee op deze vraag, want zat met hetzelfde, maar dan of ik voor mijn grote shetlander nu shetlander maat XS moet bestellen of ponymaat S.

Hij heeft van Kramer een pony hoofdstel wat aardig ruim valt, behalve de frontriem, die zit veel te strak.
En omdat dit een masker is met oren (hij heeft best aardige oren voor een shet), twijfel ik ook na jullie reacties over de maten.

Hij is stokmaat 113, neusomvang 55 cm (pas gemeten ivm een neusriem)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 22:29

Ik heb uiteindelijk 1x de L en 2x de M gekocht. Ze bevallen super!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:21

Ze zien er heel mooi uit en wilde toch wat kramer bestellen, dus vandaar dat ik er zo eentje mee wil bestellen. Maar jij hebt dus M voor een pony. Fjord?
Mijn grootste shet heeft Cob halster in de kleinste stand, of pony in de grootste stand (heeft ook een bit in van 12 cm). Dus ik denk dat ik voor hem dan toch maar maat S ga bestellen ipv XS :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 08:36

Yup alle3 fjorden. 1 ervan hoofdstel maat cob (heeft nu M) 1 hoofdstel maat full (nu L) en 1 er tussenin (heeft nu M)
Degene met de L is sws wel echt een dikkopje hihi. Die hoofdstellen maat full staan op zn grootst :')

Maar ik denk dat de maten vallen als S is 'normale' pony maat, XS is echt shet maat. Ik denk als jouw shet een vrij groot hoofd heeft en normaal hoofdstellen etc maat pony past dat S wel goed moet zijn!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:01

Dank je wel. Dan wordt het maat S.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:49

Ik weet het oud topic, maar het gaat over hetzelfde onderwerp. Vallen alle types vliegenmasker van Felix Buhler groot uit? Ik twijfel tussen maat S en maat M voor mijn Arabier met niet super smal hoofd. Normaal heeft hij maat Cob van HKM/Pfiff of van Harry's Horse maat M.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:54

Ik heb de extra full voor mijn clydesdales en die past per-fect met alles op het strakste, er is dus nog ruimte om groter te maken. Ik zou daarom denk ik voor S gaan, even rekening houden of je paard een lang hoofd heeft. Ik had hiervoor nl veel maskers die tot net onder de ogen kwamen omdat die van mij nogal een lang hoofd hebben.

Vind die van FB ideaal en ruim vallen maar ik weet niet hoe veel verschil er zit met 1 maat kleiner.
In mijn hoofd klinkt het niet logisch dat een arabier S zou hebben, S lijkt mij gewoon meer voor de welsh/pony-achtigen in deze wereld haha

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:56

Je maakt het er niet makkelijker op haha. Eerlijk gezegd heb ik net voor mijn andere paarden de L binnen (= maat Full).

Uiteraard heb ik die ook even gepast bij mijn Arabje en dan valt hij erg groot, dus daarom denk ik misschien maat S. Maar maat S komt overeen met maat pony (normaal gesproken) en ik weet niet hoeveel verschil er zit tussen de maten. Want mijn Arabje past echt geen maat pony.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 11:01

Als je arabje normaal maat cob heeft zou ik gewoon de M proberen! Degene die bij ons Cob van hoofdstel heeft past het masker M perfect.

Overigens bevallen ze goed!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:48

Even een update, heb toch nog een M besteld (voor de Quarter) want de L was toch aan de grote kant ookal heeft hij een enorme kaak, dus die moet maar retour.

De M heb ik gelijk bij de Arabier gepast en heb toch best wel wat klittenband over, dus nu toch maar een S besteld (en dankjewel Kramer dat er nu geen verzendkosten zijn :D )

Ik heb het trouwens over het vliegenmasker Tassel van Felix Buhler.