Pijn aan achterkant bovenbenen bij lange ritten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Pijn aan achterkant bovenbenen bij lange ritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 21:30

Ik loop al een tijdje tegen een lastig probleem aan. Nu ik steeds meer lange ritten maak, en endurance wedstrijden rijd. Merk ik dat ik last van mijn zadel krijg.

Een heel vervelend gevoel, knijpend drukkend pijnlijk. Lastig uit te leggen waar ... maar daar net naast de zitbeenknobbels, tussen been en bil eigenlijk. Ligt niet aan het ondergoed alle soorten al geprobeerd.. Rijbroek is glad zonder zitvlak of iets wat kan knellen.

Zolang ik blijf draven of galopperen en dus veel uit het zadel blijf gaat het goed, maar na 5 minuten stappen begint het al, en na 15 minuten is het zo vervelend geworden dat ik graag weer ga draven.

Ik rijd nu met een 17'' thorowgood t8 compact, hiervoor een barefoot cheyenne maat 1, en daar kreeg ik ook last van, hetzelfde probleem. Ik ben zelf 1.62 lang en weeg 57 kg .

Ik wil graag pijnloos kunnen stappen, om ook langzame, lange trainingen te kunnen rijden.

Wie herkent dit? En weet wat hieraan te doen is?

maximuss

Re: Pijn aan achterkant bovenbenen bij lange ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:38

Als het een diepe pijn is, zoals spierpijn zeg maar; kan het goed zijn dat de banden die je been aan je bekken hechten te strak zijn (heel simpel gezegd). Dat kun je verhelpen door gericht te stretchen en te mobiliseren.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 21:55

Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan! Kan maarzo, het gevoel is wat lastig te omschrijven, maar een beetje te vergelijken met kramp in de spieren, of alsof je op een blauwe plek drukt. Het is inderdaad een diepe pijn, komt uit de spieren

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:59

Ik zou eens langs gaan bij een goede (sport) fysio, kan idd aan de aanhechting liggen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:59

Misschien eens langs een osteopaat ?
Mijn ervaring daarmee is dat hij/zij niet alleen je klacht behandeld, maar ook zoekt/behandeld naar de OORZAAK van je klacht :j Het kan bijvoorbeeld komen door je bouw en/of houding die je van nature hebt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:03

Bij mij komt het door te korte spieren en banden/ pezen. Met dagelijks uitgebreid te stretchen en te mobiliseren (en gerichte training) kan ik de pijn een pak verminderen en heb ik minder blessures. In het begin wel onder begeleiding van een fysio/osteopaat oefenen. Later kan je het gewoon alleen.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 22:38

Ik ga hiermee aan de slag, ik laat nog wel weten of het geholpen heeft.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:32

Vraag me nog wel af waarom ik dan alleen als ik in het zadel zit in stap er last van heb.