Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:58

@Waidida goed nieuws dus, maar ik vind het wel heel jammer te lezen dat het zo lastig blijkt om af te spreken met Hipica. Ik heb zelf een jonge PRE en overweeg (over een jaar) een Deuber als blijkt dat mijn eigen, oude Ainsley Vanguard niet goed ligt. Maar juist omdat het een jong paard betreft, is het voor mij wel van belang dat ik daar goede service bij krijg… Is Hipica de enige in NL die Deuber verkoopt en service verleend?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:04

Dorien66 schreef:
@Waidida goed nieuws dus, maar ik vind het wel heel jammer te lezen dat het zo lastig blijkt om af te spreken met Hipica. Ik heb zelf een jonge PRE en overweeg (over een jaar) een Deuber als blijkt dat mijn eigen, oude Ainsley Vanguard niet goed ligt. Maar juist omdat het een jong paard betreft, is het voor mij wel van belang dat ik daar goede service bij krijg… Is Hipica de enige in NL die Deuber verkoopt en service verleend?

De reden dat get bij zo moeilijk gaat is idd omdat ze de enige in de Benelux is die deuber doet naar mijn weten ja, maar ik woon in België, ze komt ook niet voor 1 persoon hierheen en dan moet ik wachten totdat er nog een Belg is die een afspraak heeft.
Vorige keer betaalde ik 90 euro verplaatsingskost.
Als deze afspraak gedaan is heb ik wel al een zadelpasser in belgie die ze wilt controleren en bijvullen, maar dit is nog onze gratis afspraak

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:15

Waidida schreef:
Dorien66 schreef:
@Waidida goed nieuws dus, maar ik vind het wel heel jammer te lezen dat het zo lastig blijkt om af te spreken met Hipica. Ik heb zelf een jonge PRE en overweeg (over een jaar) een Deuber als blijkt dat mijn eigen, oude Ainsley Vanguard niet goed ligt. Maar juist omdat het een jong paard betreft, is het voor mij wel van belang dat ik daar goede service bij krijg… Is Hipica de enige in NL die Deuber verkoopt en service verleend?

De reden dat get bij zo moeilijk gaat is idd omdat ze de enige in de Benelux is die deuber doet naar mijn weten ja, maar ik woon in België, ze komt ook niet voor 1 persoon hierheen en dan moet ik wachten totdat er nog een Belg is die een afspraak heeft.
Vorige keer betaalde ik 90 euro verplaatsingskost.
Als deze afspraak gedaan is heb ik wel al een zadelpasser in belgie die ze wilt controleren en bijvullen, maar dit is nog onze gratis afspraak

Ik heb net de site van Deuber zelf bekeken, en er staan er meer in Nederland. Maar op die websites vind ik vervolgens niks over Deuber, of hooguit over de boomloze Deubers. Ik ga ook eens kijken in Duitsland zelf, ik woon redelijk dichtbij de grens, misschien is er een goede Duitse firma die wel naar Nederland wil komen. Of ik bel volgend jaar toch maar met Hipica, misschien heeft ze dan wel meer klanten hier in de regio.
Dank voor je info in ieder geval.

Roosyes
Berichten: 758
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 10:54

Er zijn meerdere Duitse zadelmakers die mijn kant op wilde komen. Op de Equitana hebben ze dat aangeboden. Alleen mijn duits is eigenlijk wat te slecht om dat aan te durven gaan. Dus dat is zeker een optie!

Op Equiday stond freehorse passervice, zij komt uit Wanroij en heeft ook Deuber in haar assortiment.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:06

Dorien66 schreef:
@Waidida goed nieuws dus, maar ik vind het wel heel jammer te lezen dat het zo lastig blijkt om af te spreken met Hipica. Ik heb zelf een jonge PRE en overweeg (over een jaar) een Deuber als blijkt dat mijn eigen, oude Ainsley Vanguard niet goed ligt. Maar juist omdat het een jong paard betreft, is het voor mij wel van belang dat ik daar goede service bij krijg… Is Hipica de enige in NL die Deuber verkoopt en service verleend?


Bij mij gaan de afspraken erg vlot, Dorien66, maar ik woon in Noord-Holland. Kan me voorstellen dat het voor België een stuk omslachtiger is.

Freehorse is ook een keer hier geweest voor een ander zadel van me, ook heel fijn en professioneel. Zij zit wel een stuk dichter bij jou, Waidida, ik wist niet dat zij ook Deuber deed.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:21

Ik heb zelf een deuber gekocht op de gok en mijn eigen zadelpasser laten komen (kifrahorse). Gelukkig paste het.
Ik zou zelf niet beginnen aan passers die geen officiële opleiding hebben gedaan of alleen 1 merk dealen.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:39

Macs laat je het zadel dan ook opvullen door kifrahorse?

In Duitsland zitten veel meer dealers, als je vlakbij de grens woont zou ik ook uitwijken die kant op.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:28

Ja, ik laat binnenkort de kunstwol vervangen door echt wol door Kifrahorse.
We hebben nog niet mega veel gereden (voorheen reden we zeker 40/50km per week) door peesbeschadiging en nu verhuizing. Dus de kunstwol is nog niet zover dat het opgevuld moet worden en ik wil graag echt wol als we weer lange ritten gaan maken.
Dus als alles hier weer stabiel is laat ik de vulling helemaal vervangen.

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:57

miereneter schreef:
Dorien66 schreef:
@Waidida goed nieuws dus, maar ik vind het wel heel jammer te lezen dat het zo lastig blijkt om af te spreken met Hipica. Ik heb zelf een jonge PRE en overweeg (over een jaar) een Deuber als blijkt dat mijn eigen, oude Ainsley Vanguard niet goed ligt. Maar juist omdat het een jong paard betreft, is het voor mij wel van belang dat ik daar goede service bij krijg… Is Hipica de enige in NL die Deuber verkoopt en service verleend?


Bij mij gaan de afspraken erg vlot, Dorien66, maar ik woon in Noord-Holland. Kan me voorstellen dat het voor België een stuk omslachtiger is.

Freehorse is ook een keer hier geweest voor een ander zadel van me, ook heel fijn en professioneel. Zij zit wel een stuk dichter bij jou, Waidida, ik wist niet dat zij ook Deuber deed.

Oh die ken ik idd niet, maar ga haar eens opzoeken! Ik had wel ook een zadelpasser gevonden die vroeger deuber deed maar nu niet meer door te weinig interesse, ze wilden wel de controles doen!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:20

Afbeelding

oliebol :o
Was aan het klungelen met opstappen. Kan 'm nergens vinden in de bak. Grrr.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:07


Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:17

Ah super! Ik dacht ze ook eens gezien te hebben bij sued maar kon het niet meer vinden! Ik heb deuber zelf gemaild, ze hebben me ook al eens eerder zo'n ringetje opgestuurd. Gratis toen, was echt super service. Dus als het direct via deuber kan doe ik dat en anders bestel ik ze bij sued. Thanks!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:31

Macs schreef:
Ja, ik laat binnenkort de kunstwol vervangen door echt wol door Kifrahorse.
We hebben nog niet mega veel gereden (voorheen reden we zeker 40/50km per week) door peesbeschadiging en nu verhuizing. Dus de kunstwol is nog niet zover dat het opgevuld moet worden en ik wil graag echt wol als we weer lange ritten gaan maken.
Dus als alles hier weer stabiel is laat ik de vulling helemaal vervangen.


Oh dat is heel fijn dat ze dat ook kan doen!

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:05


Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:11


OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:54

Een paar pagina's terug vroeg iemand of er ervaring was met de jerez. Ik heb een inmiddels al 5 j een amarant, zelfde zadel maar met vierkante afwerking. Paard is inmiddels ingeslapen maar ik ben altijd super tevreden geweest. Ik heb er trektochten mee gereden en dus gemiddel 5 uur in het zadel en nooit problemen gehad. Sterker nog het zadel gaat nooit meer weg, ik hoop ooit nog een paard te hebben waar ie weer voor mag dienen.
Afbeelding

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:00

Mooie foto <3 hopelijk snel weer een maatje waarmee je samen kan genieten van je zadel. Heel mooi zadel ook de Amarant.

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:31

Mevrouw kreeg vandaag een nieuw dekje onder haar Cadiz! Door het korte blad was het best een struggle om een gepast dekje te vinden wat niet duur was. Ik had altijd lemieux dressuurdekjes en die zijn giga lang dus dat ging niet. De dekjes van kramer heb ik in de tussentijd gebruikt maar waren nog altijd niet helemaal top en zaten een beetje in de weg. Ik heb met black friday dit dekje kunnen scoren aan -40%, het is van harry´s horse en een vzh cob maat. Een full had denk ik ook nog gekunnen qua maat maar die hadden ze niet meer. Hij komt bovenaan wel tot onder mijn zadel maar alle punten waar het zadel contact heeft met de rug liggen wel mooi op het dekje.
Ineens ook een keer gespeeld met de boom, naar mijn idee was die een beetje breed geworden en dus wat versmald. Zeker met dat Hipica zo lang op zich laat wachten wou ik het zelf eens proberen aangezien ze wel weer wat ingezakt is doordat ze minder op de wei kunnen en door het snertweer ook bijna niet meer in het werk is.
Afbeelding
Mevrouw heeft helaas wel ontdekt dat ze ook in dit zadel kan bokken :') maar het is wel veel minder dan vroeger, laten we hopen dat het daarbij blijft. Inmiddels ben ik ook al goed geoefend in het langer zitten en ik weet nu oprecht niet hoe ik het volhield om altijd zo kort te zitten haha

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:17

En, bevalt nog steeds goed?

Er staat een prachtige cognac amarant op marktplaats... <3 echt mijn droomzadel, alleen het (tweede) droompaard waar het op kan ontbreekt haha. Maar ik dacht ik tip 'm even hier :D

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:39

Phrono schreef:
En, bevalt nog steeds goed?

Nog steeds fan hier! Ik longeer ze nu eerst even kort voor ik ga rijden zodat ze haar ei kwijt kan en dat lijkt te helpen tegen het bokken! Ik had voordien altijd het probleem dat ik te veel spanning had in mijn bovenbenen, met dit zadel en met langer zitten is dat echt gewoon bijna volledig weg!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 19:10

Ik ben ook nog steeds mega blij.
Maar pfff die cognac amarant.. zou er zo een tweede paard voor bijkopen idd

Tassszaza

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:57

Macs schreef:
Ja, ik laat binnenkort de kunstwol vervangen door echt wol door Kifrahorse.
We hebben nog niet mega veel gereden (voorheen reden we zeker 40/50km per week) door peesbeschadiging en nu verhuizing. Dus de kunstwol is nog niet zover dat het opgevuld moet worden en ik wil graag echt wol als we weer lange ritten gaan maken.
Dus als alles hier weer stabiel is laat ik de vulling helemaal vervangen.


Waarom heb je liever echte wol ipv synthetisch?

Tassszaza

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-20
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:59

@waidida
@dorien66
Paula van Freehorse heeft ook Deuber. Zij is heel fijn.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:02

Doet zij ook opvullen?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:45

Met dank aan jullie schopje onder dot topic besefte ik dat ik nog steeds niet gehoord heb van Hipica ivm onze vervolgafspraak. Morgen maar eens mailen!
Voor de geïnteresseerden, het zadel schuift naar mijn idee wel minder naar rechts, hoewel ik nu de laatste keren ben opgestapt via een stoel en dus in mijn linkerbeugel steun om op te stappen. Thuis heb ik een giga tetris blok (prototype van mijn meubelontwerp opleiding ;)) waardoor ik gewoon over haar heen kan stappen, dus nu ben ik weer niet helemaal zeker waar het aan ligt 8)7