Welk model MSFC?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk model MSFC?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:08

Heeft iemand toevallig enig idee welke model dit is van MSFC? Het heeft een monoblad en er lijkt iets aan te passen zijn.. (zie foto's)

Afbeelding

Afbeelding

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:32

ha, die ken ik, die ligt bij Divoza Zoetermeer. ik heb hem ooit meegenomen om te passen. Hij is vrij breed verstelbaar inderdaad. We hebben het toen aan Gerry van Oossanen zelf gevraagd, en dit model al wat ouder en is maar heel even in productie geweest, dat verstelbare zijn ze bij de MSFC niet zo blij mee geloof ik. Mooi zadel, zit fijn, lag alleen helaas weer voor geen meter op mijn paard.

Anoniem

Re: Welk model MSFC?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:45

Klopt ja, ik had hem dus ook mee maar helaas is de boom zo flexibel dat die zo weer helemaal inzakt als ik erop ga zitten dus helaas..

Het blijkt het model Victory te zijn, zijn er maar een paar van gemaakt en al wat ouder inderdaad. Was wel een keurig zadel verder, zat ook heerlijk.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:07

Zat de verstelschroef dan wel vast? Ik had m vorig jaar mee en ook laten controleren door een MSFCer maar toen was ie zo stevig als wat. Of de boom is ondertussen gebroken, dat kan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:27

Ja zadelmaker was er ook bij. Gewoon een hele flexibele boom zat erin, en als je dan een paard met schoft heb merk je dat snel zat :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:52

Dan klopt er iets niet met die boom hoor, ik heb er ook mee gereden op een paard met een flinke schoft en schouderpartij en het gedroeg zich niet anders als mijn eigen MSFC zadel op dat paard. Hij zakte echt niet. Jammer van dat mooie zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:55

Mijn paard heeft ook absurde schouder en schoft, maar lag er toch echt op zodra ik erop ging zitten en zodra ik er dan afstapte lag die weer goed :')

Boom was niet gebroken of ed, gewoon extreem flexibel. Mijn zadelmaakster heeft het nagevraagd bij andere zadelmakers die bekend zijn met het merk en ook die zeggen dat dit bekend in de oren is :)