Ervaringen met smartrider escape stijgbeugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Ervaringen met smartrider escape stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:56

Nav een val vorig jaar, waarbij ik (gelukkig maar een paar galopsprongen) in mijn beugel bleef haken, heb ik Smartrider escape stijgbeugels gekocht.

Ik ben bij deze beugels uitgekomen omdat ik iets zocht dat bij mijn westernzadel paste en de techniek ervan sprak me aan. Ik rijd er nu een maand of tien mee.

Zijn er bokkers die deze beugels ook hebben? En wat zijn jullie ervaringen?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:05

De beugels waar jij mee rijd ken ik niet, maar zien er wel veilig uit. Is het voetbed niet heel smal t.o.v normale western beugels?
Ik ben alleen bekend met deze veiligheids- westernbeugels

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 21:52

Ze zijn even breed als mijn westernbeugels waren. Ik heb zo net even wat foto's gemaakt, ik zit op mijn zadelbok, dus het is een beetje gek, maar het gaat om het idee. Ik rijd met jodhpurs (met stalen neuzen). Je hebt ze ook met leer bekleed, erg mooi, zeker voor westernzadels, maar dat was met te begrotelijk.

Afbeelding

Afbeelding

voor degene die de werking er niet van kennen, de binnenbeugel klikt los als je neus van je schoen klem komt tegen de bovenkant van de binnenbeugel. Dan scharniert die binnenbeugel naar buiten en kan in zijn geheel eraf waardoor je voet niet vast blijft zitten.

Je kunt het ook als opstijghulpje gebruiken, door de binnenbeugel naar onderen te draaien.

https://www.youtube.com/watch?v=wh_ICiEa1S4