Ten eerste, sorry als het verkeerd staat.
Mijn paard heeft een diepe hoefzweer gehad, en 2 weken daardoor op de kliniek gestaan.
Ze heeft nu een enorme gat in d'r hoef zitten, wat absoluut niet nat mag worden, zodat het ook kan gaan drogen.
Ze mag hierdoor dus ook absoluut niet buiten in de regen staan, of in de modder enzo.
Om niet teveel verder in details te treden, mag altijd via PB natuurlijk, even een foto van haar hoef:

Je kan dus als het ware door het gat heen kijken naar de grond, op foto zie je dit niet heel duidelijk:

Maar, wissel het verband om de dag, nu had ik het met een stal genootje over, dat ik van de week net zo warm was als afgelopen dagen, het verband even een dagje of een half dagje af wil laten, en even op de paddock te zette, mits de grond en gras natuurlijk droog is! Maar toen vertelde ze me, dat misschien een springschoen een optie was, zodat het toch kan drogen, en even het verband eraf kan.
Nu was eigenlijk mijn vraag, welke springschoen is hier geschikt voor, of maakt dat niet veel uit?
En welke zijn stevig, ik heb geen idee hoe ze er op reageert, en tot heden ook nog niet met het idee om ze vaker te gaan gebruiken.... Normaal kijk ik even via MP oid, maar dat durf ik in dit geval vanwege haar hoef niet goed aan!
Het is meer in de zin dat het verder kan gaan drogen aan de "lucht"....
Zodra het gat droog blijft, en alles is echt kurk droog, dus de grond, het gat, mogen we training weer lichtjes weer op gaan bouwen, maar zelf ben ik er nog even iets voorzichtiger mee!

Iemand tips?