Ze loopt momenteel onder een 16 inch veelzeidigheidszadel maar die ligt niet zo prettig op mijn paardje. Ik ben zelf geen zadel expert, maar als mijn zadel naar voren schuift tijdens het rijden en mijn paard met zadel op niet stil wil staan als ik opstap en zonder zadel wel braaf blijft staan zegt dat voor mij al genoeg

Nu heb ik al een beetje research gedaan en ben ik erachter gekomen dat ik waarschijnlijk het beste voor een klein en licht zadeltje kan gaan. Ik heb een kruising Drumhorse x Welsh dus ze is vrij breed gebouwd en heeft dus echt 0,0 schoft; je voelt eigenlijk amper waar de nek eindigt en de rug begint, zo weinig schoft heeft mevrouw

Ze heeft wel een erg korte rug, en heeft een schofthoogte van ongeveer 1,35m.
Ik had gelezen dat ik dan het beste voor een 14 inch round skirt lichtgewicht westernzadel kan gaan. Klopt dit een beetje, of heb ik het nu helemaal verkeerd ingeschat?
De semi-quarter etc. maten ben ik nog niet bekend mee, ik weet nog niet zo goed wat dat inhoud. Aankoop van een zadel gaat ook volledig in overleg met de eigenaar van mijn bijrijdpaardje, die toevallig ook zadelmaker/zadelpasser is. Wees dus niet bang dat ik zo even een zadeltje koop en erop gooi zonder ook maar iets te weten

Lang verhaal over vanalles, maar eigenlijk kort gezegd vraag ik me af waar ik een geschikt zadel voor mijn pony kan vinden voor een betaalbare prijs (en met betaalbaar ben ik eigenlijk op zoek naar iets onder de €1000, het liefst zo ver mogelijk daar onder als het even kan

Nieuw of tweedehands maakt mij niet zoveel uit. Aanraden voor bepaalde boomloze zadels graag goed onderbouwen met informatie over de zadels; als je een boomloos zadel weet dat toevallig hartstikke fijn is om mee te rijden hoor ik dat ook graag. Sta eigenlijk bijna overal wel voor open, zolang het betaalbaar is en mijn paardje er gewoon prettig mee kan lopen