Zadel scheef, wat nu? Interessant artikel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Zadel scheef, wat nu? Interessant artikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:18

Via Facebook stuitte ik op een heel interessant artikel over zadels. Het gaat er over hoe een zadel scheef kan worden, door normaal gebruik of fabrieksfouten, en wat je eraan kunt doen.

Nou heb ik zelf geen eigen paard, en dus niets aan de informatie. Maar ik wou dit toch wel graag met jullie delen. Al kan ik er maar 1 iemand mee helpen die zegt: "Verrek, dat herken ik, dat is er mis met mijn zadel!", dan ben ik al blij!

Dus hierbij de link naar het artikel: http://horseconnect.nl/scheef-zadel-hoe-nou/. Misschien heeft iemand er wat aan!

tijger22

Re: Zadel scheef, wat nu? Interessant artikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:29

Het lijkt me wel leuk om Bokkers met een zadel te vragen of ze dit ook eens willen checken. Ben namelijk benieuwd hoeveel zadels er dan uit komen die scheef zijn.
Want vaak zijn we overtuigd dat onze eigen zadels recht zijn, maar is dit ook wel echt zo?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:15

Ik heb paar jaar geleden een oude SLK Albion overgekocht van mijn Engelse instructrice. Zadel hadwat meer wol onder rechter voorkant van de kussens. Nooit echt naar gekeken, maar toen de zadelfitter kwam, hij heeft de zadel nagecheck en het viel hem direct op. Toen gewoon zadel meegenomen en bracht terug weer recht en zonder die extra vulling in de kussens. Nu weet ik tenminste hoe en naar wat moet ik kijken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:19

Hier een jonge prestige van iemand overgenomen die compleet scheef was in de vulling. Gelukkig de boom enz in orde.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:47

Mijn zadelmaker ziet mijn zadel meestal om de tien tot twaalf maanden. De laatste keer meende ik dat het iets scheef was en dat bleek ook zo. De vulling hebben we dan wat scheef gereden. Mijn zadelmaker zorgt ervoor dat het weer recht gevuld wordt en dan kunnen we weer verder.