Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:33

rien10 schreef:
Spenk schreef:
Nou je weet wel meteen te zeggen dat je ze eigenlijk bij geen enkel paard mooi vindt liggen.

Daar reageren MwM en ik op. En dat komt dus heel vaak omdat mensen niet meten maar gewoon maar iets kopen op hoop van zegen.

In dit topic zijn nu weer een aantal foto's geplaatst. En al die dekens vind ik niet mooi liggen. Dat is deels niet passen, maar deels gewoon de pasvorm. Geen loopsplitten. Geen rugmodel, de rug is recht. En daardoor sluit de stof niet aan op het paard. Ik vind dan dat ze niet mooi liggen.


Daarom twijfel ik heel erg, heb bij de recuptex al een extra vervreedstuk gekocht (big neck bestond nog niet), want Gelders gefokt dus flinke voorkant.

Nu wil ik eigenlijk een turnout maar durf niet zo goed vanwege dus het missen van de loopsplitten.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:44

ApplePapple schreef:
Slmt9 schreef:
@applepapple: trekt de deken bij jou achter dan niet scheef?


Nee, trekt niet schreef. Blijft mooi liggen.


Ik ben jaloers :D hier trekt hij dan strak op de borst en valt achter scheef, of ik er nu singels aan doe maakt helaas ook niet uit. Daardoor ook schuurplekken op de borst.

different1
Berichten: 3642
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:59

Loopsplitten zijn vaak te kort en zitten te ver naar achter, waardoor ze juist op de schouderpunten gaan schuren...
Bucas Irish is de enige deken waar ons paard géén schuurplekken van krijgt, omdat door de schouderplooien de deken juist net wat van de schouderpunten afstaat.
Alleen is de borstsluiting voor het mooie net te hoog, maar ons paard heeft ook een lastige bouw voor dekens: smalle borst, hals wat diep uit de borst en mega schoft.
Amigo met dubbele rechte sluiting krijgt ze schuurplekken van, wil nog wel een v-sluiting proberen.

Thrive

Berichten: 995
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:45

Interessante discussie over de pasvorm. Ik heb gister de recuptex van een stalgenootje op mijn (sportieve/smalle) haflinger mogen passen en liep ook tegen de pasvorm aan. Qua lengte lag hij goed, maar ondanks dat ze heel fijn gebouwd is lag hij super strak op de schoft als ze haar hoofd/hals ook maar iets liet zakken, kreeg mijn hand er niet meer tussen... Weet iemand of dat is opgelost met de big neck versie? Ik kan die helaas niet even lenen van iemand om te kijken hoe die ligt, maar durf de gewone versie in ieder geval niet aan als hij zo strak trekt.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:01

rien10 schreef:
Spenk schreef:
Nou je weet wel meteen te zeggen dat je ze eigenlijk bij geen enkel paard mooi vindt liggen.

Daar reageren MwM en ik op. En dat komt dus heel vaak omdat mensen niet meten maar gewoon maar iets kopen op hoop van zegen.

In dit topic zijn nu weer een aantal foto's geplaatst. En al die dekens vind ik niet mooi liggen. Dat is deels niet passen, maar deels gewoon de pasvorm. Geen loopsplitten. Geen rugmodel, de rug is recht. En daardoor sluit de stof niet aan op het paard. Ik vind dan dat ze niet mooi liggen.


Kan je een foto plaatsen van een goed passende deken, zoals jij hem bedoelt?

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:49

@Marit horseware gaat sowieso niet tot mijn mini maten. Ik gebruik voornamelijk MHS, EJ, Nika en een enkele keer BR en premiere equine. Die laatste twee zijn namelijk erg wisselend qua pasvorm. Ik heb nog niks gevonden wat in het voorjaar hun zwakke wintervacht er niet af schuurt op de schouders. Verder de hele winter geen last van schuurplekken, alleen op het moment dat ze dus wisselen van winter naar zomer vacht. De recuptex ligt op Jorie trouwens wel enigzins oké qua vorm. En mijne waren inderdaad dus voorbeelden waarom ik geen bucas koop. Misschien voor Alex toch die 70/100 proberen maar dan wil ik live kunnen passen eerst.

MaritB

Berichten: 8640
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:54

Ik vind die dekens echt vreselijk qua gewicht van sluitingen en pasvorm, grappig hoe verschillend dat is.

Horseware amigo petite is toch wel klein genoeg?

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:02

Ik ben bang dat horseware weer net tussenin zit qua maat. Ik heb echt 105 of 110 nodig, geen 106 of 114. Zelfde probleem als bucas dus een beetje. Ik weet niet hoe het valt en ze zijn erg duur dus ik doe het met andere merken ook al vallen die als soepjurken. Ik dacht dat pony de kleinste versie was.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:09

@lies Afbeelding
Afbeelding
Dit is een HH. Geen Highliner. De deken volgt de vorm van de rug en trekt nergens. Is voldoende ruim op de borst en hals.

Edit: mensen lief. Wat een oer- slechte foto’s.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 23-10-23 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:23

Nog maar eens proberen
Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:40

Thrive schreef:
Interessante discussie over de pasvorm. Ik heb gister de recuptex van een stalgenootje op mijn (sportieve/smalle) haflinger mogen passen en liep ook tegen de pasvorm aan. Qua lengte lag hij goed, maar ondanks dat ze heel fijn gebouwd is lag hij super strak op de schoft als ze haar hoofd/hals ook maar iets liet zakken, kreeg mijn hand er niet meer tussen... Weet iemand of dat is opgelost met de big neck versie? Ik kan die helaas niet even lenen van iemand om te kijken hoe die ligt, maar durf de gewone versie in ieder geval niet aan als hij zo strak trekt.


Bij mijn paard had ik hetzelfde. De big neck loste dit probleem niet op en een borstverbreder ook niet. Een high neck misschien wel, maar die heb je niet in de recuptex variant.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:41

Rien, dank voor je antwoord!
Ik stuur even een pb, om het topic niet te vervuilen!

different1
Berichten: 3642
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 06:24

rien10 schreef:
Nog maar eens proberen
[ [url=m/bZKkKl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is een zweetdeken of zomerdeken denk ik?
Ik vermoed dat als een regrndeken zo ligt hij gaat doorlekken op de rug.
Daarbij zie je de bovenste borstsluiting precies op de schouderpunten zitten.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:43

Dit is inderdaad een zomerdagen.
Ik snap ook wel dat Bucas geen naden op de rug heeft vanwege waterdicht zijn. Maar ik houd gewoon niet van die pasvorm. Ik vind de dekens niet mooi liggen. Daar hoef ik me niet over te verdedigen. Ik denk dat n tecuptex goed is voor mijn pony. Ik houd niet van die pasvorm. Ik denk er over na om er een aan te schaffen. En nu stop ik met de pasvorm discussie

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:06

Die zweetdeken zit in mijn ogen ook niet mooi lijkt zeker een maat te groot. Zo zie je maar zoveel mensen zoveel wensen. Maar als je de pasvorm van bucas zo waardeloos vindt snap ik niet dat je niet gewoon een ander merk deken neemt. De therapy werking is ombewezen immers en je hebt ook back on track en rambo met vergelijkbare dekens.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:10

Ja, ik ben ook naar andere merken aan het kijken.


Wat betreft Sluiting op de schouderpunt : goede tip. Leermoment voor de volgende keer.

baudyh

Berichten: 4289
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:26

Ik had altijd alleen rambo dekens maar mijn oude pony ging krimpen en ging van 6.0 naar 5.9 maar het zat gewoon niet meer.
Nu heeft hij de 5.9 van bucas en die zit goed. Mijn paard past zowel de 6.3 van rambo prima als de 6.3 van bucas.
Ze zijn allebei niet breed van voren.
Het is niet zo dat de dekens niet bij je pony of paard passen, maar andersom. De pony past niet bij de deken. Mijn ervaring is wel dat we geneigd zijn om een maat te groot te kopen. En dat komt zeker bij bucas niet te goede van de ligging.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:07

baudyh schreef:
Ik had altijd alleen rambo dekens maar mijn oude pony ging krimpen en ging van 6.0 naar 5.9 maar het zat gewoon niet meer.
Nu heeft hij de 5.9 van bucas en die zit goed. Mijn paard past zowel de 6.3 van rambo prima als de 6.3 van bucas.
Ze zijn allebei niet breed van voren.
Het is niet zo dat de dekens niet bij je pony of paard passen, maar andersom. De pony past niet bij de deken. Mijn ervaring is wel dat we geneigd zijn om een maat te groot te kopen. En dat komt zeker bij bucas niet te goede van de ligging.

Ik moet wel een beetje lachen om wat je schrijft qua passen.
Dus als ik een deken heb, die niet goed op mijn pony ligt, moet ik een andere pony kopen, geen andere deken. Want dat is eigenlijk wat je schrijft. :D Flauw, I know.

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:42

Ik heb weinig andere keuze, daar er simpelweg geen recuptex in de pony zijn maat is. Of welk ander merk magneet dekens dan ook. Maar hij loopt wel degelijk beter met dan zonder. Dus dan maar een iets te grote waar zijn vriend overigens wel oké in past. Dit is mijn voorbeeld van een deken wat goed op maat ligt voor de grootste, onderdeken van mhs maat 110, ligt als een huis:
Afbeelding

En voor wie lachen wil, mijn pa doet het niet altijd goed. Dus dit is dezelfde pony in Alex zijn 200 gram winter deken maat 105. _O-
Afbeelding

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:46

Back on Track heeft een losse rug. Misschien kan je daar iets mee, bij een kleine pony? In naaien in een deken of zo, of met een singeltje vastleggen?

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:54

Die zijn ook veel te groot. Dan zou ik er al een kwart vanaf moeten knippen. En in de breedte ook een stuk. Ik dacht bijna aan de grootste voor honden van bucas. Die is namelijk 75 op de rug, alleen pony is wel wat ronder dan een Deense Dog. Alhoewel als een new foundland er ook in moet passen. Daarom dat als ik ooit de mogelijkheid heb om te kijken of hem in de 70/100 kan proppen. Heel soms past hij namelijk in een 100. Zoals bvb deze gewonnen zweetdeken:
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4696
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:43

Ik heb vandaag de recuptex light mesh op mn nieuwe merrie gehad, ook bij haar past ie niet goed, veel te krap, en klein… ze draagt van horseware 6’9 mn recuptex is een 7’0 en die was zelfs te kort voor het mooie, wel jammer had em graag als onderdeken gebruikt, want ze werd er wel super chill van. Dus nu maar af en toe op

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:35

Vandaag de recuptex weer eens op gedaan en ik vind hem heel mooi liggen op mijn pony

Pfff hij wil geen foto toevoegen...

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:45

Lukt t nog steeds niet? :D Wel benieuwd!

Heb zojuist ook de Recuptex cooler besteld (in limited edition, scheelde toch weer 4 euro bij Hypostore :') ).
Paard zit momenteel in de lappenmand door een ongeluk. Fysio is 3 weken geleden geweest en ze zat behoorlijk vast in d'r rug. Doe nu oefeningen met d'r aan de hand, maar misschien kan de deken ook iets helpen in het herstel. Ben benieuwd!

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 06:56

Afbeelding
Dit krijg ik... Haha, heb het gisteren nog heel de avond geprobeerd....