Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:33

Mijne is 1.49,5 en heeft 195

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:35

Maten vallen vrij normaal neem ik aan

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:37

Ik zou voor 190gaan.

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:54

Niemand ervaring met de recuptex uitrijdeken? :)

Jester_

Berichten: 12273
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 14:55

Nee hij lijkt mij weinig toe te voegen. Nu zeggen ze 2 uur van te voren opdoen dus ik snap het nut van de uitrij deken dan niet :)

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:41

Jester_ schreef:
Nee hij lijkt mij weinig toe te voegen. Nu zeggen ze 2 uur van te voren opdoen dus ik snap het nut van de uitrij deken dan niet :)


Ik heb zelf ook de gewone, dus dan leek mij de uitrijdeken net wat toevoegen qua dat je de tijd wat verlengt als je die gelijk op doet als je gaat opzadelen.

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:42

Ik stap gewoon warm met de gewone deken
Dat paard is wel erg braaf. Met een gekke jonge zou ik het niet doen.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:11

Jooliieen schreef:
Jester_ schreef:
Nee hij lijkt mij weinig toe te voegen. Nu zeggen ze 2 uur van te voren opdoen dus ik snap het nut van de uitrij deken dan niet :)


Ik heb zelf ook de gewone, dus dan leek mij de uitrijdeken net wat toevoegen qua dat je de tijd wat verlengt als je die gelijk op doet als je gaat opzadelen.

Dit is precies de reden waarom ik hem heb aangeschaft,wij bouwen op vreemde locatie behoorlijk wat spanning op tijdens het rijden en met de rijdeken op is het een stuk minder.
Werkt dus zeker nog door.
Ik bouw op naar 1.5 uur voor het rijden, dan de nierdeken erop en rijden en na t rijden weer een uurtje de gewone recuptex op.

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:15

Mij lijkt de uitrijdeken vooral ook fijn voor mensen die geen tijd hebben om de recuptex een uur vooraf op te doen.
Ik heb zelf echt geen tijd om een uur eerder naar stal te komen voor zoiets.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:09

Gister voor het eerst gehoord over deze deken..
Heb het hele topic doorgelezen en wat YouTube filmpjes gekeken.
Uiteindelijk de deken en de hals besteld! Ik hoop dat het er morgen/dinsdag is zodat ik dan kan beginnen met opbouwen. Heeft iemand advies over het opbouwen?
Als ik hem dinsdag, woensdag en donderdag zo’n 2/3 uur opleg, kan hij dan vrijdagavond na het wassen/vlechten enz opgelegd worden tot de volgende ochtend/transport richting concours en dan na de proef op de trailer weer?

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:24

Danique07 schreef:
Gister voor het eerst gehoord over deze deken..
Heb het hele topic doorgelezen en wat YouTube filmpjes gekeken.
Uiteindelijk de deken en de hals besteld! Ik hoop dat het er morgen/dinsdag is zodat ik dan kan beginnen met opbouwen. Heeft iemand advies over het opbouwen?
Als ik hem dinsdag, woensdag en donderdag zo’n 2/3 uur opleg, kan hij dan vrijdagavond na het wassen/vlechten enz opgelegd worden tot de volgende ochtend/transport richting concours en dan na de proef op de trailer weer?


Als die dagen ervoor geen gekke dingen veroorzaakt kan dat mijn inziens wel.


Josien_ schreef:
Mij lijkt de uitrijdeken vooral ook fijn voor mensen die geen tijd hebben om de recuptex een uur vooraf op te doen.
Ik heb zelf echt geen tijd om een uur eerder naar stal te komen voor zoiets.


Ik heb hem standaard op het paard. Ik heb ook geen tijd om veel eerder erop te leggen en dan te wachten.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:04

Bedankt voor je reactie!
Iemand anders tips oid voor het opbouwen?

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:16

Jeeh leuk Danique!
Ik had hem de eerste keer 1 uurtje voor het rijden opgelegd en vanaf toen gelijk 2 uur van te voren, dat ging goed.
Ik zou hem alleen niet snachts opleggen, aangezien je alles dan al 12 uur voor de wedstrijd activeert. Dan kun je hem misschien beter opdoen als je op stal komt en in de trailer naar wedstrijd toe, en tijdens het wachten daar. Dan ben je meestal in totaal ook al wel 1,5 tot 2 uur verder. Succes!

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:21

Jooliieen schreef:
Jeeh leuk Danique!
Ik had hem de eerste keer 1 uurtje voor het rijden opgelegd en vanaf toen gelijk 2 uur van te voren, dat ging goed.
Ik zou hem alleen niet snachts opleggen, aangezien je alles dan al 12 uur voor de wedstrijd activeert. Dan kun je hem misschien beter opdoen als je op stal komt en in de trailer naar wedstrijd toe, en tijdens het wachten daar. Dan ben je meestal in totaal ook al wel 1,5 tot 2 uur verder. Succes!


Hey! Ben jij ook fan? Zal je binnenkort wel weer eens tegenkomen op concours!

Ja dat is ook wel een goed idee om hem dan pas op te leggen. Kan de deken wel op tijdens het knotten (na het wassen als hij droog is?) of moet daarna nog beweging komen? Of dan beter de deken op doen die hij tijdens de nacht dan draagt?

Ik denk er nog wel over na om hem op te bouwen tot onderdeken, aangezien ik de deken niet vaak 2 uur van te voren kan opleggen (behalve naar de club/concours)

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:42

Yes, ik ben ook fan! :)
Leuk dat je weer gaat starten! :D Kom ik je binnenkort vast weer een keer tegen inderdaad!
Ja na het wassen als hij droog is kun je hem gewoon opleggen, dan heb je hem op tijdens het knotten, in de trailer en tijdens het wachten op wedstrijd.
's nachts zou ik dan gewoon de deken op doen die hij normaal ook draagt, maar dat is mijn mening, er zijn hier vast ook mensen die daar anders over denken ;)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:20

Sinds dat de Bucas Recuptex er is in kleine maatjes, zit ik ook al te denken om hem aan te schaffen voor mijn minishet, omdat ik er zoveel goede verhalen over hoor. Ik doe o.a. aan mennen met Luna, ook gaan we af en toe op wedstrijd, maar ze staat momenteel niet volop in training, omdat ik zelf studeer & ergens anders op kamers zit. Nu twijfel ik dus enorm of ik de deken zal aanschaffen of niet.

Als ik op stal ben, heb ik echt niet altijd de tijd om de deken zo lang van tevoren en na het trainen op te leggen. Ze staat bij familie aan huis & ik wil hun ook niet opzadelen met al teveel gedoe van dekens wisselen etc etc. Ik ben dus ook vaak doordeweeks niet zelf op stal.

Nu lees ik ook wel mensen die de deken gebruiken als onderdeken, dat zou ik (na wat opbouwen natuurlijk) eventueel ook wel kunnen doen (mits de deken niet gaat schuiven/trekken). Als een hoeveel grams onderdeken zou je de Recuptex kunnen zien, wat denken jullie?

Ik twijfel dus omdat ik gewoon niet elke dag op stal kom en de ene week meer train dan de andere week, maar ik hoor gewoon zoveel goede verhalen dat ik hem eigenlijk wel echt graag zou willen aanschaffen. Wat is jullie mening? :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:38

Zijn er mensen die verschilledde therapiedekens getest hebben op hun paard?

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:24

@Suikermeisje: Als je je hand tussen paard en deken legt voel je wel wat de deken doet. Ik leg hem in ieder geval niet de hele dag/nacht maar een uurtje of 2 voor het rijden. Ik vind dat teveel van t goede. Als je m oplegt voordat je je paard op de trailer zet tot je moet zadelen is dat vaak ook al genoeg om er profijt van te hebben.

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:30

Babootje schreef:
@Suikermeisje: Als je je hand tussen paard en deken legt voel je wel wat de deken doet. Ik leg hem in ieder geval niet de hele dag/nacht maar een uurtje of 2 voor het rijden. Ik vind dat teveel van t goede. Als je m oplegt voordat je je paard op de trailer zet tot je moet zadelen is dat vaak ook al genoeg om er profijt van te hebben.



Ik heb m al ff hoor, ik denk dat je reageert op degene waarop ik reageerde.
Ik leg hem 24/7 op in de koudere maanden. Paard blijft veel soepeler met de deken op en merk niet dat dit afneemt na een aantal weken.

naomie83

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-06-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:59

lissie_zigor schreef:
lissie_zigor schreef:
Hallo allemaal

Ik ben bezig met een onderzoek naar de werking van therapiedekens/ dekjes. Nu vraag ik mij af of hier mensen zijn die er al ervaring mee hebben?
Heb je er ervaring mee? Stuur mij dan even een mailtje om mee te helpen met mijn onderzoek info@h3massage.nl

Benieuwd naar het onderzoek? Of vragen/opmerkingen hier over, of heb je nog theoretisch materiaal wat ik kan gebruiken? Stuur mij gerust een bericht!


De dekens die ik momenteel aan het testen ben zijn de 'fir tech ' van catago dekens en dekjes. Als hier ook al ervaring mee is hoor ik dat graag!


Ik heb zelf de Catago Fir tech Sjabrak en beenkappen en ben er echt heel erg blij mee.
Zeker van de zomer was mijn paard niet overdreven bezweet na het rijden onder haar sjabrak, en haar benen blijven mooi op temperatuur.
En het ziet er ook nog eens heel erg mooi uit. En het is zeker betaalbaar voor de kwaliteit die je krijgt.

Gr kim

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:48

Ik heb net de uitrijdeken binnen gekregen, maar de stof lijkt wel anders als die van de gewone recuptex, mensen ervaring mee?

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:26

iemand die de recuptex direct als onderdeken is gaan gebruiken ipv opbouwen?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:28

Ik heb gisteren een hele serie bucas dekens gekocht waaronder ook een recuptex. Ik heb hem gekocht met het idee hem ook hele dagen op te kunnen laten. Heb ook een 300 grams bucas gekocht met stay dry voering. Ik heb daar de recuptex onder gedaan. Maar vraag mij nu bijna af of ik de recuptex niet kleiner had moeten nemen. Hij trekt wat naar achteren toe.

Afbeelding
Onder de winterdeken


Afbeelding
Als hij met hoofd om hoog staat


Afbeelding
Als hij met hoofd naar beneden staat

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:10

Ik heb laatst los gestapt met mijn Ionic deken en had de deken ook over mijn benen liggen, was heerlijk!

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:43

Daatje schreef:
iemand die de recuptex direct als onderdeken is gaan gebruiken ipv opbouwen?


Ik per toeval. Heb een dagje opgebouwd, en zodat was het ineens heel erg koud, terwijl ze nog met de Recuptex opstond. Heb toen aan iemand gevraagd om haar deken eroverheen te gooien, anders moest ik toch zelf naar stal om andere dekens te zoeken. En ik had het ook heel koud .
Ze heeft het nu echt heerlijk, haar rug is fijn warm, heel anders dan met een normale deken.