Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 06:57

Afbeelding

Jaaa, hij doet het weer

Zo zie je maar weer dat het veel verschil uit maakt uit welke hoek je de foto's neemt


Afbeelding

Maar hij ligt echt mooi. Precies op de Staart aanzet zonder aan de voorkant te knellen of iets. Hij staat hier natuurlijk zelfs te eten

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:23

Mijne is binnen, maar hij knelt op de hals. Moet ik nu een big neck hebben, of is die alleen ruimer op de schouders?

Afbeelding

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:20

Ik heb voor de liefhebber nog een gloednieuwe back on track supreme fleecedeken maat 195 te koop.

Kaartjes zitten er nog aan.
Model ligt niet fijn op m'n paard.

Advertentie staat op MP.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 14:50

_pauline_ schreef:
Ik heb voor de liefhebber nog een gloednieuwe back on track supreme fleecedeken maat 195 te koop.

Kaartjes zitten er nog aan.
Model ligt niet fijn op m'n paard.

Advertentie staat op MP.


Valt deze ook een maat kleiner ?
En wat is je vp?

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 15:20

Helaas te groot voor die van Nouvel, dus staat nog te koop

Ondertussen ook op de bokt markt gezet

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:53

Ik zit er over te denken om voor mijn paard ook een therapie deken aan te schaffen.
Na een half uurtje een recuptex van een vriendin op gehad te hebben leek hij op zijn onderrug beter los te laten.

Maar nu kwam ik tijdens het zoeken naar therapie dekens ook de Premier Equine Magni-Teque tegen. Die is met hals er aan zelfs minder duur dan de recuptex zag ik.

Zijn er inmiddels ervaringen met de Premier Equine Magni-Teque?

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:55

Valt de limited edition (de zwarte) wat smaller rond de hals/schouders?
Op de foto's lijkt het wel zo namelijk.
Ik twijfel tussen de gewone (blauw/oranje) een maat je kleiner te bestellen of de limited.
Dacht dat iemand hier ze beide gepast had maar kan het niet meer terug vinden.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:00

different1 schreef:
Valt de limited edition (de zwarte) wat smaller rond de hals/schouders?
Op de foto's lijkt het wel zo namelijk.
Ik twijfel tussen de gewone (blauw/oranje) een maat je kleiner te bestellen of de limited.
Dacht dat iemand hier ze beide gepast had maar kan het niet meer terug vinden.


Ja! In het algemene dekentopic besproken. De zwarte paste mijn paard niet op hals en schouders, de blauwe in dezelfde maat wel.

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:24

Ik zou graag een recuptex/therapy willen proberen op mijn pssmer met artrose in de rug.

Maar.....het is een grote koudbloed die een bigneck nodig heeft :+ . Nu zag ik dat ze tegenwoordig een staldeken in bigneck hebben. Tja de mijne loopt buiten en heeft het eerder te warm dan te koud. Ze is al geen fan van dekens en stapelen komt het draagcomfort niet ten goede.

Kwam hier in dit topic een post tegen van iemand die de werkzame stof over heeft gezet in een ander deken. Ben handig genoeg dus dat lijkt me wel wat om dan in haar bucas smartex te naaien.

Wie o wie heeft er een (ouder) recuptex/therapy deken liggen vanaf maat 6'6 155/205 die rijp is voor de sloop? Vind het namelijk een beetje zonde om een nieuw of net deken alleen voor die voering te demonteren :=

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:26

Koop dan de sjaal dat had deze persoon ook gedaan volgensmij?

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:33

Spenk schreef:
Koop dan de sjaal dat had deze persoon ook gedaan volgensmij?

Is dat genoeg stof voor zo'n groot paard dan?

Edit: de sjaal is 130x40. Te klein voor een trekpaard rug dus.
Laatst bijgewerkt door Floortje_NL op 05-11-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:34

Ik acht de kans ook nihil dat iemand een oude deken voor je heeft eigenlijk... een bucas deken gaat makkelijk 10 jaar mee.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:40

Floortje_NL schreef:
Ik zou graag een recuptex/therapy willen proberen op mijn pssmer met artrose in de rug.

Maar.....het is een grote koudbloed die een bigneck nodig heeft :+ . Nu zag ik dat ze tegenwoordig een staldeken in bigneck hebben. Tja de mijne loopt buiten en heeft het eerder te warm dan te koud. Ze is al geen fan van dekens en stapelen komt het draagcomfort niet ten goede.

Kwam hier in dit topic een post tegen van iemand die de werkzame stof over heeft gezet in een ander deken. Ben handig genoeg dus dat lijkt me wel wat om dan in haar bucas smartex te naaien.

Wie o wie heeft er een (ouder) recuptex/therapy deken liggen vanaf maat 6'6 155/205 die rijp is voor de sloop? Vind het namelijk een beetje zonde om een nieuw of net deken alleen voor die voering te demonteren :=


Past het ook niet met een borstverbreder?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:23

Floortje_NL schreef:
Ik zou graag een recuptex/therapy willen proberen op mijn pssmer met artrose in de rug.

Maar.....het is een grote koudbloed die een bigneck nodig heeft :+ . Nu zag ik dat ze tegenwoordig een staldeken in bigneck hebben. Tja de mijne loopt buiten en heeft het eerder te warm dan te koud. Ze is al geen fan van dekens en stapelen komt het draagcomfort niet ten goede.

Kwam hier in dit topic een post tegen van iemand die de werkzame stof over heeft gezet in een ander deken. Ben handig genoeg dus dat lijkt me wel wat om dan in haar bucas smartex te naaien.

Wie o wie heeft er een (ouder) recuptex/therapy deken liggen vanaf maat 6'6 155/205 die rijp is voor de sloop? Vind het namelijk een beetje zonde om een nieuw of net deken alleen voor die voering te demonteren :=


Is dan de recuptex turnout niet een beter idee?

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:24

mavantos schreef:
Past het ook niet met een borstverbreder?

Nog nooit geprobeerd bij haar maar denk dat de zijkanten dan te kort zijn en de borstsluiting nog steeds te hoog zit. Bigneck is niet alleen breder maar ook dieper uitgesneden.

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:26

JenniferU schreef:
Is dan de recuptex turnout niet een beter idee?

Die is er helaas niet in een bigneck model.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:23

Ik zou het gewoon eens proberen met een borstverbreder en anders de sluitingen nog lager laten zetten bij een naaister?

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:04

Heel blij met de limited van Bucas
Afbeelding

Ben benieuwd of ik er met rijden ook iets van merk, al is ze ondanks d'r 19jr altijd een elastiekje om te voelen.
Ik vind het sowieso een fijn idee om deze deken op te leggen, de spieren in de bovenlijn worden allicht wat warmer gehouden en dat is met haar leeftijd wel zo prettig.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:40

Merken mensen echt verschil tussen deze deken of een zweetdeken.?
Qua losser/ fijner/ meer relaxed

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:48

Ja, de spieren worden zacht als boter. Dat is met een gewone deken niet altijd het geval. Ik heb wel een walker gekocht, dus als hij strak onder zn gewone dekens vandaan komt, krijgt hij zn walker nog even op.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:05

Het is totaal niet te vergelijken imo. Niet bij mijn paard iig. Zweetdeken merk ik niks van, gewoon dikkere deken op een beetje en recuptex een groot verschil.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:10

Muze schreef:
Merken mensen echt verschil tussen deze deken of een zweetdeken.?
Qua losser/ fijner/ meer relaxed

Mijn pony komt s ochtends niet meer stijf/bijna kreupel de stal uit en met een gewone 100 gram wel. Oftewel zijn spieren blijven op stal soepeler. En ook merk ik dat hij met deze deken op sneller ligt te pitten dan zonder. Hij slaapt nu vaak even tussen 5 en 6 uur als ik de deken heb opgedaan voor zijn menles om 7 uur s avonds.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:37

Ik heb zowel de zweetdeken als de outdoor variant. Ik had het idee dat ze de zweetdeken wel heel prettig vond als ze hem op had. De momenten dat ze de zweetdeken op had waren elke keer vrij kort. Nu met de outdoor die ze de hele dag op heeft, heb ik wel het idee dat ze losser door het lijf loopt. Ik heb het gevoel dat ze veel sneller, beter en fijner begint te lopen zodra je je training begint. Ben wel echt enthousiast over de deken. En wanneer je de deken registreert heb je 3 jaar garantie ipv 2. Als je de aanschaf over 3 jaar verspreid dan valt het ineens wel mee. Al vond ik het in eerste instantie een hele pijnlijke aanschaf :+

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:10

Ik zit in twijfel om een bucas therapie onderdeken of toch de turnout te kopen.
Lees dat de turnout lang uitvalt? Maar in vergelijking met de gewone therapy of met een andere outdoor van bucas?

Hoe zit het met deze 2 qua maatvoering?
Van de power turnout heeft mijn paard de 5,9 en van de buzz off de 6,0

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:46

Therapy mesh/onder deken heeft die van mij 183, maar is eigenlijk net te ruim bij de borst. Turnout heeft ze 175 en zit perfect.