Advies gevraagd: pony met korte rug, passend zadel gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LienC

Advies gevraagd: pony met korte rug, passend zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 19:08

Hallo allemaal,

Mijn pony is uit zijn derde zadel gegroeid en nu ben ik op zoek naar advies.

Even een situatieschets:
Het gaat om een NRPS, een grote E-pony met een korte rug. Hij wordt deze week 6 jaar oud. Vorig jaar in juni (dus ongeveer 9 maand geleden) is hij zadelmak gemaakt. Hij is de laatste maanden dus weer ontzettend veranderd. Vandaag is de osteopaat langs geweest en ook zij had twijfels bij het zadel. Van voor is het zadel te nauw geworden. De zadelmaker is 3(!) maand geleden geweest en toen is het huidige zadel aangepast. Helaas is het nu tijd voor het volgende zadel. Helemaal tevreden ben ik niet over de zadelmaker destijds.

Afbeelding
Een hele goede foto heb ik niet, deze is van herfst vorig jaar. Inmiddels rondere billen, meer spieren en een minder bolle buik.

Maar aangezien ik een beetje moe word van telkens een ander zadel, hoop ik dat iemand hier een goed idee heeft. Ik heb gelezen over diverse zadel die meer aanpasbaar zijn. Wat hebben de bokkers met paarden/pony's met een korte rug op hun paard liggen? En welke zadelmaker/zadelpasser raden jullie aan? Budget: onder de 1000 euro zou fijn zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:10

Ik heb een Massimo Dressuur II op mijn pony met enorm korte rug liggen, wel een 16.5 inch omdat ik zelf ook maar klein ben. Nieuw ligt deze alleen wel ver boven je budget :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:11

Mijn tinkermerrie heeft ook een erg korte rug! Ik heb een boomlooszadel gekocht.

Omdat ze zo jong is en is ingereden in september 2016 (en dus van alle kanten gaat groeien). In februari is de zadelpasser gekomen en toen heb ik een zadel gekocht van barefoot.

LienC

Re: Advies gevraagd: pony met korte rug, passend zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 19:22

Ghostattack: Deze zadels kwam ik inderdaad ook al tegen, klinkt wel als een zadel wat zou passen. Een tweedehands zadel zou wel binnen het budget passen (wat ook prima is, hoeft niet perse nieuw). Maar ik kan niet veel zadels vinden bij bedrijven die ook gelijk passen. Heb je toevallig nog tips?

Dominique: Boomloos is ook een optie inderdaad! Welk zadel van Barefoot heb je gekocht? Ik wil uiteindelijk dressuur en/of de endurance kant op, dus dan zou het ook een langdurige optie kunnen zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:24

Country Mill :) Daar komt mijn Massimo ook vandaan. Hiervoor had ik een andere Massimo en die kon ik inruilen op de nieuwe, mijn oude was tweedehands. Nieuw is het zadel 1680 euro (standaard uitvoering).

Mijn zadel is zwart met een donkerbruin biesje, maar dat zie je niet op de foto :P
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:24

Zeker als je in een picollo past zou Ghost misschien wel wat zijn maar dat moet je ook maar liggen.
Je mag er mee starten en er zijn meerdere ruiters die flink endurance rijden ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:32

Ik heb de Barefoot London! Een dressuurmodel!

Afbeelding
Afbeelding

Shanel

Re: Advies gevraagd: pony met korte rug, passend zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:27

IK heb een Euroriding Diamant met teruggesneden kussens voor mijn Arabische Volbloed.