Zadelmaker Midden/Noord-Limburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

Zadelmaker Midden/Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 20:27

Hallo iedereen,

Even een korte situatieschets. Mijn e-pony 10 april laten behandelen door een osteopaat. Daarbij kwamen we er achter dat het zadel dat ik voor hem heb, toch niet zo fijn is voor hem als ik eerst dacht. Heb het zadel tweedehands gekocht en leek goed te liggen. Maar de kamer is halverwege te smal, waardoor het te veel op de rug drukt. Meer durfde de osteopaat niet over het zadel te zeggen, want zo veel wist ze er niet van, maar dat moet zeker aangepast worden of anders zijn in een ander zadel.
Pony heeft nu 6 weken hersteltijd, morgen gaan we de 4e week in. Wordt momenteel alleen veel rechte stukken mee gestapt dmv wandelingen buiten. Longeren mogen we binnenkort ook weer gaan oppakken. Rijden doen we nog niet, en zeker niet tot we een goed zadel hebben.

Nou heb ik zelf wat geprobeerd te zoeken en rondgevraagd bij mensen. Enigste tip die ik kreeg was Drunens Ruiterhuis contacteren. Maar wie weet kan hier op bokt mij meer ervaringen en tips gegeven worden van zadelmakers. Gloednieuw zadel is mij iets te prijzig, maar eventueel inruilen tegen een beter passende tweedehands mag zeker een optie zijn.
Had eerst gezocht naar topics, maar ik zie veel van Zuid-Limburg of Belgisch Limburg. Dus toch maar een eigen topic geopend in de hoop goeie tips en ervaringen te krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:32

Viehoff of linda Geilen van linda saddlery en equidrome heeft een acties nu met 20% korting

Rex_Rolfo

Re: Zadelmaker Midden/Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:35

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:36

Viehoff is zeker een aanrader. Weet alleen niet of ze ook tweedehands zadels hebben.

L. G.eilen weet ik niet, wilde bij haar een paar keer een afspraak willen maken maar iedere keer weer op de dag waar ze zou komen kwam er bij haar iets tussen. Heb wel 5 pogingen gedaan en uiteindelijk kreeg ik niet eens meer gehoor terug. Dusja blijkbaar had ze geen extra klant nodig en ben blij dat ik bij viehoff terecht ben gekomen, ben hier echt heeeel erg tevreden over

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 20:39

Viehoff en Linda Geilen heb ik beiden al gevonden via topics over Zuid-Limburg. Maar als het kan, als er net zo'n goede zadelmaker in Noord/Midden-Limburg zit, scheelt dat waarschijnlijk wel wat aan voorrijkosten en afspraak/afspraken maken (ivm tijdsplanning).

Waar zit Saddlematch? Ik kan daar niet zo snel iets over vinden, al kan ik natuurlijk altijd nog mailen en/of bellen voor meer informatie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:40

Ik betaal niks Extra hoor. Angela van Viehoff woont zelf in midden niet in zuid

femmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:55

Zadel en zorg
Een echte aanrader.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:52

femmel schreef:
Zadel en zorg
Een echte aanrader.

Ja eens!!!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 21:52

Zadel en zorg heb ik een mailtje gestuurd. Mijn telefoonabonnement staat het nog niet toe te bellen momenteel, maar gelukkig heeft het ook nog geen haast in mijn geval, omdat er nog niet gereden wordt :)

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 04:44

patrick Hendrickx uit wellerlooi is ook erg goed. hij heeft vaak ook 2de hands zadels voor de verkoop liggen.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 06:52

Pam Foesch uit Urmond is ook echt een aanrader!