In principe wordt mijn pony voornamelijk dressuurmatig gereden, maar voor de lol spring ik af en toe met hem en heb ik wat crosslessen gereden. Nu gaat dat voorlopig door mijzelf niet gebeuren ivm mijn zwangerschap, maar ik heb nu een ambitieuze bijrijder gevonden die dit wel met hem wil oppakken.
Omdat het springzadel wat ik had niet de goede boommaat bleek te hebben, heb ik deze verkocht, maar ben ik nu dus weer op zoek naar wat nieuws..
Punt is: ik heb de rest van mijn 'springset' in de kleur cognac, dus hoofdstel, martingaal, laarzen, beugelriemen etc. Graag wil ik dus een cognac zadel wat hier mooi bij past, ook omdat het fantastisch staat op mijn pony.
Met het budget wil ik graag onder de 1000 euro blijven, omdat het voor puur recreatief gebruik is. Een tweedehands zadel is prima, maar niemand komt daar mee passen, en de vorige keer bleek dit uiteindelijk dus niet goed te zijn. Hierdoor wil ik dit eigenlijk niet meer particulier gokken, het moet nu gewoon goed zijn, zodat we lange tijd vooruit kunnen.
Wintec of Tekna zijn nieuw goed betaalbaar, maar kan ik nergens vinden in de cognac kleur. Heb ook gebeld met Wintec dealers, cognac zou een oude kleur zijn en ook niet meer te bestellen.
Liefst zou ik dus een zadelpasser laten komen, om zeker te weten dat het goed zit, maar welke opties heb ik binnen dit budget? Zijn er zadelpassers die komen passen met tweedehands zadels (en voldoende keus hebben binnen mijn eisenpakket) Of zijn er nieuwe mogelijkheden die goed zijn binnen dit budget, zodat ik een zadelpasser kan laten komen? Zijn aanpasbare zadels zoals Wintec altijd pasbaar te maken op elk paard, dus kan ik die evt. met een gerust hart online bestellen? Alle tips zijn welkom