Betaalbaar cognac springzadel gezocht (kunststof?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Betaalbaar cognac springzadel gezocht (kunststof?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 12:58

Toch maar eens mijn vraag op Bokt stellen, aangezien ik er met mijn google-skills niet uit kom.

In principe wordt mijn pony voornamelijk dressuurmatig gereden, maar voor de lol spring ik af en toe met hem en heb ik wat crosslessen gereden. Nu gaat dat voorlopig door mijzelf niet gebeuren ivm mijn zwangerschap, maar ik heb nu een ambitieuze bijrijder gevonden die dit wel met hem wil oppakken.

Omdat het springzadel wat ik had niet de goede boommaat bleek te hebben, heb ik deze verkocht, maar ben ik nu dus weer op zoek naar wat nieuws..
Punt is: ik heb de rest van mijn 'springset' in de kleur cognac, dus hoofdstel, martingaal, laarzen, beugelriemen etc. Graag wil ik dus een cognac zadel wat hier mooi bij past, ook omdat het fantastisch staat op mijn pony.

Met het budget wil ik graag onder de 1000 euro blijven, omdat het voor puur recreatief gebruik is. Een tweedehands zadel is prima, maar niemand komt daar mee passen, en de vorige keer bleek dit uiteindelijk dus niet goed te zijn. Hierdoor wil ik dit eigenlijk niet meer particulier gokken, het moet nu gewoon goed zijn, zodat we lange tijd vooruit kunnen.
Wintec of Tekna zijn nieuw goed betaalbaar, maar kan ik nergens vinden in de cognac kleur. Heb ook gebeld met Wintec dealers, cognac zou een oude kleur zijn en ook niet meer te bestellen.

Liefst zou ik dus een zadelpasser laten komen, om zeker te weten dat het goed zit, maar welke opties heb ik binnen dit budget? Zijn er zadelpassers die komen passen met tweedehands zadels (en voldoende keus hebben binnen mijn eisenpakket) Of zijn er nieuwe mogelijkheden die goed zijn binnen dit budget, zodat ik een zadelpasser kan laten komen? Zijn aanpasbare zadels zoals Wintec altijd pasbaar te maken op elk paard, dus kan ik die evt. met een gerust hart online bestellen? Alle tips zijn welkom :) Alvast bedankt!

FatCat

Re: Betaalbaar cognac springzadel gezocht (kunststof?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:03

http://www.countrymill.nl/zadelpasservi ... as-service

Niet ver van jou en hebben 400 nieuwe en 2dehandse zadels. Heb er zelf geen ervaring mee.

1000 euro voor een 2de handse is een goed bedrag, ook voor leren zadels. Je zal meschien wel een tijdje moeten rondkijken om er 1tje in cognac te vinden.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 13:07

Oh, Countrymill ben ik wel eens geweest voor mijn dressuurzadel! Nooit in verdiept dat ze dus ook een hoop tweedehands opties hebben, bedankt voor de tip! Wel jammer dat ze niet aan huis komen, maar dan heb je inderdaad wel de keus uit heel veel opties. Ga dit zeker onthouden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:12

Tekna heeft de kleur tan, heb je al contact gehad met dealers of die niet te bestellen is? Dat je de zwarte of bruine kan testen en als het past die besteld kan worden oid?

Kentaur heeft een mooie tobacco kleur en zijn nieuw ook goed te betalen!

Succes :)

edit; hier hebben ze die tekna in tan https://www.grandeurruitersport.nl/a-23 ... -boom-tan/

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:36

Die kleur van Tekna was ik nog niet tegengekomen, dank je wel!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:43

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:44

Beter foto van de kleur:

Afbeelding

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:48

Maar je kunt beter voor een goede 2dehands gaan, Prestige,Passier etc. dan een nieuw zadel zoals bijvoorbeeld Tekna of Wintec om maar even bij de hierboven gegeven voorbeelden te blijven. Goedkoop is duurkoop en 1000 euro is een net bedrag om een goed tweedehands zadel te kopen hoor. Ook als je het maar enkele keren gebruikt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:53

@ seventeen: er is absoluut niks mis met een wintec of een tekna als deze goed past... Een tweedehands is soms veel moeilijker passend te krijgen...

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:15

maximuss schreef:
@ seventeen: er is absoluut niks mis met een wintec of een tekna als deze goed past... Een tweedehands is soms veel moeilijker passend te krijgen...

Mijn idee, vooral als 2e zadel... Zowel wintec als Tekna zijn zo goedkoop omdat het kunststof is, leer is immers het dure element in een zadel. Maar om nou te zeggen goedkoop is duurkoop nee absoluut niet, ja als je een of ander pakistaans merkloos stuk rommel koopt maar dat zijn tekna en wintec immo gewoon weg niet

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 09:55

Dank voor je reactie Dieseltje, dat verbaasd me! Had de dealer laten bellen met Wintec, en ze zei dat ze echt alleen in zwart en donkerbruin te leveren waren. Ga ik nog even verder kijken.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:20

Ik geloof dat Zaldi geeft ook mooi cognackleuren en wat keuze in springzadels.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:51

Ik heb een bates in cognac, de leren variant van Wintec. 2dehands voor 750 kunnen krijgen. Misschien ook nog een idee.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 10:06

Bedankt voor alle tips! Als iemand nog een dealer weet die de cognac Wintec of de Tan Tekna kunnen bestellen, houd ik me aanbevolen. Tot nu toe helaas weinig respons.. Wil toch het liefst een nieuw zadel.