Veelzijdigheidssingel vs springsingel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hawkeye

Veelzijdigheidssingel vs springsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 14:56

Omdat ik aan het rondkijken ben om nieuw materiaal te kopen, heb ik even een vraagje.
Ik ga mij een VZHzadel aanschaffen en daar hoort een nieuwe singel bij. Maar zou ik nu kiezen voor een veelzijdigheidssingel of een springsingel? Het lijkt me een beetje stom om er 2 te kopen. Het is vooral voor 'lol met je knol', veel wandelingen, af en toe een crosstraining/springen, ...

Wat hebben jullie gedaan? :)

FatCat

Re: Veelzijdigheidssingel vs springsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:00

Ik heb mij direct een springsingel aangeschaft. Hoef niet duurder te zijn dan een normal, kijk eens op marktplaats :)

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 15:02

FatCat schreef:
Ik heb mij direct een springsingel aangeschaft. Hoef niet duurder te zijn dan een normal, kijk eens op marktplaats :)

De singels die ik vond waren in principe ook maar 10€ duurder dan de veelzijdheidsversie dus dat is nu niet het grootste drama, haha.
Maar qua werking zit er toch niet zo veel verschil op denk ik he? Alleen dat de springsingel beschermd tegen de hoeven tijdens het springen? :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:08

Inderdaad. Ik rij mijn paard altijd met een springsingel en ondervind hier geen nadelen van.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 22:43

Nog meer ervaringen?

xlindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:51

De springsingel met een buikflap dus is vooral bedoeld wanneer een paard ijzers heeft, en hier noppe in gedraaid heeft zitten de buik niet beschadigd. Heeft een paard dat niet is het in principe niet nodig. Daarnaast vinden sommige paarden de buikflap een raar gevoel, mijn paard reageert er dan ook altijd op als ik de singel met buikflap om doe. Ik spring veel en rij ook eigenlijk altijd met mijn springsingel.

Ik zou voor de vzh kiezen als het alleen maar lol met je knol is en af en toe springen. Maar het maakt in principe niet uit waar je voor kiest, net wat je mooier vind. :)