Boterzachte springsingel: welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Boterzachte springsingel: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 12:08

Mijn paard geeft aan dat hij zijn huidige singel (Stubben met buikflap) niet fijn vindt. Hij is zeer gevoelig; ik ben daarom op zoek naar de zachtste singel die ik kan vinden :)!
Ik heb uiteraard uitgebreid onderzoek gedaan op bokt, maar tot nu toe weinig concreets kunnen vinden. De Fairfax spreekt me erg aan, maar ik lees dat de leerkwaliteit te wensen over laat. Dat vind ik toch niet kunnen voor een singel die zo ontzettend duur is. De Prolite vind ik erg mooi, maar hierover lees ik dat veel paarden deze toch niet fijn vinden. Harde randen ook, ondanks de zachte onderkant.

Wie o wie heeft er tips en ervaringen? Ben ook erg benieuwd naar hoe de singels die jullie eventueel aandragen liggen, dus foto's zijn zeer welkom :)!

- Springsingel (met buikflap) of vz
- Anatomisch gevormd
- In (donker)bruin
- Boterzacht

MissMiekjee

Re: Boterzachte springsingel: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:42

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:30

Equipe schijnt hele mooie/zachte singels te hebben. Vriendin van mij heeft er 1 besteld, krijgt ze vandaag of morgen binnen. Butet is ook énorm zacht leer, heb ik voor m'n pony.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:40

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 18:36

Super dit, bedankt voor het meedenken!

Die Stubben is wel echt mega lelijk zeg := . Maar goed, als het werkt dan werkt het! Enig idee waar ik die 'live' zou kunnen zien? Enige waar ik een beetje huiverig voor zou zijn, zijn de afzonderlijke delen. Komt daar geen vel tussen?

Lastige van Equipe en Butet vind ik dat ik ze nergens in het echt kan zien en voelen. Het zijn niet bepaald koopjes, dus vind het ook eng om ze zo te bestellen.. Zou je mij misschien willen laten weten wat jouw vriendin ervan vindt :)? Ben erg benieuwd!
De Kentucky vind ik errug mooi, chique kleur ook! Alleen wel veel stiksels aan de binnenkant, dus daar een beetje huiverig voor. Paard is een behoorlijke pietlut :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:58

Saar88 schreef:
Die Stubben is wel echt mega lelijk zeg := . Maar goed, als het werkt dan werkt het! Enig idee waar ik die 'live' zou kunnen zien? Enige waar ik een beetje huiverig voor zou zijn, zijn de afzonderlijke delen. Komt daar geen vel tussen?

Ik heb deze stubbensingel. Ontdekte een plekje bij zijn oksel, onlangs. Singel is precies goed qua maat, wordt zeer goed onderhouden ( ondanks dat dat echt een hel is om hem te cleanen..)
De riemen zijn van nubuck-leer. De padding is idd zacht leer.

Nu gewoon mijn ( overigens ook stubben-) koordsingel weer om zijn buik. Blijven toch de zachtste singels. ( mits regelmatig gewassen, anders worden de touwtjes keihard)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 22:15

Hmmm, da's ook een nadeel: schoonmaken. En ik ben al zo'n net en geordend persoon :D. Heb je een foto van de singel op je paard? Of onder? Om :')?

Koordsingels ben ik niet zo fan van. Vind dat hier vaak ook velletjes tussen komen en de touwtjes raken imo snel uitgerekt en uit model.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:43

Misschien een anatomisch gevormde single van topfithorseshop? Deze heb ik zelf (bij een heel gevoelig paard) en is echt boterzacht en heel flexibel! Ik heb zo snel even geen link/foto maar felinehoo van YouTube heeft hem ook.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:47

De prolite schijnt ook fijn te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:49

Op m'n vorige werkplek werkten ze ook met equipe. Hele mooie singels, zacht en echt kwaliteit!

Henricax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:50

ik zou een singel met bont doen dan weet je zeker dat die zacht is.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:53

Misschien een Eric Le Tixerant singel?

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:03

Ik weet niet in welk opzicht de singel boterzacht moet zijn, maar ik heb een schapenbontje van Le mieux om de mijne heen zitten in de zomer. Dan heeft m'n merrie zo'n dun vachtje dat ze met het minste of geringste al wondjes krijgt. Dat bontje is echt enorm zacht. Misschien is dat ook een optie voor je? Hoef je geen hele nieuwe te kopen. Ik heb de mijne bij het Drunens Ruiterhuis gekocht.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:06

Ik heb gewoon een simpele van imperial riding.. paardje heeft altijd singelwondjes maar bij deze niet..hij is echt super flexibel en gaat al 5 jaar mee ^&+

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 11:25

kruimellover schreef:
Ik weet niet in welk opzicht de singel boterzacht moet zijn, maar ik heb een schapenbontje van Le mieux om de mijne heen zitten in de zomer. Dan heeft m'n merrie zo'n dun vachtje dat ze met het minste of geringste al wondjes krijgt. Dat bontje is echt enorm zacht. Misschien is dat ook een optie voor je? Hoef je geen hele nieuwe te kopen. Ik heb de mijne bij het Drunens Ruiterhuis gekocht.

Ik denk dat er sowieso een bontje omheen gaat :j. Ik wil echter dat de singel ook zo zacht mogelijk is en een goede drukverdeling heeft.

Cheminee, wat voor een heb je? Een neoprene? Ik ben hier ietwat huiverig voor omdat ik ze vaak toch stug vind. Dat is bij jou niet?

De Eric le Tixerant twijfel ik over. Ik lees wisselende ervaringen maar ben vooral niet weg van het materiaal (voor die prijs!).

De Equipe zou ik graag een keer in handen hebben. Wie weet waar deze verkocht worden :)?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:31

Ik kan je er niet meteen eentje aanraden, maar wil hier ook nog even de Fairfax afraden. Leer is vreselijk... Na een jaar was mijn dure singel van 400 euro gewoon helemaal stuk.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:33

Wij hebben hier al jaren de springsingels van Profirider. Zijn niet duur, zijn zacht en voldoen goed (worden hier bij meerdere paarden per dag gebruikt). Ik heb ze met buikflap en met drukverdeler (punt naar voren zonder buikflap).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:09

Ruitersport den besten heeft de equipe zie ik net. Ik weet wel dat Albert Zoer er mee rijdt, ik weet niet of je vaak naar concours gaat maar anders hem even aanschieten? Is de moeilijkste niet, dan mag je vast wel ff kijken naar zo'n singel :)

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:17

Springsingel van TopfitHorseshop!! Zeker een aanrader, super zacht en soepel leer, anatomisch gevormd en goede kwaliteit. In verschillende kleuren leverbaar en ook in het bruin.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:25

De profirider heb ik ook en is voor z'n prijs een absolute topper en mooi leer maar denk niet helemaal wat ts zoekt. De duurdere zijn nog veel zachter. Waar woon je ts? Ik heb een butet ook die je evt mag voelen hihi

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:36

De Prestiges gingen hier sneller kapot dan de Profiriders, dus het is maar net waar je je geld aan uit wil geven :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:39

Ik doelde ook op de duurdere die hier genoemd werden :j

Zoals ik zei heb ik een profirider en een butet liggen. De Profirider is echt super fijn in gebruik en blijft lang goed, maar is dénk ik niet de boterzachte kwaliteit die TS zoekt en absoluut niet te vergelijken met de zachtheid van m'n butet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:48

Ik heb de Fairfax. Super singels. Blijven mooi!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:51

ik heb een Fairfax springsingel en dressuur singel, beide topkwaliteit.