zadelpasser zuid holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

zadelpasser zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 11:35

Ik heb een fjord die erg breed op zijn rug is. Nu hebben we een tekna letec zadel en het schijnt dat de tussenkanaal te smal is en dat er wol uitgehaald moet worden. Maar is dit ook mogelijk?

Capriootje

Re: zadelpasser zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:38

Bel Bregman's zadelservice, ook te vinden via Facebook. Goede betrouwbare jongen! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:05

Ik weet niet of je daar het probleem mee oplost. Te smal is en blijft te smal, ook als je de vulling er uit haalt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:30

Een tekna is een kunstof zadel. Naar mijn weten zit daar geen wol in, buiten dat wol eruit halen niet opeens zorgt dat het zadel breder is.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:27

Het kanaal verbreden door er wol uit te halen gaat niet helaas. Dan wordt het toch echt zoeken naar een zadel met een breder kanaal. Al vraag ik me af of dat het probleem gaat oplossen aangezien tekna juist bekend is vanwege zijn brede kanaal.

Daarbij ben ik van mening dat het kanaal ook niet te breed moet zijn, het kussen moet namelijk nog wel op de rugspier dragen en niet er naast. Is je fjord in zijn ruggengraat zo breed dan dat dit nodig is?

Wbt goede zadelmakers, ik vind Nienke van Equiritme fijn en Irene van Pas de Deux fijn
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 23-04-17 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:31

Cc saddle solutions is ook leuk en zoekt echt de goede oplossing

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:21

Jan Timmer komt ook in Zuid holland en kan je hiermee echt goed helpen als je een goede zadelmaker zoekt.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 09:47

dieseltje09 schreef:
Het kanaal verbreden door er wol uit te halen gaat niet helaas. Dan wordt het toch echt zoeken naar een zadel met een breder kanaal. Al vraag ik me af of dat het probleem gaat oplossen aangezien tekna juist bekend is vanwege zijn brede kanaal.

Daarbij ben ik van mening dat het kanaal ook niet te breed moet zijn, het kussen moet namelijk nog wel op de rugspier dragen en niet er naast. Is je fjord in zijn ruggengraat zo breed dan dat dit nodig is?

Wbt goede zadelmakers, ik vind Nienke van Equiritme fijn en Irene van Pas de Deux fijn

Hij heeft een handbreedte nodig aan tussenkanaal. Als je met je hand onder het zadel doorgaat dan merk je dan het zadel smaller naarmate je meer bij de boom terecht komt. Het gaat van 5 vingers naar 3 vingers.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:56

Tekna heeft geen wollen vulling maar deels foam en deels synthetische wol. Vraag daarom een zadelmaker die dit merk zelf verkoopt om je zadel te beoordelen. Bijv. Atorka ruitersport.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:03

@loesjeislief dan weet ik niet wat er gebeurt is aangezien de tekna's die ik gezien heb ruimschoots een vuist ruimte hebben van voor naar achter.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:42

dieseltje09 schreef:
@loesjeislief dan weet ik niet wat er gebeurt is aangezien de tekna's die ik gezien heb ruimschoots een vuist ruimte hebben van voor naar achter.

Er is voor zover ik weet niets mee gebeurt. Ik heb het zadel overgenomen van iemand die hem net een half jaar had. Ze had hem zelf nieuw gekocht. Ik heb daar de bon nog van.

Het is trouwens het type tekna zadel voor een ijslander

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:58

Bregman heb ik juist erg slechte ervaringen mee.
Hij hoefde m'n aangepaste zadel niet meer met rijden te zien, want t zou wel goed zijn zo. Paard kreeg een drukplek onder een van de kussens en hij deed dat af als een plek door het verharen, dat dat wel vaker voorkwam (nou goed, zijn expertise dus ik dacht: het zal wel), maar nu een aantal weken verder en de plek wordt alleen maar erger. Dus tijd voor een nieuwe zadelpasser.

Ik hoor ook veel goeds over Jolanda (?) van ZinTuig.
Maar moet me ook nog even goed oriënteren wie ik laat komen binnenkort.

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:10

Ben op dit moment erg te spreken over a3 zadelservice, paard loopt eindelijk weer makkelijk en ontspannen. Langer als een jaar aangekloot met Sofie van Pas de Deux, paard werd kreupel door het zadel, bleef maar beweren dat het goed lag.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:17

Ik heb Jolanda van ZinTuig gehad, super service en goed oog voor zadels. Heb Isabelle van ZadelPlus ook gehad, heel fijn, maar ze had tijdje geleden een blessure dus weet niet of ze weer werkt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:20

Marjolein en Irene van pas de Deux heb ik goede ervaringen mee. Sofie ken ik niet. A3 zadels kan ik je van harte afraden, wat een lachertje is die man. vriendelijke vent hoor, maar zo kundig als een ui. gooit er gewoon wat zadels op totat de ruiter tevreden is. ik moest hem uitleggen dat de singel van een lesklant schuin naar voren getrokken werd door de plaatsing van de singelstoten en het zadel zodoende tegen de schouders aan werd getrokken. tevens had hij nog nooit gehoord van een balancestrap die in 1 van zijn 2de hands/retour zadels bleek te zitten (die had hij er niet uitgehaald want blijkbaar kijkt hij zijn zadels niet na), zadels die een volle boommaat te breed zijn bij aankoop en zodoende naar voren kiepen zijn ook meer regel dan uitzondering. Het enige wat ik hem moet nageven; je kan eindeloos zadels proberen, passen en hij komt gewoon 100x terug...

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:53

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen. Mijn paard werd kreupel van een nieuw zadel die was aangemeten door Pas deux. Twee keer naar de kliniek geweest en ruim 1000 euro armer omdat ze door de kreupelheid onder het zadel dachten dat het uit de hals of rug kwam, zadel bleek een boommaat te krap. Daarna zijn ze nog 10 keer langs geweest maar het rijden bleef drama, volgens hun was het een rijtechnisch probleem. Toevallig was a3 bij ons op stal en heeft zonder het verhaal te kennen alle punten benoemd waar wij tegen aanliepen. Mocht inderdaad eindeloos zadels proberen en heeft mijn zadel van Pas deux voor een goede prijs ingenomen. Na 2 keer rijden direct verschil en geen boos paard meer.. heeft mij zeker overtuigd dat het op dit moment de beste oplossing is, merk direct aan mijn paard als het zadel niet goed ligt..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:22

Ik heb zeer goede ervaringen met Sta Rho uit Rhoon!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:28

Anneke Sas uit Oostvoorne, ik rij een (hele brede) fjord waar zij ook een zadel passend voor heeft gemaakt.