Zit er veel verschil tussen de verscheidene merken touwhalsters? En dan uitgezonderd parelli, veel te duur... Ik gebruik ze alleen onder m'n hoofdstel, soms wat wandelen of wat grondwerk.
Enige eis is betaalbaar, goede pasvorm ( dus ook bij de kaak!) en goede kwaliteit...
Mij spreken die van equiplay en lovelance aan ( touwhalsters.nl)
Ik heb mijn touwhalster van horsebeads. Heb hem nu een aantal jaar en ben er nog steeds blij mee.
KittyDylan
Geplaatst: 16-04-17 14:40
Ik vind de pasvorm juist heel fijn Wel iéts te hoog opgeknoopt omdat het haar (toen jaarling) nog wat te groot was
Anoniem
Geplaatst: 16-04-17 14:42
Hier al verschillende merken gehad, toen bij Horsebeads uitgekomen en wil alleen nog maar daar weg. Nagenoeg altijd perfect op maat gemaakt en leuke kleurtjes, veel keuze.
ik heb er een van lovelance, bevalt erg goed, goede pas vorm leuke kleuren ook is het handig dat je de neus omtrek aan jan geven (geen idee of dat overal zo is).
Esbjerg
Geplaatst: 16-04-17 20:07
Ik heb er een van LoveLance en een van HorseBeads. Die konden beide op maat worden gemaakt en zijn van goede kwaliteit. De eerste gaat al zeker 5 jaar mee en de tweede zo'n 3 jaar.
Ik heb een paar speciale kleurtjes bij HorseBeads weg, maar voor dagelijks gebruik koop ik bij LoveLance. Een stuk vlotter, het hele halster kan naar wens worden aangepast (dus ook alle maten anders, neusriem wat strakker en kaakriemen korter bijvoorbeeld) en ze smelten de eindjes van het kopstuk mooi aan elkaar, dan heb je niet twee van die losse touwtjes. Kan je ook zelf doen natuurlijk, maar zij doen het al voor je. Ook vind ik ze erg vriendelijk en verloopt de communicatie altijd goed
Castellon
Geplaatst: 16-04-17 20:17
Zowel Lovelance als Equiplay zijn heel prima.
Hier vooral halsters van Lovelance omdat zij ze zo mooi precies op maat kan maken. Dat is hier vooral erg handig met een arabsnoetje dat in verhouding net wat smaller is dan bij een gemiddeld maatje.
Halsters gaan hier echt al jaren mee en ik gebruik ze vrijwel dagelijks en best intensief.
Als ik zeg 'de neusriem zou ik graag aansluitend willen hebben op 59 cm, maar de bakstukken wil ik graag wat langer en de verhouding zo-en-zo anders' dan krijgt ze wel een idee, ook al heb ik niet alleen de maat van de neusriem doorgegeven. Het halster die ik uit die uitleg ontving voldeet ook 100% aan mijn verwachtingen Met retourneren en alles gaat het ook goed, ik had een keer op bokt gezegd dat ik misschien een grotere sidepull neusriem wilde (ook daar gekocht). Zij had dit gelezen en vervolgens meteen aangeboden om een nieuwe, grotere neusriem te maken
_Aine
Geplaatst: 16-04-17 20:51
Ik ben heel tevreden over Lovelance. Blijft netjes, mooi geknoopt en afgewerkt, betrouwbaar.
lovelance ben ik echt super te vrede mee!! heb 3 of 4 touwhalsters van ze. Mooi afgewerkt en ze passen echt alles aan als je het vraagt, vallen ook echt mooi om het hoofd
Sophie_Wind
Geplaatst: 16-04-17 21:00
Ik heb mijn touwhalster bij de Krämer gekocht, hele goede maat, en makkelijk te verstellen. maar ook een bij de Epplejeck ook gewoon goed, en kun je meteen kijken of je een beetje goede maat hebt. Ik heb er eentje die gewoon tweedehands is maar die heeft een heel erg grote neusriem, dus let wel een beetje op of iets niet opmerkelijk groot is aan een touwhalster, dat is namelijk al snel
Hier heb ik momenteel Parelli en Equiplay. Eerder wel lovelance gehad, die vond ik niet fijn. Maar ik wil ook echt een fiadorknoop, die vind ik mooier zitten. Momenteel staat er bestelling bij Horsebeads, ben benieuwd.
Hier 2 touwhalsters van http://www.tkleinwesthof.be/ Gebruik ze nu al enkele jaren en ben er nog altijd blij mee Ook één van de weinige plekjes waar ik een Xfull kon vinden voor mijn grote Tinker.
Had eens eentje meegenomen van bij Equiplay op Equiday maat shet, wat een rare pasvorm had die.. Was blijkbaar voor shetjes met een heel dun neusje want bij mij zat die gewoon strak. Heb hem uiteindelijk maar weggegeven. Op Horse Event had ik er jaren terug eentje gekocht voor mijn andere Shet en die past haar wel prima.
Anoniem
Geplaatst: 17-06-17 10:36
Ik ga een touwhalster bestellen bij lovelance, maar twijfel over de maat. Van parelli paste de regular goed. Zou ik dan cob of full nodig hebben?