een tijdje geleden heb ik een boomloos westernzadel gekocht, verstelbaar als een Barefood maar hij is 'merkloos.' Hij ligt op een Partbred Walker merrie van 5, (is een Amerkaans gangenpaardje voor de niet-kenners,) en vanwege haar extra gangen is het erg belangrijk dat ze veel schoudervrijheid heeft. Het zadel ligt opzich prima, alleen schuift het naar voren na een langere tijd rijden en bij het opstappen zonder krukje trek ik hem helemaal scheef. Abby heeft bijna geen schoft en is niet echt rond, maar ook niet heel slank gebouwd. De fork is ook zonder zadel gepast en is echt de goede maat. Onder het zadel ligt een orginele pad van Barefoot met dubbele inlages. Ik gebruik een gewone gevoerde western singel.
Iemand tips over hoe ik dit mogelijk zou kunnen oplossen? Heb al van mensen gehoord om een andere singel te gebruiken (maar welke dan?) Of om aan de voorkant van het zadel extra halve inlages te doen. Iemand hier ervaring mee, of andere tips?
Ik hoor het graag!
Ps; foto vervormt de verhouding (maakt het zadel nogal lomp terwijl dat wel mee valt), maar dan heb je een beetje een beeld van hoe het er uit ziet.